Vad heter programet?

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Vad heter det där programet man kan ladda hem som gör breäkningar åt cancerforskningen eller om det var Aids forskningen. Minns att det var uppe här på SH för ett par år sedan.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Två år är ganska lång tid i sammanhanget, räkna inte med att behovet finns kvar.

Fanns ett liknande program där man scannade efter UFO åt NASA eller vad det var...

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Men finns det inget liknande idag som någon känner till?
Har ju en dator över som bara står, så den kan få tugga på lite välgörenhet. Men vad då på två år har det hänt mycket? Vi kan fortfarande inte bota cancer, eller AIDS.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Qwerty skrev:
Men vad då på två år har det hänt mycket? Vi kan fortfarande inte bota cancer, eller AIDS.
Vad jag har förstått så går man bara ut med en sån förfrågan när det behövs datorkapacitet till en specifik databerarbetning i ett specifikt projekt. Det kan naturligtvis hända att jag har fel i det här fallet, men jag har inte hört talas om att något sånt program används nu.

Therudeboy

Guest
Min polare kör nåt sånt där och minns jag inte fel så var det åt cancerfonden.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Qwerty skrev:
Men finns det inget liknande idag som någon känner till?
Har ju en dator över som bara står, så den kan få tugga på lite välgörenhet. Men vad då på två år har det hänt mycket? Vi kan fortfarande inte bota cancer, eller AIDS.
Har aldrig hört om cancer eller AIDS-grejer i sådana här sammanhang. At söka efter liv i rymden är kanske inte lika behjärtansvärt men det kan man göra via SETI (www.seti.org, kunde man förr i alla fall). De lånar lite datorkraft av dig för att analysera radiosignaler som tagits emot från rymden.

Edit: jo det finns kvar:

http://www.seti.org/seti/other_projects/seti_at_home.html

Last edited:

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Bara för att så tog jag hem denna Liv i rymden programmet. Har detta till någon hittat något mera nyttofullt tex cancer eller så.

Tack Bingo.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Qwerty skrev:
Bara för att så tog jag hem denna Liv i rymden programmet. Har detta till någon hittat något mera nyttofullt tex cancer eller så.

Tack Bingo.
Kör hårt och hojta till om "de" kontaktar dig. Låt oss vara de första som får veta :tummenupp :D

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hyosung GT650R
http://www.blueprint.org/proteinfolding/distributedfolding/distfold.html

där kan du tanka hem klienter för o vika proteiner till en hel drös med plattformar.

The primary goal of the Distributed Folding Project (DFP)
is to predict the correct structure and folding pathway for any given protein of interest.

brukade köra de på ett par av mina FreeBSDburkar förut..
va riktigt roande o kolla på hur fula proteiner blir om dom ritas o konsollen :)
en kompis tankade hem skärmsläckaren till windows, men den ville inte riktigt..
va ju dock nåt år sen minst tror jag.

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...