Vad har ni för elkostnad i lägenhet?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Blivit snål på gamla dagar så man måste ju kolla vad en normal elkostnad ska ligga på :)

3 månader.
Lgh med lite tända lampor från 18-23 nu på vintern. Dator och tv på samma tid. Bänkdiskmaskin någon gång var tredje dag inget mer. Kyl och frys A-klass sprojlans nya.

förbrukning 515kWh
Elhandel, avtalsform normalpris 618kr
Nätavgift 225
summa exkl moms 843kr
moms 210

1055kr :va

Grötboll

Full gas, motorras.
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
CBR600
Det låter rimligt, kanske går att pressa om du har möjlighet att byta leverantör.

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Jag sparade några hundringar (EON) genom att bara ringa och byta från ingångsprislistan till normalprislistan.

Skumt system, men uppenbarligen så kommer man in på en dyrare rörlig prislista om man inte väljer något. Väljer man rörlig prislista blir det billigare, fast utan några nackdelar vad jag förstod.

EDIT: Jag har haft 335kr i elkostnad per månad i snitt på det senaste året.

3:a, 80kvm, relativt ny kyl + frys, dator igång alltid, slarvig med lysen.

Last edited:

klippans

Problemfixare
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Honda 125 Räser
Jag betalar 6200kr.
Visserligen bor jag i villa på 350 m².
Kan vara min gamla frys i källaren som drar mycket ström.

Pips

Guest
Ligger på ungefär 900kr/kvartal för en 1:a på 38kvadrat. Jäkligt sparsamma med lyset (tänt i rummet vi befinner oss i)
Har gasspis, 2 laptops som är igång kanske 3h/dag. Har högst förbrukning i hela huset!! Måste vara den gamla kylen som drar. Ingen som har en 150cm hög kyl/frys kombo som ni vill bli av med? Hämtar den helt gratis! :)

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Ca. 900:-/ månaden. 5 datorer plus en jäkla massa annan elektronik som står på för jämnan. Diskmaskinen går varje dag, tvättar varannan. Slösar inihelvete tycker jag själv, skulle nog kunna halvera kostnaden om jag kände för det.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
150kr innan vi köpt LCD-tv och ny dator och ny fullstor diskmaskin nu 250kr

Samma som dig. Dator och lampor tända mellan 18 och 23 (lågenergi)

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Helt ok med tanke på att det är per tre månader. Lågenergilampor och så huvudbrytare till tv m.m. så sparar du in någon hundring till.

R6Sandra

Rögle för alltid
Gick med
20 Nov 2008
Hoj
R6:a 99:a
fan vad dyr el alla har...
förbrukning: 472 kWh - 328kr
Nätavgift: 62.50kr
summa exkl moms: 390kr
moms: 97kr
totalt: 487.50kr
bor i en tvåa på 74 kvm å har alltid mkt tänt typ dygnetrunt + data & musika som alltid är igång..

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
fan vad dyr el alla har...
förbrukning: 472 kWh - 328kr
Nätavgift: 62.50kr
summa exkl moms: 390kr
moms: 97kr
totalt: 487.50kr
bor i en tvåa på 74 kvm å har alltid mkt tänt typ dygnetrunt + data & musika som alltid är igång..

det där måste vara 1 månad eller ?

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Har inte de exakta nätavgifter etc framför mig men det ligger totalt på runt 550kr/månaden. Har precis i månaden fått en direktavläsare och tänkte gå in på nätet och kolla vad kyl etc ligger på. Har haft diverse bolag men både jag och killen är nöjda med Billinge energi och tror inte att vi kommer att byta, däremot ska jag kolla över fast/rörligt pris lite mer noggrannare nu när vi har bott in oss och priserna verkar falla :va

Lägenheten är 115 kvadrat. Torktumlare, tvättmaskin diskmaskin, relativt ny kyl och frys, stora lampor, datorer, hembio är väl det jag kommer på just nu som drar mest. Men med tanke på att mina andra lägenheter som har varit utan tvättmaskin, torktulmlare etc hamnade på nästan 300 i månaden med samma bolag så är det okej.

Har läst av mätaren så inga otrevliga överaskningar väntar och nu är då äntligen direktmätaren installerad.

Betalar per månad. Har haft autogiro tidigare men ej nu då vi varierar mellan oss att betala. Vet att vissa bolag, (speciellt försäkringsbolag) lägger på priset om man vill betala med autogiro per månad (vilket dock inte bolaget i fråga gör).

Förutom elen så har jag kollat över hemförsäkring och dylikt, där finns även pengar att spara. Många bäckar små. Jag kollar oftast inte priser på nätet utan jag ringer bolaget eller besöker det och förhandlar personligt vilket kan ge resultat.

Last edited:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Nä det är ett kvartal.. alltså 3 månader...
jag har sjukt billig eller så har alla andra dyr som f...

Kan säga att du har SJUKT billigt, jag har typ 350:- i månaden på en 1:a 35 kvm, är nästan aldrig hemma men datorn står väl på lite onödigt mycke ibland...

R6Sandra

Rögle för alltid
Gick med
20 Nov 2008
Hoj
R6:a 99:a
Kan säga att du har SJUKT billigt, jag har typ 350:- i månaden på en 1:a 35 kvm, är nästan aldrig hemma men datorn står väl på lite onödigt mycke ibland...

hehe okej, jag har alltid haft billig el, när jag bodde i ettan betalade jag typ 220-260kr på 3 månader :)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA