Vad kör ni i?

hellride

vtr.nu regerar!!!!!!!!!!!!!!!
Gick med
6 Jun 2009
Hoj
VTR-F 1000 Snart, snart...
Vad kör ni omkring i?
Är du typen som åker i shorts o t-shirt? Eller har du varenda skydd som man kan ha? Jethjälm från sjuttiotalet? Skinnställ från 80-talet?
Berätta vad just du har, bifoga gärna bild.

Själv har jag Arlen Ness ställ (vet inte vad det heter, beggat), ICON hjälmwww.4speed.se.jpg och Alpinestars stövlar.

Ska byta till ett 2-delat SWEEP BanditLSB-02_5346.jpg ställ under sommarn. Inget fel på AN stället men ...nytt e nytt...:yoparty

Last edited:

magnus123

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2009
Hoj
Vtr Firestorm
mattsvart hjälm från shoei (raid 2) med svart visir.
Allvädersställ från str lindstrands och vitsvarta stövlar från tcx. Flaggskeppet är dock min reflexväst det står övningskör på... :näsblod

Bifogat

• gear.jpg
    gear.jpg
    35.3 KB · Visningar: 129
Last edited:

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Har alltid kört färganpassat,exempelvis så när jag hade en blå R1a så hade jag ett Blå/svart ställ å när jag ett en röd R1a så hade jag ett röd/svart ställ,hopplöst att behöva köpa ett nytt varje gång man byter hojj om man nu trivs bra med det man har,nu när jag köpte stövlar/hjälm/ställ så valde jag neutrala färger,svart å vitt passar fan till allt:yoparty

Bifogat

• 65040_8131.jpg
    65040_8131.jpg
    42.9 KB · Visningar: 135
  • Skinnstall_4493_bakifran.jpg
    Skinnstall_4493_bakifran.jpg
    9.1 KB · Visningar: 98
  • Skinnstall_4493.jpg
    Skinnstall_4493.jpg
    10.1 KB · Visningar: 96
  • xr1000 rouge tc6.jpg
    xr1000 rouge tc6.jpg
    96.5 KB · Visningar: 118

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Har alltid kört färganpassat,exempelvis så när jag hade en blå R1a så hade jag ett Blå/svart ställ å när jag ett en röd R1a så hade jag ett röd/svart ställ,hopplöst att behöva köpa ett nytt varje gång man byter hojj om man nu trivs bra med det man har,nu när jag köpte stövlar/hjälm/ställ så valde jag neutrala färger,svart å vitt passar fan till allt:yoparty

Ditt ställ var riktigt snyggt!
Kör i hela kittet, Gore texställ, alpine stövlar, handskar, Shoei hjälm, och viktigast av allt, Halvarsson svankförbättrare. :D

Last edited:

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Hoj
Hayabusa 2010
Flip flops, badshorts och bar överkropp...

Närå...

Full utrustning för det mesta.
Aldrig utan ryggskydd dock.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Mattsvart Shoei Raid II med mörkt visir, Arlen jacka och byxor, Alpinestars boots.
Under kortare pendling till jobbet inne i stan och varma sommardagar blir det (tyvärr) ofta "sommar-munderingen" :gnissla

Bifogat

• normal.jpg
    normal.jpg
    21.8 KB · Visningar: 164
  • sommar.jpg
    sommar.jpg
    24.1 KB · Visningar: 164

Littlelen

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Hoj
Honda Hornet 600 -03, Svart
kbc_vr_1x_solid_helmet-300x300.png

azuma_s.jpg

taal3_s.jpg

track_s.jpg

1267037579_wire1_b_w150_h150.jpg

Gaerne_GX-1.jpg

max_tour_s.jpg

Hjälm: VR1X - Solid Black, från KBC Helmets
Jacka: Azuma, från Lindstrands
Byxa: Taal, från Lindstrands
Ryggskena: Track, från Lindstrands
Handske: Wire, från Lindstrands =)
Cross Boots: 2x eller något i den stilen från 03 typ, från Gaerne
Touring/Streetboots: Max Tour, från Lindstrands

Jag altinerar Mellan Cross- & Touringboots, då jag kör StreetFighter =)

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
ALDRIG utan min skyddsutrustning, gillar inte ens att åka runt kvarteret i jeans, långärmat och hjälm för jag känner mig "osäker" men jag har inte gjort det så många gånger heller, försöker undvika sådant.

För mig är min utrustning jätteviktig, jag har allväderställ: byxor i Rukka(supernöjd med dem!), jacka Lindstrands, skorna är Lindstrands men de ska bytas ut för de känns lite för mjuka. Ryggskydd, handskar(ska köpa nya då de jag har börjar bli dåliga i sömmarna). Nolan hjälm. Nöjd med det stora hela, har tappat en del i vikt så det börjar bli lite halvstort men det funkar fortfarande:)

kan berätta att makens arbetskollega kan köra i shorts och träskor :S det känns lite to much för en annan eller to much of to little :gnissla

mattsvart hjälm från shoei (raid 2) med svart visir.
Allvädersställ från str lindstrands och vitsvarta stövlar från tcx. Flaggskeppet är dock min reflexväst det står övningskör på... :näsblod

hahahaha den där jävla västen, jag gav bort min så fort jag var klar, tänkte elda upp den men så gav jag den till min ena privatlärare för han övningskör med många typ varje år så han fick den + konerna :)

annars var grillen tänd för västeländet;)

Last edited:

olofma

Medlem
Gick med
7 May 2006
Hoj
CBR600 F4
Kör alltid med full utrsutning efter ett sjukt wobbel för två år sedan. Då satt jag i linne, badbrallor och gympadojjor :näsblod

Orkade inte leta upp alla sakerna separat på nätet så det blir en action bild istället :)
Hjälm: Nitro Patriot (scottish), Jacka: Dainese repsol Pedrosa, Byxor: Dainse 2008 (modell ingen aning), Biltema handskar, A-stars boots, Ryggskydd från biltema (ja den ska bytas snart :näsblod).

Nöjd överlag med utrustningen bortsett från att jag vill nog ha vita boots för att bryta av det svarta som går midja och nedåt ::fashion

Bifogat

• utrsut.jpg
    utrsut.jpg
    21.4 KB · Visningar: 136

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Daineseskinn med Dainese skyddsväst under, Alpinestars S-MX goretex på fötterna och SP-1 på händerna, Shoei RAID II på huvudet.
Orkar jag inte slänga på mig allt så hoppar jag över hojen och tar bilen eller cyklar istället.

elwik

Ny medlem
Gick med
27 May 2008
Hoj
85, Yamaha Fz750
Jofama ställ och Dainese ryggskydd o handskar, integral hjälm och stövlar.. och en grön skyllt på ryggen =(

hnric

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
S1000RR -11
Arai Chaser, Dainese jacka, handskar och Halvarsson track ryggskydd. Stövlar ibland.

Är lång och smal, så byxorna sitter förjävla dåligt. Blir att man struntar i dom.

Förresten, varför måttas alla(?) ställ efter fetton?

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag kör alltid med skyddsutrustning på mig.

Normalt sett så kör jag med ett Rukka allvädersställ med Gore-Tex, Halvarsson handskar, Alpinestars SMX-4 stävlar och en Shoei Raid 2 hjälm. Klart eller mörkt visir efter väder och ljus.

Resor till och från jobbet så händer det att jag byter ut rukka byxorna mot ett par lindstrands MC-jeans med skydd i.

Är det riktigt varmt och jag ska dra en vända in till stan för att handla så har jag en Dainese Safety Jacket på överkroppen och en huvtröja över den. Kanske inte optimalt säkert men bättre än inget och man slipper flyta runt inne i kläderna vilket man annars lätt gör när man börjar gå omkring lite i solen med full utrustning på sig.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Äh alltid kul o se vad folk spenderat slantarna på, ex är det så förebaskat många som förespråkar Shoei och Schuberth så det blir nog till att prova dem framöver.

• Arlen Ness 5912
  • Daytona Secuity EVO III
  • Halvarsson Buckler
  • Halvarsson krage
  • High Racer
  • Proppar
  • Rukka underställ (ingen bild)
  • Uvex Enduro
  • Uvex Onyx

[YOUTUBE-ID]uBZDntJcqYE&feature[/YOUTUBE-ID]

Bifogat

• on.jpg
    on.jpg
    12.1 KB · Visningar: 67
  • st.jpg
    st.jpg
    25.2 KB · Visningar: 93
  • rs.jpg
    rs.jpg
    19.8 KB · Visningar: 67
  • kr.jpg
    kr.jpg
    17.4 KB · Visningar: 75
  • ra.jpg
    ra.jpg
    32.4 KB · Visningar: 87
  • day.jpg
    day.jpg
    32.8 KB · Visningar: 88
  • hp.jpg
    hp.jpg
    1.1 KB · Visningar: 1,384

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Mattsvart HJC helmut med mörkt visir
Lindstrands Gobi jacka med halvarsons ryggplatta
Lindstrands Taal byxa
Probiker stövlar (mja, inte så säkra kanske)
Tunna 4bikers hanskar eller jofama goretex handskar nu när det är kallt.

Planen var att skaffa ljus hjälm och kläder med tanke på synlighet och värme inför sommaren men det sket sig, -allt är svart...
Gobi-jackan är å andra sidan väldigt luftig så inga värmeproblem där åtminstone.

Kör alltid med skyddskläder, gött att minska skadorna om man vurpar

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...