Vad har jag hittat i mitt oljetråg ?

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Jävligt skumt!

Knaster och nållager är nog bara att glömma, skulle något sånt ge upp så skulle det låta satan.

Kan det varit någon tidigare ägare som gjort en uppfinningsrik najning av något inne i motorn...? Eller har någon använt sumpen som papperskorg...?

Edit: Visst är det på R1an det sitter någon konstig ståltrådspryl på lammellcentrumet...? Jag sätter min veckopeng på att det är den som numer ligger i sumpen. Ta av kopplingen och visa!

Edit 2: Jepp här vi den rackaren:
http://www.bayarearidersforum.com/forums/images/threads/000/201/298/3103460-dsc00450.jpg

Last edited:

Kenta82

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2011
Hoj
yamaha r1 -01
Någon sådan tråd sitter INTE på min hoj :)

nu återstår det bara e hitta va fan den gjorde för skada innan den hamnade upphuggen i tråget o var resten av den är för det är inte hela som ligger i tråget :mad:

Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det jobbiga med den är att den är lite knixig att få dit ifall man tar loss den. Skulle kunna vara att den inte satt på plats ordentligt och därav roterat loss elle nått.

Med lite tur skulle den kunna klara sig utan att skada resten av motorn för mycket även i upphackat tillstånd. Fast har man otur så sitter den inkilad mellan någon slityta som är mjukare än den.
:huvet

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Med 99% säkerhet är det som Wiseguy säger, finns inte så mycket andra saker med den dimensionen och i sådan mängd i motorn.
Riv kopplingen och kolla bums :tummenupp

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Någon sådan tråd sitter INTE på min hoj :)

Yes! Vad vinner jag?

Jävligt segt, det känns som att det blir till att riva motorn och göra rent och leta smådelar överallt. Det mesta borde sitta i pickupen eller filtret men sen är ju klart att endel kan åkt linbanan upp med kamkedjan och ligger och kelar bland ventilerna.

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Hoj
suzuki
Har du kollat oljefiltret att det inte ser havererat ut innuti eller om det ligger konstigheter i det också?

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Det ser ut som om du har tagit en klen ståltråd o klippt i centimeter korta bitar.... Tror inte att det kommer från ett lager

Nää inget lagerras, ser ju vem som helst att det är flis från en sprucken bränslestav från Fukushima Daiichi plant...hur f**n hamnade det där?! :TEPCO :gnissla

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka