Vad kör DU i för kläder?

Ludde Ludde

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2006
Ort
stockholm
Hoj
Yamaha rd 125
Hej! Jag undrar vad alla 125-förare använder för skydd och kläder när ni är ute och åker, åker ni i jeans och t-shirt eller har ni värsta skinstället?:) Ni får gärna länka bilder på eran utrustning:)

Själv har jag inte tagit kortet än, jag har bara tränat lite på banorna så jag har inte något skinställ:crash
 

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia rs 125 06 GP White ! :D
Hej! Jag undrar vad alla 125-förare använder för skydd och kläder när ni är ute och åker, åker ni i jeans och t-shirt eller har ni värsta skinstället?:) Ni får gärna länka bilder på eran utrustning:)

Själv har jag inte tagit kortet än, jag har bara tränat lite på banorna så jag har inte något skinställ:crash

D e olika.. morsan o farsan vill att ja kör i mitt fulla skinnställ(2 delat..) men ja kör även me bara jackan ibland.. skorna o handskarna e nästan måste ^^ utan nåntingalls har jag aldrig kört, som mest bara med handskar o hjälm, tkr d e oskönt o köra utan nåt.. :)
 

>Hanning<

Mr Hanning
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -99
Hej! Jag undrar vad alla 125-förare använder för skydd och kläder när ni är ute och åker, åker ni i jeans och t-shirt eller har ni värsta skinstället?:) Ni får gärna länka bilder på eran utrustning:)

Själv har jag inte tagit kortet än, jag har bara tränat lite på banorna så jag har inte något skinställ:crash

jag kör med mc jackan handskar och hjälmen oftast om de blir längre sträckor åker hela stället på :yoparty
 

ZiGGe136

Crew i Stockholm Raceway Club
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Haninge
Hoj
Ny Hojj ska köpas
jag åker i rubbet. skinställ (delat), hjälm m.m... Utom när det är sketa varm då åker jag bara i skin byxerna, skor, hanskar småskydd på kroppen och tjocktröja samt hjälm såklart.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Finns ett par trådar om detta redan, men eftersom du inte verkar orka söööka så.

Kör oftast i jeans och jacka. Ibland i Str byxor och safetyvest när det ska gå lite vildare :rolleyes:
 

Gangsta

Sjör KTM
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Götteborg
Hoj
KTM 640
Jag rekommenderar hel ställ. Men jag orkar inte heller alltid dra på mig hela stället, när jag ska åka nånstanns som t.ex. skolan, köpa godis mm. så tar jag bara på mig skinn jackan, ryggskydd, hanskar, hjälm. Ska jag ut o rejjsa så tar jag på mig hela stället. :tummenupp
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Jag kör oftast i skinnställ (2-delat). Men ska jag bara ner på stan och tanka eller sådant så blir det Skinnjackan, stövlarna, handskar och hjälm.
Jag blir även först med att länka en bild :tummenupp


Så här ser jag oftast ut när jag är ute och åker.
 

Bifogat

  • Jag på hojen.JPG
    Jag på hojen.JPG
    139.9 KB · Visningar: 127
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Kör med textil ställ när det är skit väder, annars jeans/huv-tröjja, eller t-shirt om de e riktigt varmt, alltid bara nike gummi skor, äger inget annat. handskar om det är kallt.
 

Hamrin

Bleeaah
Gick med
28 Jan 2007
Ort
Falun
Hoj
Aprilia Tuono Factory
str byxor, handskar, hjälm, ryggskydd... allt jag äger hittills, lånar en str jacka av far min, lika så skor.
 

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös
Jag kör oftast i skinnställ (2-delat). Men ska jag bara ner på stan och tanka eller sådant så blir det Skinnjackan, stövlarna, handskar och hjälm.
Jag blir även först med att länka en bild :tummenupp


Så här ser jag oftast ut när jag är ute och åker.
:kär ;)

Vi arbogabor måste ju sätta ribban här så jag laddar också upp en bild :tummenupp

Ixs 2-delat skinnställ (RX5T+Trenton), Halvarssons Apex handskar, Oxtar TCS stövlar, ryggskydd + hjälm.
 

Bifogat

  • mcccc.jpg
    mcccc.jpg
    70 KB · Visningar: 94

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
:kär ;)

Vi arbogabor måste ju sätta ribban här så jag laddar också upp en bild :tummenupp

Ixs 2-delat skinnställ (RX5T+Trenton), Halvarssons Apex handskar, Oxtar TCS stövlar, ryggskydd + hjälm.

Hehe, right ;)
Då ska jag väl också skriva upp märkena.
IXS 2-delat, Keprotec handskar, Oxtar TCS stövlar, Halvarssons ryggskydd, G-Mac hjälm m. spegelvisir.
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
2922223 :kär ;)

Vi arbogabor måste ju sätta ribban här så jag laddar också upp en bild :tummenupp

Ixs 2-delat skinnställ (RX5T+Trenton), Halvarssons Apex handskar, Oxtar TCS stövlar, ryggskydd + hjälm.
jag kör i Scott cross byxor Scott handskar rygskydd och nån luvtröja när jag ska åka nånstans, äre längre stäckor eller om det är kalls så åker endurojackan på oxo..
på banna äre sinesalo ställ med stövar å hela köret :)

men ryggplattan hjäm å handskar är alltid på

edit: grymma bilder :tummenupp
 
Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Jag kör i överkropps und benskydd från dainese, under ett skinställ från -85 (delat, men kör för det mesta med hela). Handskar och stövlar kommer så fort hojen går igen...
 

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Nora
Hoj
KTM Duke II
Kör _oftast_ med hela stället..

men vad har ni för skydd när ni (om) åker till skolan? :)
 

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia rs 125 06 GP White ! :D
Kör _oftast_ med hela stället..

men vad har ni för skydd när ni (om) åker till skolan? :)

Handskar, stövlar, jacka, hjälm :)

Edit: när ni skriver "str" menar ni märket str? :p För isf har jag d på mina byxor, jackan e random :( :7peta ska köpa str jacka till sommarn tror jag..
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top