Vad har ni på MC-nyckeln.

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
min nyckel...
nyckel.gif

max 3

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
Hm... :D
Bra idé?

Är det någon som har en bra idé på vad man kan göra för att aldrig, aldrig, aldrig glömma bort att ta bort skivbromslåset. Typ ngt plastmaterial som man flyttar mellan tändnings- och skivbromslåsnyckeln att sätta över "tänderna" så att när man låser flyttar man över den/det till tändn.nyckeln så att man blir påmind om man skulle försöka starta utan att ha låst upp...

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Är det någon som har en bra idé på vad man kan göra för att aldrig, aldrig, aldrig glömma bort att ta bort skivbromslåset. Typ ngt plastmaterial som man flyttar mellan tändnings- och skivbromslåsnyckeln att sätta över "tänderna" så att när man låser flyttar man över den/det till tändn.nyckeln så att man blir påmind om man skulle försöka starta utan att ha låst upp...

Japp, det är det många som kör med!

Bara ta en liten bit soppaslang eller dylikt som passar bra och trä på :tummenupp

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Nej men du har något skräp på styrkronan...precis till höger om styrlagermuttern...

ah jag vet, satt där när jag hämta cykeln vette fan hur jag ska få bort det, bara montera av å svarva bort i en bandsågen på träslöjden?

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Skivbromsnyckeln & en "polisbricka". Ni vet en sån, "vid upphittande lägg i närmsta brevlåda". Allt detta fäst i en nyckelknippa med mjukisflodhäst. Den repar inte & lätt att hitta.

Last edited:

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc

Lås handbromsen med en rem, så kan du inte köra iväg utan att ta bort den :tummenupp

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Vet att en del kört med just sådan plasthylsa du nämner. Annars funkar det nog bra med en tunn och färgglad snodd mellan styre och lås.

Bifogat

• snodd.jpg
    snodd.jpg
    58.7 KB · Visningar: 104

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Nyckelknippan består av en liten Claes Olsson- diodficklampa, skivbromslåsnyckel samt tändningslåsnyckel. Tändningslåsnyckeln sitter fäst med liten karbinhake så att den den kantas loss vi användning. Lampan är bra när man kollar vätskenivåer.

När jag har skivbromlåset i skivan så brukar jag ha en ful gammal blå 8 mm. flytlina knopad skivlåset med en liten pålsteksögla. Den är dragen upp till tändningslåset där jag lindar den några varv. Det är så fult att det inte går att missa ens i dåliga ljusförhållanden. Billigt, enkelt och näst intill idiotsäkert.:tummenupp

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Själv har jag ett färglatt nylonknytte som yngsta dottern har knutit/flätat ihop. Fladdrar fint:tummenupp

Bifogat

• Nyckelring (Medium).JPG
    Nyckelring (Medium).JPG
    84.7 KB · Visningar: 129

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har en Harley Davidsson nyckelring från Kutters Harley-Davidson Janesville.Wi på min Suzukinyckel, alltid retar det någon.

Hittils har det nog dock retat fler japsåkare...

//Softa//

Avantgarde
Gick med
9 Jan 2007
Hoj
Thriump Thruxton -06, Fireblade CBR 929 RR , Minimoto streetfighter
Jag har en mjukis nalle på min....:tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...