Vad har ni för ljud i er bil?

CoSmoZ

Skitskraj MC
Gick med
1 May 2004
Hoj
Suzuki 1000 Gsxr
Har precis plockat bort tävlings stereon.. för att nu ska det gå fort istället
men om någon är intresserad av Topprylar som... Dom är använda på ca 2 tävlingar

- Digital Design 6.5"
- SPL Dynamics Pro Dig1415 Monoblock Lämnar lätt 1000watt
- Crossfire Pro Competition 15" Basar
- Alpine cd
- Orion XTR3 12"

så är det bara att mejla mej.. Kan även bytas mot..

Lustgassystem 4cyl Förgasare
FuelCell
Turbo T3 / T4

Bifogat

• pro-dig1450.jpg
    pro-dig1450.jpg
    17 KB · Visningar: 43
  • w6.jpg
    w6.jpg
    12.9 KB · Visningar: 65
  • Orion Xtr3.jpg
    Orion Xtr3.jpg
    39.3 KB · Visningar: 59

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
R1 -04
OLJEKYLD GSXR skrev:
Ingen tjuv snor en original H/K-anläggning från en e46 eftersom de låter kass (ja, det sitter i min bil med...). Har inte hunnit så långt med ljudet i nuvarande bilen, enbart bytt till DLS UP6 i dörrarna och bytt basarna i original baslådan. I förra bilen hade jag Pioneer DEH-P6400R med växlare, två st Audio System ADS-steg, Amega Q-Comp 1"+4"+6,5" och en icke nämnd 12" i 45-liters låda. Lät bra som fan.

Hehe som sagt ingen tjuv snor den men jag står fast vid att den spelar skönt för att vara en orginal anläggning dock så låter den skit om man jämför med allt vad eftermarknadsprodukter är.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Kleiv skrev:
Hehe som sagt ingen tjuv snor den men jag står fast vid att den spelar skönt för att vara en orginal anläggning dock så låter den skit om man jämför med allt vad eftermarknadsprodukter är.

Det beror på vad man jämför med, givetvis. Originalanläggningen i en Nissan Micra är rätt kass, men originalanläggningen i en Alfa Romeo 156 låter mycket bra, också jämfört med eftermarknadsprodukter.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
sven666 skrev:
samma spelare sm kazmur, 2 små högtalare och en baslåda..

ey kazmur, blir dina CD skivor hejdlöst varm ai den spelaren? mina känns fan som dom ska smälta ibland när man tar ut dom :va
Jo, de blir riktigt jävla varma :brinnerup

Tobbe_N

Ökenråtta
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM Superduke -07
hmm, jag har lagt alldeles för mycket penger på det där...
får se om vi har några billjudkunniga här.

Huvudenhet: Alipne Cda 9815
framsystem: Focal Utopia 136w
Slutsteg: Genesis five channel
bas: Alpine SWR 1040
Konding: 1F Märkeslös
sen tilkommer ju en del Schyssta kablar och sånt.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Kleiv skrev:
Är du dum på riktigt eller förstod du inte vad jag skrev???

Nej det är jag inte, är du? För det är du om du inte tror att någon kommer stjäla dina stereogrejer vars fan dom än passar och inte passar. :7peta

Edit: Ifall inte högtalarna är fastsvetsade och har en diamantbur över dom, plus en mad max fälla.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
honkiie skrev:
Nej det är jag inte, är du? För det är du om du inte tror att någon kommer stjäla dina stereogrejer vars fan dom än passar och inte passar. :7peta

Stöldbegärligheten på ett originalmonterat system som är skräddarsytt för en specifik bilmodell är säkerligen mindre än ett eftermarknadssystem som passar i vilken bil som helst, men därmed inte sagt att stöldrisken är obefintlig. Det handlar i de allra flesta fall om beställningsjobb när ett dyligt system blir stulet, och det är ingen direkt ovanlighet.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
McB skrev:
Stöldbegärligheten på ett originalmonterat system som är skräddarsytt för en specifik bilmodell är säkerligen mindre än ett eftermarknadssystem som passar i vilken bil som helst, men därmed inte sagt att stöldrisken är obefintlig. Det handlar i de allra flesta fall om beställningsjobb när ett dyligt system blir stulet, och det är ingen direkt ovanlighet.

På vilket sätt passar den inte i nån bil förutom bmw då? Ryms den inte i kofferten? För om den ryms så kan dom sälja den. Ifall pundarna kraschar rutan och tittar in så är det nog 99% chans att dom tar allting som inte sitter fastsvetsat iallafall. Jag vet ingen som fått behålla huvudenheten (ifall fronten är i) vare sig det är en mp3, minidisc eller original band spelare från 80 talet. spelar ingen roll hur dåliga baslådor eller steg det är heller. Finns folk som blir av med sina låsknopparna på dörrarna.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
McB skrev:
Det beror på vad man jämför med, givetvis. Originalanläggningen i en Nissan Micra är rätt kass, men originalanläggningen i en Alfa Romeo 156 låter mycket bra, också jämfört med eftermarknadsprodukter.
BOSE systemen som finns som extrautrustning till nyare Audi är bland de bästa originalsystem som jag har lyssnat på. Klart värt de 4000kr extra som det kostar. Men tyvär så klarar inte huvudenheten av att spela vissa kopieringsskyddade skivor... :3freak

Just nu kör jag en Golf IV med originalhögtalare i dörrarna (en 6.5" och en diskant per dörr) och en nästan likadan huvudenhet som kazmurs (fast den klarar mp3skivor också). Hyfsat ljud för de pengarna iaf. Men jag funderar på om jag skulle ta och slänga i kablarna jag har liggandes så jag kan koppla in ett slutsteg och en baslåda.

Esquire

Gick med
2 Oct 2003
Hoj
honkiie skrev:
På vilket sätt passar den inte i nån bil förutom bmw då? Ryms den inte i kofferten? För om den ryms så kan dom sälja den. Ifall pundarna kraschar rutan och tittar in så är det nog 99% chans att dom tar allting som inte sitter fastsvetsat iallafall. Jag vet ingen som fått behålla huvudenheten (ifall fronten är i) vare sig det är en mp3, minidisc eller original band spelare från 80 talet. spelar ingen roll hur dåliga baslådor eller steg det är heller. Finns folk som blir av med sina låsknopparna på dörrarna.
Men en originalenhet sitter fastskruvad och har ingen löstagbar front. Som tjuv måste du bända bort instrumentbrädan med kofot för att få loss dem. Typ.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
honkiie skrev:

Visst ryms den i kofferten, om man får loss den. Det finns ingen centralenhet i ordets klassiska mening, i alla fall inte någon som syns. Den är integrerad i instrumentbrädan och ser mer ut som en AC än en stereo.

Så här ser det t.ex. ut i nya Honda Accord.

ipod13.jpg

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
McB skrev:
Visst ryms den i kofferten, om man får loss den. Det finns ingen centralenhet i ordets klassiska mening, i alla fall inte någon som syns. Den är integrerad i instrumentbrädan och ser mer ut som en AC än en stereo.

Så här ser det t.ex. ut i nya Honda Accord.

ipod13.jpg

Min bror har en sån men det hindrade inte tjuvarna från att försöka iallafall :7peta

Esquire

Gick med
2 Oct 2003
Hoj
McB skrev:
Pundare kan knacka en ruta bara för att de ser en femkrona som ligger på bilgolvet... :ätapiller

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
R1 -04
honkiie skrev:

Edit: Ifall inte högtalarna är fastsvetsade och har en diamantbur över dom, plus en mad max fälla.

Ähh lägg av nu, du förstod vad jag menade. Jag sa att stöldrisken är mycket mindre med orginal stereo jämfört om man har eftermarknadsprodukter, du har bara en dålig dag så gå och hitta på något kul istället för att gnälla över vad jag skriver...

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Kleiv skrev:
Ähh lägg av nu, du förstod vad jag menade. Jag sa att stöldrisken är mycket mindre med orginal stereo jämfört om man har eftermarknadsprodukter, du har bara en dålig dag så gå och hitta på något kul istället för att gnälla över vad jag skriver...

Det var inte jag som började fråga om du var dum på riktigt och jag hävdar fortfarande att om någon pundare är och gör inbrott i din bil så tar dom allting som dom kan få loss med mejsel och kofot.

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
honkiie skrev:

Jag har en Accord med en sådan stereo (nästan) som McB la upp en bild på och jag vill hävda att ingen (pundare undantaget) ger sig på att själa den. Det är en timmes jobb med rätt verktyg på en verkstad att ta bort den och det är även Ac och liknande integrerat i den. Så nej den ger som sig inte på om dom har något vett i skallen.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
MrGooFy skrev:
Jag har en Accord med en sådan stereo (nästan) som McB la upp en bild på och jag vill hävda att ingen (pundare undantaget) ger sig på att själa den. Det är en timmes jobb med rätt verktyg på en verkstad att ta bort den och det är även Ac och liknande integrerat i den. Så nej den ger som sig inte på om dom har något vett i skallen.

Tjuvar har inte vett i skallen, på brorsans bil så försökte dom typ bryta loss den med mejslar med hyfsade skador som följd

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Jag har en gammal clarion med trasig panel och display. Inget funkar bortsett från att det går att stoppa in en cd och lyssna igenom den på förinställd volym utan att byta låt.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha