Vad har jag köpt???

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2022 HD PanAmerica 1250, 2017 Vespa GTS300
Under min vanliga Blocket-jakt efter något roligt att skruva på, dök jag på nedanstående hoj. Jag tror det är en "midimoto". Den har en 110cc Loncinmotor med automatlåda och elstart och komplett elsystem med blinkers, lysen och tuta... Hydrualiska skivbromsar både bak och fram och verkar i stort sett vara byggd med ganska hyfsad kvalitet (iallafall jämfört med kina-påhängsmotorn jag köpt innan).
Enligt tidigare ägaren (äldre dam), så vann hon den på ett lotteri 2005 och den har sedan dess stått i hennes garage, så hojen är aldrig startad.
Finns det någon som känner igen modellen och vet vad den kan tänkas heta, eller kanske till och med vet var man kan ladda ner en manual till den?

Bifogat

• sida.JPG
    sida.JPG
    171 KB · Visningar: 149
  • front.JPG
    front.JPG
    139.9 KB · Visningar: 109
  • bak.JPG
    bak.JPG
    177.5 KB · Visningar: 124
  • instrument.JPG
    instrument.JPG
    120 KB · Visningar: 129

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
dom brukar väl gå under benämningen R1 pocketbike, iaf när man söker på blocket och trycker på visa billigast först, annars vet jag inte vad dom heter/kallas för mer än nämnt dvs pocketbike kort å gott

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
dom brukar väl gå under benämningen R1 pocketbike, iaf när man söker på blocket och trycker på visa billigast först, annars vet jag inte vad dom heter/kallas för mer än nämnt dvs pocketbike kort å gott

Nepp ingen minimoto R1 utan precis som trådskaparen antog är det en Midimoto.
Men det är klart, pocket bike passar ju alla dessa minimaskiner. Ser ut som det vore en replica Honda eller liknande eller ser jag så galet.

http://www.funbikes.co.uk/c-midi_moto_superbikes_-21.aspx Har en hel del roliga modeller.

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
[YOUTUBE-ID]dUl2OmUUKzk[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Helgen efter midsommar arra...

Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...