Vad har ni för ryggor ?

R-Sexxa

Sporthoj.cum'are
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6 -01 Röd ..Devil Slip-on, Dynojet, Stålomspunnet...o lite tjaffs
Tänkte bara kolla vad ni har för ryggsäckar när ni är ute och åker...
Själv kör jag med en gratis ryggsäck som jag fick av en målerifirma.
Helt värdelös! :gnissla


Alpinstars har ju gjort en del sjyssta...
Någon som har koll på dom ?
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Jag kör med en Reebok Classic, ingen ryggsäck direkt utan mer en hockeytrunk modell fast mindre.

Fungerar fint i farter under 100km/h , över 100 så fladdrar den ganska så mycket.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Klockrent. Just en sånhär tråd tänkte jag på igår när min ryggsäck är på gång att ge upp. Den har gått upp i sömmen och får tyvärr varje dag bära ett tung bygellås [nä, inte bra alls o köra med tunga saker i ryggan]

Ryggsäck för studenter med taskig ekonomi sökes! :Bugar
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
R-Sexxa skrev:
Tänkte bara kolla vad ni har för ryggsäckar när ni är ute och åker...

Ogillar intensivt att köra hoj med ryggsäck, det känns klumpigt och påklätt och jag är övertygad om att det inte kan påverka i positiv riktning vid eventuell marksyning... Fast jag vet att många menar att fördelarna uppväger nackdelarna.

Bike-bag ("bakväska") eller Bagster tycker jag känns mycket bättre :tummenupp , och rymmer ungefär som en mellanstor ryggsäck. De där glasfibersnäckorna med dragspel, att sätta fast på baksits, kanske också kan vara bra - fast de kostar skjortan. :5sure
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Jag har en Everest flexible limited edition, strömlinjeformad och så har den en plastplatta mellan ryggen och ryggsäcksinnehållet, bra om man kör med jympaskor eller dyl i väskan, gör inte så förbannat ont i ryggen då.

Vet inte vad den kostade, men Everest brukar ha bra pris/prestanda förhållande.

//A.
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Kör med en everest oxå, funkar. Men helst kör man utan.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Jag brukar stroppa fast en väska på bönpallen istället. Skönare körning och bättre säkerhet.
 

Diversion

Guest
Tycker ryggsäckar är toppen men tyvärr har dom en tendens att gå upp i sömmarna så fort man lastar i mer än två mjölkliter. Ska det vara så förbannat svårt att göra grejor som håller? Observera att jag begriper att man inte kan lasta hur mycket som helst men mjölkliterexemplet är på riktigt.

Nu har jag nyss köpt en Alpinestars och hoppas att den ska hålla bättre.
 

Bengan

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Lilla Edet
Hoj
Katana -82
Diversion skrev:
Tycker ryggsäckar är toppen men tyvärr har dom en tendens att gå upp i sömmarna så fort man lastar i mer än två mjölkliter. Ska det vara så förbannat svårt att göra grejor som håller? Observera att jag begriper att man inte kan lasta hur mycket som helst men mjölkliterexemplet är på riktigt.

Nu har jag nyss köpt en Alpinestars och hoppas att den ska hålla bättre.
Prova en sån här, dock lär väl plånboken ta en ganska stor smäll, den är gjord för att fungera som ett ryggskydd(!) för klättrare
www.boblbee.com
 

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Ort
NewMill
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
En 25 liters Adrenalin, billig sak från Rusta, funkar kanon. Midjebälte känns som om det är den springande punkten. Har även en 65 liters (vet ej märke) funkar men är väääldigt klumpigt. :gnissla
Annars så kör jag med Oxford sports tankväska, http://www.oxprod.com/ , det är mycket skönare än rygga och den kan man slänga på ryggen om man stannar! :tummenupp
 

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Ort
...
Hoj
...
Har en DaKine... vet inte hur stor men skulle tippa på 40liter+. Den har vart med i vurpa och agerat glidunderlägg och funkar ändå kanon att köra med. Enda man skall tänka på är att inte lägga nåt i toppfacket för kommer väl vinden igenom dragkedjan så öppnas facket illa kvickt och det som ligger däri lär inte ligga kvar länge. I övrigt så går det att löda på bäst man vill med den på ryggen, 200+ är inget problem om man tycker det är skoj.
 

Mang0

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
Sthlm
Hoj
-
Jag har tänkt använda min snowboardryggsäck.
Det är en Flow Rogue 30, finns att se på www.flow.com.

Den sitter som en smäck på ryggen, har ett enklare ryggskydd inbyggt (skyddar nog mest ryggen mot de saker som ligger i väskan), inbyggt regn/fuktskydd (man öppnar en dragkedja och drar ut ett regnskydd med resår och trär över ryggsäcken). Den har även en ett tätat hål för att dra hörlurskabel genom (om man t.ex vill höra sin gps) Den rymmer inte jättemycket men sitter som sagt väldigt bra.
Vart den finns att köpa vet jag inte, jag köpte den i saalbach ...men vanliga snowboardbutiker eller sportaffärer borde kunna beställa hem den.
 

RacerKeld

what
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Köpenhamn
Hoj
3/4L GSXR
Köpte just en Warp hos Stadium, 400 spän - funkar alldeles fantastisk :tummenupp

Gott om plats, snygg design och verkar ganska solid byggt. Även reflex bakpå, säkerhet vettja..

Matcher även färgerna på mitt Dainese skinställ :tuttar

//Keld
 

Coola Ola

Guest
Jag har en Haglöfs HIC, hur bra som helst! Dels rymmer den lagom mkt, 28 liter men framförallt så sitter den otroligt stabilt o skönt. Den har en plastplatta i ryggen (som går att ta bort om man vill) så man kan ha lite hårda grejer som mindre verktyg etc utan att det blir obehagligt. Plus för att den har magbälte som hjälper att avlasta ryggen vid längre turer (som också går att ta bort). Jag vet inte hur den är i 250 men i 150 märker man inte att den är där. Nackdelen är väl priset, 700 pix har jag för mig.
 
Last edited:

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har en Salming ryggsäck som är perfekt för hojåkning, snygg är den också :squid
 

Bifogat

  • bra.JPG
    bra.JPG
    47.1 KB · Visningar: 126

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett litet grått hus i Skälby
Hoj
Ducce
Jag kör med ett par crossXover. 20l och 35l. Fantastiska för hojåkning. Belastar inte axlarna över huvudtaget då remmarna löper i ett kryss över bröstet. Den större har ett brett och väl avlastande midjeband. Funkar klockrent i farter upp över 200. Sitter verkligen fast på ryggen, inget fladder över huvud taget.

20l

35l

Spänne
 

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ducce å Verte
Boblbee e suverän, kör med Megapolis modellen ... kanon :)
De har en liten modell med 2 liters vätskebehållare som bonus som e skitsoft ... enda nackdelen på båda e väl priset då rå ...
 

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Ort
malmö
Hoj
Påklädd R1:a
Haglöfs tight large. Funkar hur bra som helst. Har haft ett helt flak öl i den och kört 3 mil. Den har varit med om en rejäl vurpa och den håller fortfarande! Lätt att dra ihop med remmar. Funkar perfa med andra ord!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top