Vad kan en gammal ninja vara värd?

chmielex

Medlem
Gick med
3 Oct 2003
Hoj
KTM 690 SMC
Har en svåger, ni vet kräket som ligger med ens syster... Som inte riktigt vid sina sinnes fulla bruk köpte en zx750r från 1800 frös-ihjäl när han precis tagit hojkort.
Hojen gick o-jämt o behövde helt klart ses över.

Gummirören mellan luftburk och förgasare hade krympt o torkat ihop av ålder o som resultat av det krupit av förgasarna o släpte in tjyvluft.
Filtermattan i burken va bara en smetig sörja som föll sönder när man titta på den och till följd av att kopplingen slira så byta jag lameller o slitskivor innan jag upptäckte att det var pinnen som gick från aktuatorn till kopplingskorgen på andra sidan motorn som kärva.

Sagt o gjort så fick jag allting fixat på den.
Pågen lyckades dock aldrig komma iväg o besiktiga den ens, så nu står den bara i garaget o samlar damm med torrspruckna däck från sent 90 tal. Jag funderar på om man antingen skulle bygga nåt ball av den eller bara försöka få sålt den för nåt som skulle kunna likna en vettig peng?

som jag fatta de va de sista årsmodellen i 750cc och den är svart o röd med kantig bakända.

en sån här.
https://www.google.se/search?q=zx75...ortbikesforsale.com%2Ftag%2Fzx750r%2F;796;557

förutom gamla torra däck o att den kanske skulle behöva synkas i förgasarna så är den faktiskt i väldigt bra skick.
Har varit i en putsmupps ägo innan.

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Mellan 10-20k
Obesiktigad, dåliga däck och en jobbig förgasare så undre halvan.

Eller så kan du göra som "alla" andra och lägga ut den på blocket för 28k så får du behålla den och har en vettig förklaring till tjejen varför du har en extra hoj.

chmielex

Medlem
Gick med
3 Oct 2003
Hoj
KTM 690 SMC
är egentligen inte säkert att den behöver synkas. Jag bara tog för givet att de ska göras med en gammal hoj som inte kört på ett tag.

Det är inte heller min hoj och jag tycker nog motorn e för fet för att bygga nåt som tilltalar mig... rad4a blir ju brett som fan. ingen som vill byta mot en gammal transalp eller africa twin?

eller kan man göra nåt kul av en så galet stor maskin? tips? kan säkert snacka av honom den om jag skulle ha nytta v den:fyllisar

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Inte mera än vad någon vill betala för den!!

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
är egentligen inte säkert att den behöver synkas. Jag bara tog för givet att de ska göras med en gammal hoj som inte kört på ett tag.

Det är inte heller min hoj och jag tycker nog motorn e för fet för att bygga nåt som tilltalar mig... rad4a blir ju brett som fan. ingen som vill byta mot en gammal transalp eller africa twin?

eller kan man göra nåt kul av en så galet stor maskin? tips? kan säkert snacka av honom den om jag skulle ha nytta v den:fyllisar

Överladda motorn o stoppa i den i en gammal beach buggy! :banana

chmielex

Medlem
Gick med
3 Oct 2003
Hoj
KTM 690 SMC
kan tänka mig att svågern varit nöjd om han fick 10k för den men för dom pengarna e de ju roligare att bygga nåt. samtidigt kan jag tycka de e synd att strippa en så pass hel o fin hoj.
Dom spelar det ju ingen roll vad man gör med den om man ändå tänker sälja den till nån annan så vet man ändå inte vad som händer med den.
Fast då slipper man ju ha de på sitt samvete. dock har man ju indirekt försört den om man sårt den till en tard ändå...

Dessa dilemma.. någon som har nån feta bilder på nåt kul byggt med vätskekyld rad4a? Stunt/Fighter eller ishoj e nog inte mycke min kopp te. Jag e lite mysigare än så. Har redan en båge med hetsig karaktär =)

chmielex

Medlem
Gick med
3 Oct 2003
Hoj
KTM 690 SMC
jag håller faktiskt redan på med en beachbuggy.

och den har en motor på G :banana

annars va de helt klart en bra ide =)

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Åhå? En GPX750R. Den är ju godkänd för classic racing klass 7C F1, brukar då kunna betinga några extra tusenlappar. Kan du ju påpeka i en eventuell annons.

Annars så är det ganska goa hojar att åka på de där...

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Vissa av dessa ZXR750 modeller fastnar i garagen pga att förgasargummina (de mot cylindern, vilka med stor sannolikhet också är defekta) ej finns att uppbringa längre. Kolla upp det. Isf är hojen tämligen värdelös till annat än att titta på.

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Fel, den är värd va säljaren släpper den för;)

Fel! Inget är värt något
( annat än för ägaren)om det inte finns någon annan/andra som vill ha det man har....:rolleyes:

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Ahhh nu fick man äntligen förklaring varför det stod ZX750R i regbeviset på min första hoj, en Japanimporterad GPX750R. :)

EDIT: Gav bort den BTW.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...