Vad har ni i era humidorer?

snabbåka skrev:
Min Humidor är för tillfället tom :rolleyes: men tänkte passa på att fråga några kunniga vilken ciggar lämpar sig bäst att göra en "blunt" av :gnissla
Phillys (stavning?), de har smak av diverse frukter. Cigarrernas Nam-Nam.

Men jag tror inte de säljs i Sverige längre.

är 17 och tycker redan om dom :hihi

köpte vädigt goda vanilj cigarrer i turkiet... va som en tumme ungefär och hade träskaft :tungan
skall köpa en liten låda när jag får köpa cigarrer :mattias

som ni ser är klockan sent...
å när jag läste rubriken blev jag lite paff... fick det till hemorrojder, men bilderna visar ju lite annorlunda, hehe!

Jaha se, en tråd som lyckades skaka lite liv ur mig även denna sena timme.

Har för tillfället ganska skralt i humidoren men, vi ska iaf hitta.

2 st Juan Flores spexial rullade robusto .. smakade kalastrumpet som "färska".
11 st Medium Filler robusto (den absolut mest prisvärda cigarren i världshistorien, kostar drygt 30 pix någonting och smakar riktigt bra, med en förvånansvärt hög kvalitet på komposition och rullning)
1 st Griffins Maduro piramid
2 st Avo XO Preludio
2 st Avo Domaine <10> (robusto)

En 2/3-dels låda Justus van Maurik Classique .. alltid bra att ha för de snabba tillfällena.

Sen vill jag tillägga att det där med nikotin som tas upp i munhålan från cigarrer, eller lungorna när det gäller cigaretter. Det vet jag inte om det är sant, spelar iaf ingen som helst roll - röker inte cigarr för nikotinet utan för smaken och vad som definitivt ÄR sant är att jag har inga smaklökar i lungorna, de sitter i munhålan allihop.

shit.. nu ble ja sugen på att prova hur de e å röka cigarr också :huvet

Spinner vidare på tråden, är det ingen mer som tycker om att röka pipa?

Det är ju kalasgott och lite högttydligt att välja vad man ska stoppa den med och därefter stoppa den med omsorg. Därefter har man en långtids njutning framför sig. När man sen rökt färdigt ska man pyssla om pipan med piprensare och krejer.

Det är ju som sex förspel, höjdpunkt och efterspel. :lol

Ninja Racer skrev:
Spinner vidare på tråden, är det ingen mer som tycker om att röka pipa?

Det är ju kalasgott och lite högttydligt att välja vad man ska stoppa den med och därefter stoppa den med omsorg. Därefter har man en långtids njutning framför sig. När man sen rökt färdigt ska man pyssla om pipan med piprensare och krejer.

Det är ju som sex förspel, höjdpunkt och efterspel. :lol
Pipa är det överlägset bästa rökat enligt mig. Det jobbiga är bara att man måste röka så mycket för att röka in pipan. Med pipa så märker man verkligen skillnaden mellan billig och dyr tobak också :fakta

RF_Racing skrev:
Lessen men jag måste få fråga, varför röker man cigarr? Smaken?
Röker man halsbloss? Sväljer man sin rökiga saliv? :va
Mao hur röker man en cigarr :)

( stavning )

Jag brukar elda lite plast i askkoppen när jag sitter i hotellbaren och dricker. Det trubbar av smaken till whiskeyn så jag kan dricka ett glas.

Esquire skrev:
Phillys (stavning?), de har smak av diverse frukter. Cigarrernas Nam-Nam.

Men jag tror inte de säljs i Sverige längre.

Jorå det finns några mindre tobaksaffärer mitt hippieträsket södermalm
som saluför dessa produkter, men dom är ej att föredra då dom smakar
kemiskt.

Apropå humidorer.

Skoj när man är snäll och släpar upp en 25 liters dunk destillerat vatten till röksalongens humidorer innan man vet vad det är för något. Bara för att den ansvarige ringer och gapar om att vattnet är slut till humidorerna och han måste ha mer på en gång, helst igår. Bara en av de gånger man har blivit idiotförklarad. :rofl

honkiie skrev:
Pipa är det överlägset bästa rökat enligt mig. Det jobbiga är bara att man måste röka så mycket för att röka in pipan. Med pipa så märker man verkligen skillnaden mellan billig och dyr tobak också :fakta

Tobak? :skrämd

Tobak som e så jävla farligt.

seyou skrev:
Cohiba är, enligt mig, en mycket god cigarr. En utav de bästa jag har smakad iallafall.

Helt ok, om man fått tag på en äkta och inte ännu en i den långa raden av förfalskningar som florerar på marknaden. Dock en smula överprisad. Men det är lite extra känsla att fjutta på en Cohiba, medhålles ..

Tycker dock rent generellt att många kubaner håller ganska ojämn kvalitet. Har t.o.m stött på måndagsex av Cohiba (ja, garanterat äkta).

Dominikanska cigarrer har nog passerat de Kubanska som världens bästa cigarrer.

Gillar förresten också pipa, lite samma feeling som med cigarren, det ska vara lite meditativt pysslande med rökverket för att upplevelsen ska bli komplett!

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick