Vad kan man förlora på att nyttja försäkringen ofta?

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Tja
I höstas använde jag mig av hemförsäkringen 2 ggr för att byta ut skyddskläder jag haft när jag klotat. Nu har jag klotat igen och undrar om något negativt kan komma av att jag nyttjar den igen. Höjd premie kan jag ju nästan tänka mig men kan det bli så att jag får svårt att teckna försäkringar i framtiden pga många skador?
//B

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
BillS skrev:
Tja
I höstas använde jag mig av hemförsäkringen 2 ggr för att byta ut skyddskläder jag haft när jag klotat. Nu har jag klotat igen och undrar om något negativt kan komma av att jag nyttjar den igen. Höjd premie kan jag ju nästan tänka mig men kan det bli så att jag får svårt att teckna försäkringar i framtiden pga många skador?
//B

Jadu.. många försäkringsbolag har en liten ruta där man kan ange:
"Antal skadefria år:"

....gissa vad den finns där för! ;-)

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
A fast jag tänkte mer om jag kanske får svårt att teckna ny försäkring i framtiden om jag nyttjat hemförsäkringen ofta. Att jag får högre premie pga färre skadefria år är taget, lite orolig bara att jag får svårt i framtiden iom att ja e lite kass..

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
BillS skrev:
Tja
//B

Man kan förlora många hojbrödrar för att du bidrar så fint till dom höga premierna :7peta
Näe skojar lite på dig :näsblod Finns det bara underlag för dom sakerna som har skett så kan det ju inte vara något fel :va

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Det är bara att utnyttja försäkringen, det är det du har den till.

Cyber_Zeke

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
KTM 690 Enduro -R
Hemförsäkring uppsagd

Polaren bodde i ett jävla område. På lite mer än ett år blev han bestulen på 12 (vanliga) cyklar!!! Varje gång han blev bestulen slängde han till lite pengar och köpte en lite bättre cykel. När det var dags för den sista cyklen ringde FB hem till honom och sa upp försäkringen.

Stavfelet

Team KnubbSäl
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
R1
Cyber_Zeke skrev:
På lite mer än ett år blev han bestulen på 12 (vanliga) cyklar!!!

hehe, det där låter inte ens som att dom blivit "stulna".
Missförstå mej rätt nu!
Förstår varför dom inte vill försäkra den mannen... :brinnerup

Salig

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Hoj
2006 KTM 950 SM
Självklart kommer du att få en högre premie på hemförsäkringen, samt att du kan få svårt med nya försäkringar. Om du nu har vurpat 3ggr på så här kort tid, kör du över din egen förmåga. Det kanske kan vara en idé att ta det lite lugnare innan något allvarligt händer, det har varit för många såna trådar här på sista tiden. :7peta

Salig

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Hoj
2006 KTM 950 SM
BillS skrev:
A fast det här e ju hemförsäkring.. med lite tur skadar det ingen annan än mig själv :gnissla

Utnyttjar för många ersättningen för skinnställ, kommer FB sluta betala ut en sådan ersättning.

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Salig skrev:
Självklart kommer du att få en högre premie på hemförsäkringen, samt att du kan få svårt med nya försäkringar. Om du nu har vurpat 3ggr på så här kort tid, kör du över din egen förmåga. Det kanske kan vara en idé att ta det lite lugnare innan något allvarligt händer, det har varit för många såna trådar här på sista tiden. :7peta

Jag kör bud. Blir lätt lite stressigt men kör över min egen förmåga tycker jag inte jag gör.. I höstas gjorde jag det, men inte nu för tiden. Den senaste var ett resultat av rullgrus och frambroms när jag skulle vika in framför en bil i en kö. Men men.. Tack ändå för svaren. Känns som jag fått bekräftat vad jag misstänkte iaf.. //B

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy