Vad heter sporthojs senaste tillskott?

Hugo eller Joel

• Antal röstningar
    0
TinaTjejen skrev:
om han kommer heta Joel, så kommer han få höra "joelbitar"-låten x antal ggr i sitt liv, om vi säger så...
"kommer du ihåg hur vi ...lala la la la... kommer du ihåg alla fiskar i...." den?

Självklart Hugo!!

tror iof ingen i han ålder lär veta varken vem cp-joel eller trollet hugo var!

Fast hur lägger du fram detta till mamman då?

"jo gumman, nu har jag bestämt vad han ska heta... eller sporthoj.com gjorde det åt mig" hehe =)

xfader skrev:
Fast hur lägger du fram detta till mamman då?

"jo gumman, nu har jag bestämt vad han ska heta... eller sporthoj.com gjorde det åt mig" hehe =)
Hon stod bakom mig när jag postade inlägget så det blir nog inga problem med det. Det vi lutar åt verkar oxå majoriteten här oxå göra....

Karl, Stefan eller kanske Erik?

Sluta med bögnamnen för fan, det är ju synd om barnen! :D

TinaTjejen skrev:
joel-bitar hette ett program om en unge med downs syndrom. (tror jag det heter) som gick på Bolibompa när man var liten. De flesta som e födda på 80-talets början vet vad det är:)

Från susning.nu
"Kanske en av Sveriges första dokusåpor? Joelbitar var en liten serie uppdelat små korta avsnitt som handlade om Joel, en pojke med Downs syndrom. Vi fick följa Joel i hans olika vardagliga situationer och på så sätt bilda oss en uppfattning om hur livet kan se ut för ett utvecklingsstört barn. Varje avsnitt började med att Joel och hans pappa satt och tittade i ett fotoalbum. Varje gång pratade de om en ny bild som Joel pekade på i albumet, och bakom varje bild fanns en speciell bakgrundsberättelse.
Det kanske mest markanta för denna serie är vinjettlåten som bestod av en karaktäristisk synthslinga, ett syntetiskt trumkomp och en sångmelodi med texten:

Kommer du ihåg hur det var förra vintern? //Kommer du ihåg alla stjärnor och strutar? //Kommer du ihåg när du var på ett jättekalas? //Kommer du ihåg hur det var förra sommar'n? //Kommer du ihåg hur du bada' i havet? //Kommer du ihåg alla fiskar som simmade runt?"

Men trots det så är Joel ett fint namn.

Da Fris skrev:
Hugo eller Joel :va
Vi har vissa problem att bestämma oss, help please.....
Dessa två namn är de vi har begränsat oss till......

jag tycker både hugo och joel är fina namn, men jag jobbar på dagis och där finns typ hugo n, hugo j, hugo o. osv. det är väldigt poppis helt enkelt. joel är dessutom fint och rejält på ett bra sätt.
ett annat namn som flera pojkar har är william och erik är väldigt vanligt, trots att det varit med länge. men det är kanske annorluna där ni bor förståss.
grattis som fan, hur som helst!

TinaTjejen skrev:
om han kommer heta Joel, så kommer han få höra "joelbitar"-låten x antal ggr i sitt liv, om vi säger så...

jag tror knappast hans generation kommer veta vad joelbitar var. är det nån som kommer sjunga är det mor och fars kompisar och de borde ju veta bättre. dessutom kvittar det ju om ungen inte vet vad det är för sång.

hehe kul när folk börjar komma med tips, röra till det ännu mer :D

Mina bekanta under 5år heter:
Lucas, Elliott, Rasmus, William och Jacob

joel det är ditt namn

Kom hit hugo . duktig vovve . Sitt hugo , skaka tass

JOEL ska det va, det är ingen hund du har :tomten

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back