vad har man för bensin i honda ns125f?

Solid snake

Guest
klotter skrev:
Lol

2taktare: 95 oktan me 2-3% tvåtakts olja

4 taktare: 95 oktan

om man inte har fett högkomp då e de la 98 som gäller men rätta mig om ja ar fel


Killen på vår mack.. okej "gubben" på vår mack säger att det är alltid bättre att gå upp i oktan, inte gå ner.

Ska inte en 4 takt köras på 98? :va
 

EazyD

En superhjälte för dig...
Gick med
11 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
I April
Solid snake skrev:
Killen på vår mack.. okej "gubben" på vår mack säger att det är alltid bättre att gå upp i oktan, inte gå ner.

Ska inte en 4 takt köras på 98? :va

Han kör MT5 vad vet han om 4 Taktare.
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Solid snake skrev:
Ska inte en 4 takt köras på 98? :va

Duger bra med 95oktan.... (om man inte gör försök till att kräma ur varenda liten häst iof...)
 

n00blund

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2004
Ort
sundsvall
Hoj
fucking utan !!, men snart så =)
KvalitetsMiffo skrev:
Duger bra med 95oktan.... (om man inte gör försök till att kräma ur varenda liten häst iof...)

95 är jävla skitsoppa det, håller inte, jag lämnade 95 i tanken över förra vintern, när jag sedan skulle starta upp den på våren totalvägra den, tömde tanken, hällde i fräsch 98, gick som en dröm ! :va :va
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
n00blund skrev:
95 är jävla skitsoppa det, håller inte, jag lämnade 95 i tanken över förra vintern, när jag sedan skulle starta upp den på våren totalvägra den, tömde tanken, hällde i fräsch 98, gick som en dröm ! :va :va

säger du det... :va jag slog i lite gammal soppa från en gräsklippar dunk och den gick i gång på första kicken (efter att varit nerplockad i molekyler)

Fast nu vet jag ju inte riktigt... få se vad den vill gå på efter mina trimexpriment... :hihi
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
n00blund skrev:
95 är jävla skitsoppa det, håller inte, jag lämnade 95 i tanken över förra vintern, när jag sedan skulle starta upp den på våren totalvägra den, tömde tanken, hällde i fräsch 98, gick som en dröm ! :va :va

Jaja, men hade du hällt i fräsch 95 så hade den alldeles säkert startat också. :banana
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Solid snake skrev:
Killen på vår mack.. okej "gubben" på vår mack säger att det är alltid bättre att gå upp i oktan, inte gå ner.

Gubben på er mack vill sälja dyrare bensa :D Jag har högkomptopp och kör på 98, för att den inte ska spika. Ju högre oktantal, desto högre komp tål besinen.
 

n00blund

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2004
Ort
sundsvall
Hoj
fucking utan !!, men snart så =)
Gustav1 skrev:
Jaja, men hade du hällt i fräsch 95 så hade den alldeles säkert startat också. :banana


mycket möjligt, men principen att bensinen inte håller i ett halvår :3freak :3freak

tycker jag verkar uruselt :tummenner
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top