Seriöst, jag blir bara irriterad när jag läser hur vissa poliser utöver sina befogenheter, okaj killen zick zacka igenom trafiken, i lagom tepo "hoppas vi på iaf" han lär ju inte ha GR kört som en dåre igenom köerna. Om nu här poppo tyckte att han skulle göra nått åt saken, så stanna personen i fråga, prata med han och va trevlig, i stil med, -Du har en jävligt sjysst hoj, men köra gärna lite mer försiktigt i framtiden. zick zacka lite mindre. I stället för att skriva upp Regnr i handflatan och visa den som om, jag vet vem du är och vart du bor, som en nazistfason. Tror folk skulle få mer förtroende för polisen, å köra vettigare, om poliserna slutade med att bete sig som idioter varje gång dom stoppar nån för små saker.
Kanske lite off topic:
Som yrkeschaffis så blir man stoppad lite titt som tätt av tunggruppen, som är väldigt trevliga killar att ha å göra med, "förutom Södermanlandslän som är helt omöjliga att ha å göra med" har helt klart ett bättre förtroende för dom en en vanlig trafikpolis, Har blivit stoppas rätt mycket av polisen då jag jobbar natt och åker till jobbet en rätt okristlig tid, men det är mer regel än undantag att dom följer efter än ända fram till grinden där man jobbar, t.om stannar en å frågar vart man har varit och vart man ska?? Va har dom med det att göra ? Sånt får mig att bli väldigt irriterad. Lika så har jag blivit stoppad en för en skit sak, så som att man glömt att sätta dit en ny skattuggla, vart stoppad för en himla massa år sen, och fick mig en redig harang med ord som inte alls va trevliga, och det va värsta brottet å han skulle bötfälla mig, antagligen en aspirant, då han hade en äldre konstapel med sig, som va mycket trevlig, å tyckte mest att hans kolega va jobbig och pinsam, men det va tydligen aspirantens dag, som dom säger i Usa "he called all the shoots" men men efter mycket dribblande fram å tillbax så fick jag åka, om jag lovad att jag åkte raka spåret hem och satte dit ugglan... DOOOH!
Har tyvärr tappat allt förtroende för polisväsendet, och va poliser står för.
Men som sagt va, trevligare poliser, trevligare bilister.. tror iaf jag, men kan ha fel......
Mina 50 pesos...