Vad kör du för typ av hoj?

Vilken typ av hoj kör du?

• Antal röstningar
    0

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Röstar sen när jag är på datorn, i Tapatalk går det inte. Men jag kör sporttouring, antar jag. :)

Fast i mina "nybörjare-på-hoj-som-går-över-210km/h"-ögon är det en sporthoj i alla fall. :)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Inte frånåkt. Möjligtvis att minnena från en näst intill torpedering av mötande kromsläde bortom kontroll på fel sida av Bogesundsvägen har satt sina spår...? Har sedan dess lite svårt för motorcyklar med avsiktligt felkonstruerad broms och fjädring.

Men som jag sa, man verkar kunna skämta om alla märken och om alla förare. Utom en kategori...

HD är ju askul att skämta om, börja du med! :D

http://www.sporthoj.com/forum/showt...-som-motor-smådelstvätt&p=5631198#post5631198

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?173021-Hur-ska-jag-få-ut-skruven&p=3347084#post3347084

Inte nog med att det är en sothora, det är dessutom en horunge! Fina gener, du måste vara stolt.:hihi
Ja det är ett jäddra jur :gnissla
http://www.sporthoj.com/forum/showt...-som-utnyttjar-killar-!&p=5320153#post5320153

(Ser f ö fram emot fortsättningen på byggtråden nu när du verkar ha hittat boven i det hela).
Ja det ska bli uppdatering. Ska ha möte om motorfrågan imorgon, jag håller på att utvärdera lite alternativ jag tänkt på länge. Ett är att bygga en större motor och göra allt rätt från början, custombeställa ett block osv. Överkvadratisk, högre vevstaksförhållande, mer slagvolym, större ventiler, separerade insug osv. Eller så spinna vidare på den befintliga motorn, uppdaterar när jag bestämt mig. Måste sondera kostnader, leveranstider, nödvändiga moddar av ramen för att få plats uppåt osv.

Last edited:

jetson

Guest
Upprörd?:va Inte det minsta, men du snackar i nattmössan. Ta som kvällslektyr och ta reda på vad din hoj har för anor. 85 är ett bra tal i sammanhanget....

En sån där klassiker med förknasare och andra antika delar va? :D

Ok, sporthojsklassiker kanske är mer korrekt. Förtjänar en egen klass (när det ändå snackas klasser)

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Har f-n ingen aning vad min är i för kategori? :va
Nästan offroad/nästan touring/(mindre) nästan sporthoj?
Låter ju som om jag beskriver nästan en MC. :hihi
Förslag mottages!

Kul poll TS! :tummenupp

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Jag kör mest med XT660:in, så kryssade i enduro, saknades valet "offroad"

Saknade öven Övrigt, eller veteran, för känns ändå inte rätt att kryssa i custom för gammsuzukin.

Hudik

Guest
Jag kör mest med XT660:in, så kryssade i enduro, saknades valet "offroad"
Saknade öven Övrigt, eller veteran, för känns ändå inte rätt att kryssa i custom för gammsuzukin.

Hmm...
Inte lätt att tänka på allt, man får helt enkelt välja det som ligger närmast.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Superbike 1098s Sport
Streetfighter 1099s Street
Hypermotard 1100s Street

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Kör Honda vtr firestorm just nu :tummenupp

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Kategorin "Äventyrs" borde nog in för alla som kör BMW GS, Guzzi Stelvio, Triumph Tiger o.s.v.

Ripley

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2011
Hoj
2012 monster 796
Jag har ganska nyligen blivigt mc-ägare för första gången :banana jag röstade på street tycker den faller in under det !
M796

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Idag kör jag nån slags grustourer fast ändå inte, imorgon kanske nåt annat. Hade min fru inte fått bestämma hade jag haft en hoj ur varje kategori ståendes i garaget.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Verkar som många försöker hålla sig borta från touringkategorin, tänker man gs tänker nog 99% på packväskor och grusvägar :)

Enduro: geggmoppe med några sönderslagna lampor fasttejpade

BMW själva klassar den som "off-road". :)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring