Hmm, ångrar verkligen att jag inte har tagit foto på alla mina moppar =(
Jag var verkligen galen i mopeder när jag va mindre. Det började med att jag fick en Zundapp 617 av en äldre kille som kört itu den. Det snackades om att han hade hällt i metanol i tanken och kört tills den skar. Jag fick tyvärr aldrig igång den eftersom man var för ung och okunnig. Slutade med att jag och en kompis sprayade den guldig och slog sen sönder den med varsin hammare. hehe
När jag sen fyllde 12 fick jag en Mustang mamba av farsan som jag skulle köra med ute i stugan. Efter den dagen följde jag gladeligen med mina föräldrar till stugan varje helg =)
Hade den tills jag fyllde 15. Det va meningen att jag skulle köra med mamban tills jag konfirmerade mig. Då skulle jag få en nyare crossmoppe som jag alltid drömt om.
15-års dagen kom och jag steg upp tidigt för att äntligen få köra min moppe på hemmaplan. Jovisst, kom väl 200 meter sen knäcktes växelföraren ute vid växelspaken!
Jag blev så sur att jag slängde moppen i väggen när jag kom hem och sprang upp och tjurade på min säng.
Snäll som min mamma var så lurade hon på farsan att snabbt köra in med mig till mc-huset i Malmö och köpa en sprillans ny Suzuki K-50 som vi tittat på några dagar innan jag fyllde år.
Snacka om att man blev lycklig. En helt ny moped!!!
Efter den dagen gick det bara utför. Köpte på mig fler och fler moppar. Gamla som nya, DT, MT, TS, Puch, Fs1 m.m. Alla blev givetvis trimmade. Minns särskilt en Fs1'a som jag fick köpa av en kompis för 500:- Det var en gul 76'a som vi kallade för ostbågen.
Trimmade denna med 60cc, 16.5mm förgasare m.m. Gjorde 105km/h på en sträcka av 500m! Den va grymt skön att köra. Hade t.om ryckutjämnare!
Detta blev ju en riktig berättelse! Men jag saknar den tiden som fan.