RWN
Sporthojsnörd
View attachment 426765 Gjorde ett vinterklipp på denna. Precis hemkommen från service. Mivv GP slipon och nerdrevad, annars original. Förälskad och vill ha vår nu..
Grattis till en fin leksak

View attachment 426765 Gjorde ett vinterklipp på denna. Precis hemkommen från service. Mivv GP slipon och nerdrevad, annars original. Förälskad och vill ha vår nu..
Cb1000r är en jävligt läcker hoj, helt klart. Har provat och gillade den, men dom ligger nästan 20tkr högre än jag gav för denna och har inte alls lika mycket powerGrattis till en fin leksaksynd att det inte blev en CB1000R istället
![]()
Cb1000r är en jävligt läcker hoj, helt klart. Har provat och gillade den, men dom ligger nästan 20tkr högre än jag gav för denna och har inte alls lika mycket power![]()
Tycker dom är rätt lika faktiskt, visst cb1000r har lite bättre mellanregister, men med lite moddning av fz1 så blir den lika vass där med fast med mer toppeffekt. Kommer köra mest på gata, men ska väl kanske prova en kurs eller så på bana till sommaren, men är inget som dikterar mitt val av hoj. Skulle jag fokusera helt på banåkning hade det blivit en ren sporthoj ändå. Och som sagt, gav drygt 20tkr mindre för denna än vad motsvarande närmsta cb1000r skulle kosta med liknande skick och miltalJag förstår det men jag skulle ändå tro, Hondan hade varit bättre alt om du planerar att köra mycket på bananFör den är väl mycket stabilare och svängs bättre,hydraulisk koppling,bättre bromsar och mellanregister
![]()
Som du säger 20tkr extra är väl mycket penagar och bättre att spendera de pengarna för nåt annat kul![]()
Hydraulisk koppling är överskattat och har inte alls samma känsla eller precision som vajerJag förstår det men jag skulle ändå tro, Hondan hade varit bättre alt om du planerar att köra mycket på bananFör den är väl mycket stabilare och svängs bättre,hydraulisk koppling,bättre bromsar och mellanregister
![]()
Som du säger 20tkr extra är väl mycket penagar och bättre att spendera de pengarna för nåt annat kul![]()
Yamaha MT-01 med smidda Dymag-fälgar, Akrapovic helsystem, race ECU och diverse. Trevlig maskin.
View attachment 426842
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli