Vad har ni för elkostnad i lägenhet?

R6Sandra

Rögle för alltid
Gick med
20 Nov 2008
Hoj
R6:a 99:a
Skumt, har ni överskott på el i ängelholm eller ??

haha nä det tror jag inte.. alla säger alltid till mig att jag slösar som fan med el, men inte när dom ser räkningarna mitt ex fick damp när vi flytta ihop för att elräkningarna skulle bli för dyra men han hade fel.. lite märkligt för alla andra här betalar typ det dubbla :p

RobRas

Guest
67m2 kallhhyra.. Snittar nog 1000-1200 per månad. Dator, tv och receiver står på alldeles för mkt. Det är nog det enda som utmärker mig.

Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Ca 700/kvartal. EOn. datorn igång alltid. 2:a 54Kvm blandade lamptyper men inga lågenergi.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
haha nä det tror jag inte.. alla säger alltid till mig att jag slösar som fan med el, men inte när dom ser räkningarna mitt ex fick damp när vi flytta ihop för att elräkningarna skulle bli för dyra men han hade fel.. lite märkligt för alla andra här betalar typ det dubbla :p

Du är ett säkert kort om man vill få ned elräkningen menar du?

Du kanske har bärbar dator? Vanlig tv?

Stationära och stora platt-tv drar ju ström som troll.

SpaceMoose

lyckligast!
Gick med
7 Aug 2007
Hoj
GSXR1000 K6
Precis räknat lite på min el. Har en årsförbrukning på ca 5000kWh för min trea vilket ger en kostnad på 5602,17kr/år.
Om man skulle ta och köpa in sig på ett vindkraftverk tex via http://www.svef.nu/ så skulle årspriset för mig istället bli bli 3124,10kr. Dvs de andelar man köper får en avkastning motsvarande en bankränta på 6,6%. Hmmm... :) undrar dock hur stabilt vindelpriset kommer att vara..

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Verkar vara rejäl spridning på vad folk betalar.

104kvadrat radhus. Blandade lampor (mest lågenergi), diskmaskin, tvättmaskin + torkskåp och lite smågamla kylskåp och frys, två laptops varav en står på ofta, ingen tv eller video som står standby = ca 350 spänn i månaden, dvs 1050 spän per kvartal (tror det var kring 2700kWh/år beräknad förbrukning). Har bytt elleveratör men inte hunnit få ny räkning, tror det skulle bli kring 50lappen billigare i månaden mest för att den fasta avgiften skulle gå ner kraftigt.

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Hoj
Z1000 -09
Fan vad billig El ni alla har. Jag bor i en 2:a på 59kvadrat.

Stänger av dator och tv när det inte skall användes på iaf en timme. Har två lågenergilampor som är tända rätt mycket på dygnet annars så förblir allting släckt.

Hade denna månaden 445kr att betala varav 127kr är fasta avgifter, har rörligt pris hos Eon. Jag tycker det är väldigt dyrt för en månad när jag faktiskt använder så lite ström som jag själv tycker jag att jag gör och detta var nog faktiskt min lägsta faktura därifrån.

Kyl och frys är förövrigt runt 6 månader gamla dock har dem gamla ägarna beslutat sig för att behålla spisen som förmodligen är från 1800-talet med spisplattor som är skruvade. Den används ett par gånger i veckan en 15-20min i stöten. Tror ni det kan vara den som är boven i dramat?

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
har inte fått räkningen för vinterperioden än men förra räkningen var på 1700 för en lägenhet på 70kvm!!!
ganska dyrt tycker jag. helt ny fastighet så allt är fräscht med tanke på diskmaskin, kyl, frys och tvättmaskin, torktumlare.

237

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
BT 1100 Bulldog
Jag har en 2a på 52 kvadrat, 200/månaden och då har vi 2 datorer som nästan är på hela tiden + många lampor och en Lcd tv på. Ugnen går rätt ofta nu under vintern också när julgodiset ska göras och skinkorna :tummenupp

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA