Vad jobbar motorcyklister med?

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Kabinpersonal på europaflighter. :)

"Stewie"

Tro om jag har akt pa nan av de flighter som du jobbat pa?:va Har akt som en tätting mellan Sverige och Tyskland, minst tva ganger i manaden det senaste aret.

Ser efter andra jobb, men allt är ju: projktledare, o alla jävla överdrivna benämningar på jobb....blir vansinnig på dessa nördbenämningar som kanske inte är så komplexa.....tillome så är vissa jobb på engelska på ams.se, det ser ju så jävla fint ut.....:huvet Är det för att slippa pantade eller? Fan Fan. Idioter, det är nog bäst att vara hemma o elda o klipa gräset! Och HOJJA förstås!!!

He he, jag förstar vad du menar.:D

Jag byter i dagarna fran mitt jobb som Regional Manager Scandinavia & Baltic States till Account Manager. Visserligen är det ena jobbet i Tyskland men pa riktig svenska byter jag fran Marknadsansvarig Norden till Säljare pa Norrland. Fina namn later märkvärdigt....:tungan

Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag blir helt kär i titlar.. tycker det är fantastiskt med alla icke-svenska, helt Amerikanska bolag och alla störda namn de hittar på.

Jag knegar som säljare inom IT/IM på ett svensk bolag, men huvudsakligen svenska partners. Här är vi: säljare, försäljningschef (som kallar sig säljare), VD (som också kallar sig säljare), konsultchef, konsulter, utvecklare, partnersansvariga.

En partner har flyttat HK till USA och titlar som Client Solution Director, Head of Pre-sale Produktion osv dyker upp i telefonlistan..

Bland kunderna finner man härliga ordkombinationer som; Business Support Manager, Finance Director, Operative Chief of IT osv... Och detta på ett bolag med i stort sett enkom svenska kunder.

Är det inte väldigt 2003 med tuffa titlar?

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Jag blir helt kär i titlar.. tycker det är fantastiskt med alla icke-svenska, helt Amerikanska bolag och alla störda namn de hittar på.

Jag knegar som säljare inom IT/IM på ett svensk bolag, men huvudsakligen svenska partners. Här är vi: säljare, försäljningschef (som kallar sig säljare), VD (som också kallar sig säljare), konsultchef, konsulter, utvecklare, partnersansvariga.

En partner har flyttat HK till USA och titlar som Client Solution Director, Head of Pre-sale Produktion osv dyker upp i telefonlistan..

Bland kunderna finner man härliga ordkombinationer som; Business Support Manager, Finance Director, Operative Chief of IT osv... Och detta på ett bolag med i stort sett enkom svenska kunder.

Är det inte väldigt 2003 med tuffa titlar?

Jobbade under IT-bubblans glamorösa dagar på ett bolag som tycktes ha mer mellanchefer än arbetare (läs utvecklare, tekniker, säljare, etc). Eftersom bolaget fortfarande finns nämner jag det ej vid namn. Där var det dock titelnoja á la USA stajl!

Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Den driften är jag väl bekant med.
Jag tyckter hans inlägg var av det mer osmakliga slaget och herrn ifråga lämnade mig ingen lust att prata mer med honom. Antingen har killar det eller så har de det inte.
Såg du något smakfullt och lockande i det han sa?

"Stewie"

Nej, usch! En flygvärdinna som ligger med alla de manliga passagerarna i ett plan på 10000 meters höjd? Blä. Inget man skulle vilja se på film ens. Eller vänta nu...

truedude

Medlem
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Triumph Tiger 800 XRT
Hamnat lite OT nu senaste inläggen tycker jag!

Tillbaka till ämnet då, när jag inte är ute och reser med min snowboard så kör jag truck på ett lager. Sommaren spenderas i sadeln på en Suzuki Intruder M800, -06a. Några rejäla kosmetiska förändringar har skett/kommer att ske denna vinter.
Och klaga inte på mig nu bara för att jag kör glidare! =)

Alex76

Tutankhamun Fästing
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
Aprilia Dorsoduro 750 -10
Underwriter på ett försäkringsbolag. De mest gråa och tråkiga personerna alt. giriga skurkar jobbar alltid på försäkringsbolag i Hollywood-produktioner. Jag undrar vad det kommer ifrån?! :rolleyes:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Jobbar med saker som är svarta,,,, svarta bilar/svarta hojar/svarta tjejer

Alex76

Tutankhamun Fästing
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
Aprilia Dorsoduro 750 -10
Vad fan är det?

Uhh, en gammal ädel engelsk titel från tiden då det alltid var en nisse från försäkringsbolaget som skulle skriva under avtalet för att det skall vara i kraft. Man bedömer helt enkelt försäkringsrisken och säger "bu eller bä"... :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln