Vad kan ha hänt ?

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Ja hurvidare de va där eller inte så va det förmodligen där när jag köpte den, hade lite olja på skon jag hade när jag provkörde med kanske 150m bara för de va 22:30 på kvällen och noll gradigt ute :/
Jag måste bara ställa den stora frågan, varför köpte du en hoj som oljade ned din sko vid provkörningen?

j_miller

Sporthojsnörd
Gick med
22 Mar 2012
Hoj
R1
Jag måste bara ställa den stora frågan, varför köpte du en hoj som oljade ned din sko vid provkörningen?
Jag såg de idag, inte mycket alls. Men men Honda ville ha in den för å se vad som har hänt dom har service garanti osv så kan hända att de löser sig smidigt där. Om inte annat så sa förra ägaren att jag inte behöver oroa mig han gör rätt för sig så den biten känner jag mig lugn med

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Dokumentera skicket med bilder på olja på bakfälg, motorblock, oljemängd i motor, osv.
Du kommer behöva bevisa saker när det blir stämning av förre ägaren för dolt fel sen. För det är där det riskerar hamna.

j_miller

Sporthojsnörd
Gick med
22 Mar 2012
Hoj
R1
Dokumentera skicket med bilder på olja på bakfälg, motorblock, oljemängd i motor, osv.
Du kommer behöva bevisa saker när det blir stämning av förre ägaren för dolt fel sen. För det är där det riskerar hamna.
Va kan ha hänt lyder rubriken, som jag skrivit redan så är de inga problem med förra ägaren utan han gör rätt för sig så vi kan släppa den biten alt Honda tar på sig de på sin service garanti

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Va kan ha hänt lyder rubriken, som jag skrivit redan så är de inga problem med förra ägaren utan han gör rätt för sig så vi kan släppa den biten alt Honda tar på sig de på sin service garanti
Ok, din hoj ?
På bilden ser det ut som att något velat ut från motorn. Märkte/hörde du inte det när du körde fanns felet där innan. Nu pratar jag inte lätt rassel vid start, utan en ganska markant duns.
Tråkig början för säsong bara.

j_miller

Sporthojsnörd
Gick med
22 Mar 2012
Hoj
R1
Ok, din hoj ?
På bilden ser det ut som att något velat ut från motorn. Märkte/hörde du inte det när du körde fanns felet där innan. Nu pratar jag inte lätt rassel vid start, utan en ganska markant duns.
Tråkig början för säsong bara.
Nä asså jag märket inte något alls mer än svårstartad men blev bättre när den va varm, den lät bra när jag såg olja på foten med men ca 30sek efter jag starta den för å se om de kom olja ur sprickan så kom rassel och nån sek efter så dog den bara tror de kom ett litet ljud då men är osäker

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning