Vad har ni under era skinnställ?

kallingar och t-shirt om det är varmt annars så pressar jag in ett underställ, ska jag ha nåt mer så får jag inte plats i stället.

imaster skrev:
2161998 :fakta

Får man in mer under skinnet så är det inte tight nog..! :hihi
Sen är det varmt nog när det sitter så tight, vinden har inget att tag på om man så säger. Dessutom svettas man en del med ryggplattan och njurbältet så mer flis behövs inte ens vid 5 grader, bara solen skiner så. Man måste ju framhäva sina fina kroppsformer. ;) :hihi

HH Underställ funkar fint. Blir svalare än bara shorts när det är varmt och varmare när det är kallt, hur har jag ingen aning :hihi
Dessutom är mitt ställ tight och det är mycket lättare att få på sig med underställ, "glider" bättre. :tungan

lilltryne skrev:
2162092 Under förra stället kunde jag ha på mig massor under. Åkte till arbetsintervjuv i det o hade finkläder på mig under utan problem! Dock så insåg jag ganska snart efter jag tatt körkort o läst på lite, att jag köpt ett grymt mycket för stort ställ. Dumma gubbe i affären o inte berätta det för en nybörjare som ska ta körkort... :fatta!

I helgen köpte jag äntligen ett nytt ställ, och det får jag max på mig en tight t-shirt o ett par trosor...
Samma här, fast jag får byta ut Lillstrynes trosor mot lämpligare tingestar. Hon blir så sur när jag lånar dem :gnissla
Dock använder jag fortfarande "touring-stället" när jag vill få plats med civila kläder under (som till jobbet).

PS. Har ju ryggskyddet under åxå...

Kallingar och t-shirt om jag ska köra och hälsa på en tjej!

<---Kropps-stumpa även på vintern...

Dal-Mausen

philsson skrev:
2161832 får precis plats med fillingar och Tshirt. :yoparty

Samma här, provade att pressa in ett par långkallingar under i vintras men då klarade jag knappt inte att resa mig upp när jag vurpat så det fick bli crosskläder på isen.

ett underställ, vad för något beror på hur varmt respektive kallt det är ute. Har ett underställ i fleece till kalla dagar eller när det blåser mycket. Eftersom att mitt ställ är perforerat på bröstet och i grenen kan det bli lite kallt och man inte tar på sig ordentligt på underkroppen, och det vill man ju inte :gnissla
// Mayer

ajusste, ryggskydd också såklart!

Jo, alltså.... Jag har ju mej själv innanför skinnstället :D

Vad var det nu som gällde med syntetmaterial (ej nomex och liknande)?
Har för mej att man ska ha bomull närmast skinnet ifall man åker omkull, friktionsvärmen från asfalten kan göra att nylon och liknande smälter och bränns fast i huden, eller är det bara en gammal skröna??

Underställ modell Craft eller liknande sen är det fullt och framför allt ett par boxershorts med windstopper i grenen för man vill väl inte bli "obrukbar" :banana.

Ozzian skrev:
2162745 Jo, alltså.... Jag har ju mej själv innanför skinnstället :D

Vad var det nu som gällde med syntetmaterial (ej nomex och liknande)?
Har för mej att man ska ha bomull närmast skinnet ifall man åker omkull, friktionsvärmen från asfalten kan göra att nylon och liknande smälter och bränns fast i huden, eller är det bara en gammal skröna??

Jag tycker att det låter som en skröna, nu vet jag ju inte vid vilken temperatur nylon smälter, men har man fått upp den temeraturen så lär man ju ha stekt köttet också.

För att besvara frågan så åker jag med vanliga kläder under mitt touringställ, jag vet att skinn skyddar bättre, men gonorrétex är fan så mycket mer praktiskt, tänkte man BARA på säkerhet skulle man aldrig sätta sig på en hoj.

Under Goretex stället så kan jag få plats med kläder (men gillar inte att ha det). Skinnstället har jag trosor o linne under, om det är varmt..annars trosor o långärmad tshirt.

Last edited by a moderator:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...