Vad jobbar motorcyklister med?

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Thundercat
Per Formance skrev:
2565492 Förvånar mig att så många studenter lyckas få ihop slantar till hoj, utrustning och ev försäkring :confused: . Själv åkte man Volvo Amazon i den åldern...
Nu får man jobba heltid som ordermottagare och deltid som brandman för att få det å gå runt :huvet .

"Ja ä inte bitter!" :skrattaåt

Det räcker om man är ekonomisk.
Billigt boende, läsa kurslitteraturen på biblioteket och vara allmänt ordentlig så går det bra. :yoparty

Ett extrajobb skadar förstås inte. :)

Även om jag hatar att spara in på vissa saker så är det värt det flera gånger om när man väl sitter där på hojen. :yoparty

Man får se till att skaffa sig billiga vinternöjen, träna och att plugga helt enkelt. Om man vill kan man också se det som en sport att jaga så låga priser som möjligt på saker man ska köpa.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag kör en Yamaha R1 och är lite av en mångsysslare faktiskt.

Min huvudnäring är Charkuterist & Ridinstruktör måndag-fredag.

På kvällar brukar jag extraknhäcka som äldreomsorgsinspektör och obduktionsassistent.

Och på helgerna jobbar jag lite som rostskyddsbehandlare och tandhygienist om vartannat.

Fast jag har tröttnat lite och utbildar jag mig till läkemedelskonsulent och reningsverksmaskinist.

Marcin_go

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2004
Hoj
YZ250f -06; CB900f Hornet -02; CBR1000RR -08; Aprilia RS250 -98
Snacka om mångfald!!

Själv har man hoppat av plugget! A-lös, ska utbilda mig till svetsare eller CNC-tekniker, vet inte vilket, ni som jobbar med det kan PM:a om var man tjänar mest. Ingen hoj för närvarande.

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Byggledare inom film/tvdekor på statstelevisionen, egenföretagare / värderingsman/intendent - antikviteter.

Kör tillvardags Gixxer 1000-01, om det blir fint väder kanske GSX-R 1100-87:an kommer fram..är det riktigt soligt så blir det möjligtvis en tur med Katana-82:an samt ett annat projekt som börjar ta form:tummenupp

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Uppvägningstekniker på Beiersdorf. Inte så fränt som det låter:rolleyes:
Företaget lägger ner så nu håller jag på och tar gratis C-kort:) Så är en framtida trucker..
Inom två år tänkte jag söka till polishögskolan:)

Precis avklarat min första säsong på hoj med en VTR. Hade funderingar på att byta upp mig till nästa år. Men väntar nog och ser de nya försäkringskostnaderna som kommer framöver..

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln