Vad har ni för ryggor ?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Spyke RSH är super. Har testat den i 299 och det funkar fortfarande fint.

Ett + är att den har en utfällbar hjälmficka som man kan stoppa hjälmen i fastän ryggan är full! :tummenupp

BG44-184.jpg


//jaG
 

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
R6+yz426+wr450
Har en Yamaha rygga från Lelles Mc, kört med många olika varianter (Haglöfs, Everest, gratisgrejer, mm) men den här knäcker! :tummenupp
Tyckte inte priset var så farligt heller. Tjockt material som inte fladdrar, regnöverdrag och bra blixtlås. :)

Tyvärr fanns det ingen bild på hemsidan.

ArtNr.
23-251

Namn:
YAMAHA RYCKSÄCK CASUAL

Pris:
571,00 kr
 

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
kiko skrev:
Boblbee e suverän, kör med Megapolis modellen ... kanon :)
De har en liten modell med 2 liters vätskebehållare som bonus som e skitsoft ... enda nackdelen på båda e väl priset då rå ...

För den som känner att dom är lite dyra så kan man ta en sväng till Torekov strax söder om Båstad. Där har man fabriksförsäljning av dessa väskor till mkt rimliga priser. Om man inte bryr sig om färg och sånt kan man få en för ca 5-600 kr. Jag köpte min där, men valde färg, helt mattsvart överallt, gick på 900 kr tror jag men massa extraprylar till. Dessutom kan man köpa en nät som gör att man kan ha med en extra hjälm. Om ni drar dit, glöm för fan inte att köra italienska vägen mellan torekov och båstad, jävla härlig go väg att köra på! :yoparty
 

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
Bengan skrev:
Prova en sån här, dock lär väl plånboken ta en ganska stor smäll, den är gjord för att fungera som ett ryggskydd(!) för klättrare
www.boblbee.com

Se inlägget ovan om priset. Men om den är gjord som ryggskydd det vetti fasiken alltså??? :va Det enda jag vet är att det är en svensk designer som heter Jonas Blanking som tyckte att det var jobbigt att ha en separat väska för sin bärbara pc och en väska för sportprylar, så han gjorde en kombinerad. Resultatet blev Megalopolis som har ett fack närmast ryggen för en bärbar pc. Notera att det inte finns på alla bara(om ni tänker beställa från nätet), speciellt inte sportmodellerna.
 

R-Sexxa

Sporthoj.cum'are
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6 -01 Röd ..Devil Slip-on, Dynojet, Stålomspunnet...o lite tjaffs
intresant

Det man är ute efter är ju en rygga som klarar hastigheter, bra blixtlås och inte har 10000 remmar som fladdrar sönder allt man har på hojen inklusive hjälm..
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Vanlig haglöfs Large har man kört med många mil.

Idag kör jag mest med en liten midje väska av märket Scott. Perfekt åker aldrig utan den. man kan stoppa mobil, plånbok mm mm i den. helt klart att rekomendera.
 

Forkman

Uppe bland molnen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Nepp
UnderDOG skrev:
Jag har en Everest flexible limited edition, strömlinjeformad och så har den en plastplatta mellan ryggen och ryggsäcksinnehållet, bra om man kör med jympaskor eller dyl i väskan, gör inte så förbannat ont i ryggen då.

Vet inte vad den kostade, men Everest brukar ha bra pris/prestanda förhållande.

//A.
Då är vi två då.
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Haglöfs Tight i storlek large, tror jag. Sitter inte speciellt skönt med mitt Spyke-ställ på, eftersom det har en stor bögel på ryggen, men annars är den bra. Har för övrigt knött ner ett helt skinnställ + 1 par handskar i den en gång. Mer går garanterat inte att få i den! :fakta

Over and out...
 

luka

Vaddå trasigt!? Jag har inte gjort nåt!
Gick med
4 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX750F -95 hybRid
Körde med en Haglöfs förra säsongen. Men den är inte i "levande" skick längre efter en rejäl vurpa i slutet på sommaren. Kan ju tillägga att den troligtvis räddade mig från en hel del skador! Jag gled på rygg på den och den var fullproppad med mjuka kläder och dylikt. Att jag kunde gå efter den olyckan e jag glad för! Men det tog ett par timmar innan man gjorde det...

Hädanefter alltid mjuka goa kläder i packningen!
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Orange Haglövs tight large....färjmatchning med min förra hoj :(

Lagom storlek, hyfsat skön. Bröstremmen är alltid knäppt!
Man måste dock tänka på att fnurpa in remmarna ordentligt eftersom det gör ordentligt ont om de fladdrar :död
 

Captain|Morgan

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Ort
STHLM
Hoj
SV650S -03 Silver, CB750f2 -99 till salu!!!
Jag kör med en haglöfs som är byggd för löpning, man kan alltså dra åt den som fan. Hur lite man än packar blir den tajt som en 17 åring.
 

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Diversion skrev:
Tycker ryggsäckar är toppen men tyvärr har dom en tendens att gå upp i sömmarna så fort man lastar i mer än två mjölkliter. Ska det vara så förbannat svårt att göra grejor som håller? Observera att jag begriper att man inte kan lasta hur mycket som helst men mjölkliterexemplet är på riktigt.

Nu har jag nyss köpt en Alpinestars och hoppas att den ska hålla bättre.
Jag har en Peak Performance som jag haft sedan -97 och lastat rejält tungt massor av gånger. Trots det är den som gott som ny.
 

kosmic

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 '05
Finns jävligt schyssta skidryggsäckar för offpiståkning osv. som borde funka guld till motorcykel.

Kan kanske kolla på freeride.nu eller nåt
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag kör med vilken ryggsäck som helst. har flera stycken fula ryggsäckar jag köpt på mässor och sånt för kanske 50kr styck. när jag har skinnställ och ryggskena på mig och fyller upp ryggan hyfsat mycket och håller över 200 märks dom inte ens tycker jag. jag har inte märkt att jag tappar någon toppfart heller konstigt nog.
 

KGA

Spriten räddade mig från idrotten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
Såld
Har kört med en Haglöfs Tight large i 3 säsonger funkar kanon
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top