Vad har ni för varvtider på Knutstorp?????

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Svedala
Hoj
Leksaker i garaget
Re: Knudan

Rickard.E skrev:
Oj vad fort alla verkar köra jag vill låna eran eller era klockor,,, :tummenupp
Janne Hansson körde med orginal honda 600-03 på 1,06 jag tror att ni får kolla era klockor grabbar.
Då han körde vad det ingen i Race gruppen i närheten på en Bike event körning,han varvade till slut dom flesta dock inte alla men ,,,,hmhmhm

Jag tror att 9 av de som svarat i denna tråd har angett en tid som de klarat i tävlingssyfte med en racehoj. Är det omöjliga tider då? Vad Janne kör med en standardhoj är väll ointressant, han kör säkert på 1,01 med en supersport hoj...
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Re: Knudan

Rickard.E skrev:
Oj vad fort alla verkar köra jag vill låna eran eller era klockor,,, :tummenupp
Janne Hansson körde med orginal honda 600-03 på 1,06 jag tror att ni får kolla era klockor grabbar.
Då han körde vad det ingen i Race gruppen i närheten på en Bike event körning,han varvade till slut dom flesta dock inte alla men ,,,,hmhmhm

Tror Janne lekte lite bara i sådant fall, han borde åka ännu fortare runt knutstorp med en standard honda. Han åkte på 1.10 med en standard honda i somras på Karlskoga, det på en cykel han inte pillat något alls på fjädringen etc.
1.08.5 åkte jag klockat med transponder i somras, vilket är alldeles för långsamt..
 

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Re: Re: Re: Knudan

Chrille skrev:
aAAAARGH!! Duccefolket är överallt!!! :skrämd

lol.. jag blir inte klok på vem "der alte" är bara.. hähä..

Finns ett par till som räjsade på den svartvita tiden men jag är så dålig på namn..

/B
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Jag körde i juni 1.09,55 med en sån där Honda Deauville med highpipe och bortmonterat centralstöd. Tack vare det fin-fina mellanregistret och den känsliga fjädringen kunde jag hålla lägre tider än många GSX-R 1000-förare. :fakta
 

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
malmö
Hoj
pw50
Re: Knudan

Rickard.E skrev:
Oj vad fort alla verkar köra jag vill låna eran eller era klockor,,, :tummenupp
Janne Hansson körde med orginal honda 600-03 på 1,06 jag tror att ni får kolla era klockor grabbar.
Då han körde vad det ingen i Race gruppen i närheten på en Bike event körning,han varvade till slut dom flesta dock inte alla men ,,,,hmhmhm


http://www.hyllingems.nu/timing/ShowHeat.asp?S=1&HeatID=253
jag satte bästa tid med 1.04.3
eller knutstorp tidtagning e trimmad???
jo va drar vi nu för slutsats av detta? jo att JAG e snabbare än janne hanson med min r6 från 99 ? :brynad
eller att du e helt ute och hojar.....? :öl
 

Der Alte

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Beddingestrand
Hoj
Ducati 888 R, Hornet 600, RSV 1000R, YZF 450
Knudan

Klockan som min tid är tagen med är Knutstorps egen (tror inte någon depåklocka godkänns som officiel tidtagning till ett SM :tummenupp
De som stod före på griden då det begav sig var Cralle (Pole) och Jörgen Hållinder (2:dra). och jag själv på 3:dje, vilket jag är stolt över och lite mallig :D (men som sagt, det var ett tag sedan)
 

Der Alte

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Beddingestrand
Hoj
Ducati 888 R, Hornet 600, RSV 1000R, YZF 450
Knudan o Bj.o.Rn

Ja du Björn den kan du fundera på, Det närmsta jag varit en bana de sista två åren sen jag bytade motorblock sist, är som instruktör ett par gånger på SMC.
Men vi var bara två som har tävlat med "riktiga 888:eek:r i Superbike, så nog skulle du komma ihåg alltid :D
Sist jag körde med tripplen var på Linköping på ett årsmöte, där jag fick pris för mest välljudande ducce 119 db :bow när jag jagade Veberg. :D
Men som det ser ut nu så ses vi nog på ducce körningarna till våren, om jag får hojen att bli sådär tråkigt tyst, så man hör klick lägena när man växlar :cool:
 

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Re: Knudan o Bj.o.Rn

Der Alte skrev:
Sist jag körde med tripplen var på Linköping på ett årsmöte, där jag fick pris för mest välljudande ducce 119 db :bow när jag jagade Veberg. :D
Men som det ser ut nu så ses vi nog på ducce körningarna till våren, om jag får hojen att bli sådär tråkigt tyst, så man hör klick lägena när man växlar :cool:

Det var jag som stod å noterade ljudnivån, låg även bakom ordvändningen i motiveringen till bullerpriset, du har det kvar än va? har väl inte delats ut sen dess vad jag vet..

Är det här inte du?

/B
 

Bifogat

  • sdk_102.jpg
    sdk_102.jpg
    30.5 KB · Visningar: 221

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Re: Re: Knudan o Bj.o.Rn

Bj.O.rn skrev:
Det var jag som stod å noterade ljudnivån, låg även bakom ordvändningen i motiveringen till bullerpriset, du har det kvar än va? har väl inte delats ut sen dess vad jag vet..

Är det här inte du?

/B
Ohhh nej :rolleyes:
 

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Re: Knudan

Der Alte skrev:
De som stod före på griden då det begav sig var Cralle (Pole) och Jörgen Hållinder (2:dra). och jag själv på 3:dje, vilket jag är stolt över och lite mallig :D (men som sagt, det var ett tag sedan)

Aahh.. "It was our finest hour"

Fin sak att berätta för barnbarnen, om å om igen ;)

/B
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Re: Re: Re: Re: Knudan

Bj.O.rn skrev:
lol.. jag blir inte klok på vem "der alte" är bara.. hähä..

Finns ett par till som räjsade på den svartvita tiden men jag är så dålig på namn..

/B
Anders Sturesson :confused: :confused: :confused:
 

Honda_Driver

Guest
tänkte paja tråden lite. men bara lite!
hur fort kör stcc/formel ford/veidec trophy där då? för dom kör väl där?
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Toppen i veidec åker höga 1.01 på racen, på kvalen har folk kört låga 1.01 i veidec.
Watz har varvrekordet, 1.01.5 har jag för mig det blev i somras.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
För att komplettera oFFkeFFs svar så var de snabbaste tiderna för STCC: 1.02.992 Janne Nilsson.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top