abstruse skrev:Men titta på filmen då! Dj*vla miffon!
Du är efter din tid Jocke, det där är gammal skåpmat.
abstruse skrev:Men titta på filmen då! Dj*vla miffon!
McB skrev:Du är efter din tid Jocke, det där är gammal skåpmat.
abstruse skrev:Hade du varit läskunnig hade du noterat att jag redan påpekat detta. *klappar på huvudet*
McB skrev:Haha! Nu fick du äcklig frisyrgelé på dina fina Dove-behandlade händer.
abstruse skrev:Nu spammar vi mer än lovligt...
McB skrev:Följande prylar har jag slängt ihop hos datorbutiken.
Chieftec DX-01B-D Dragon Super MidiTower Black 360W ATX (AMD&P4 OK)
999.00
MSI MS-865PE-NEO2-LS i865PE 4DDR-DIMM 5PCI Audio LAN SATA Socket478 ATX
1195.00
Intel Pentium 4 Northwood 2.8GHz 512Kb 533MHz Boxed (with cpu-cooler!) Socket 478
2649.00
2*Standard 512Mb PC3200/DDR400 DDR 184pin 400MHz (AMD OK)
894.00
Maxtor DiamondMax Plus9 6Y160P0 160Gb 7200rpm Special Edition (OBS! 8Mb cache!) UDMA133 Fluid IDE
1607.00
Standard 1.44Mb 3.5" floppy black
249.00
NEC ND-1300 DVD +RW/R -RW/R 4X DVD+R 2.4X DVD+RW 4X DVD-R 2.4X DVD-RW 16X CDR 10X CDRW bulk IDE
2099.00
ASUS V9560VS GeForce FX5600 128Mb DDR TV-out DVI Video-in Retail AGP
2099.00
Windows XP HOME på CD Eng OEM (endast med ny dator)
999.00
Montering/test av dator inkl installation av beställt OS
1290.00
Microsoft Wireless Optical Desktop PS/2, svenskt
849.00
Creative Inspire 2700 2.1 Slim
879.00
Totalt exkl moms 13361.60
Totalt inkl moms 16702.00
Och till detta hade jag tänkt mig en 17" TFT-skärm från Samsung, nämligen SyncMaster 171S. Bästa pris enligt Pricerunner är 3875 kr.
Alltså kommer vi att hamna mellan 20 och 21 kkr.
räserkyckling skrev:-Alltså men sluta nu. Vem bygger en dator utan en processorfläkt?. Det är helt ointressant. Vems bil går längst utan kylarvatten?
abstruse skrev:Som sagt, jag tänker inte hamna i en Intel vs AMD-diskussion, hänvisar bara till vad jag skrivit ovan...
mmm skrev:Aja, ingen diskussion var det ja...
Jag rekommenderar dock AMD, helt ok, men som föregånde talare tänker jag inte vidareutveckla pga samma anledningar.
Krigge skrev:Vilka affärer i götet är bra om man ska komponera eget?
dumbo skrev:Vi har kört både AMD och Intel på mitt jobb och jag har inte märkt nån större felfrekvens hos någon av dem.
abstruse skrev:Avvikande åsikter är oftast av godo för både det ena och det andra. Dock säger ju ovanstående ingenting såvida du inte tänker tala om hur många datorer ni har på ert jobb. 2, 20, 200, 2000, etc?
abstruse skrev:Jaså, du är en "så'n"?!?! Jag som tyckte du var ok, men nu tänker jag avråda syrran från att sova över hos dig...
dumbo skrev:Privat har jag haft 4 Intel och 2 AMD. Den enda som gått sönder av dem är en Intel 486DX66, men det beror snarare på ovarsam hantering.
mmm skrev:Klart man e sån
Har ju läst på nätet att det är kult att gilla amd, klart man hoppar på det då. Fakta...bah, mycket fräckare att följa det som är inne ju. Fråga mej nästa vecka så kanske det är intel (yeah right...)
mmm skrev:Jag kan väl hålla med om att intel har ett bättre kvalitetsrykte om sig jämfört med amd.
Dock är ju prisbilden annrlunda också, har du obegränsat med pengar så är det (kanske) ett givet val.
mmm skrev:Men någon här sa att diskussion vill man ju inte ge sig in i om amt vs intel, kommer inte ihåg vem d va nu igen...
mmm skrev:ps. tur att din syster kan tänka själv och inte lyssnar på sin bror.
mmm skrev:Hoppas dock att nästa gång att brodern kan komma med så kan vi föra denna diskussion som den skall, med öl i handen ds.
abstruse skrev:Jaså, du är en "så'n"?!?! Jag som tyckte du var ok, men nu tänker jag avråda syrran från att sova över hos dig...
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari