Vad kan man göra åt en höftlåsning?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag låg ju underst, kanske därför det blev pannkaka av mig :näsblod
Du vet, sumobrottning kanske kan låta som en lite kul idé. Men det brukar inte vara så värst smart i det långa loppet.

wolverine_81

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
f.d BMW F800S
Testa följande:

Lägg dig ner på köksgolvet (eller ngt annat plant och hårt golv) med ryggen i backen.
Dra därefter upp höger knä mot dig och håll i knäskålen med din vänstra hand, med den vänstra handen som du fortfarande håller fast knät med, dra knät mot golvet på din vänstra sida och försök sträva att nudda med knät i golvet, det andra benet ska du försöka hålla rakt på golvet fortfarande och din högra arm kan du låta vara motvikt och hållas rakt ut åt höger. Efter ett par sekunder i stretchat läge kan du sakta och försiktigt gå tillbaka med knät och lägg ner det tillbaka på backen, därefter gör du detsamma med vänster ben och höger arm dock åt motsatt håll.

Det brukar knaka nåt så innåt, och rädda mig från att ha ont i ryggslut och höften.
Annars är det nog bara att gå till en vetrinär och be om att få bli avlivad.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det brukar knaka nåt så innåt, och rädda mig från att ha ont i ryggslut och höften.
Annars är det nog bara att gå till en vetrinär och be om att få bli avlivad.

Jag kunde lägga mig ner på golvet, det var i stort sett allt :näsblod

Ok, det är bara att medge: Jag är slut i kroppen, redan som 27-åring. Jag förstår inte vad jag har gjort för att det ska vara så, förutom en rejälv ryggskada 2005 så har jag skött kroppen skapligt tycker jag.
Mina planer på att mjuka upp höften/ljumsken genom att anlägga en avloppsstam nu på eftermiddagen var bortkastat, smärtan är värre än tidigare och mer piller kan jag inte käka idag. Colan är på kylning, det får bli en grogg inom kort helt enkelt och sen sova bort smärtan.
Bowlingbanan är redan bokad till morgondagen, undrar om man kan spela bowling i rullstol :D

wolverine_81

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
f.d BMW F800S
Då känns det som att det kan vara läge att snacka med en kiropraktiker om ngn akuttid imorgon. Eller så hoppas vi på att groggen kan göra underverk under natten.

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Alla har skrivet det i andra ord så jag är enl SH anda tvungen att fråga i korrekt!
HAR DU PROVAT BORRA:D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Alla har skrivet det i andra ord så jag är enl SH anda tvungen att fråga i korrekt!
HAR DU PROVAT BORRA:D

Självklart, tror du att jag är helt pantad eller :confused: Det var det första jag provade utan framgång.

Då känns det som att det kan vara läge att snacka med en kiropraktiker om ngn akuttid imorgon. Eller så hoppas vi på att groggen kan göra underverk under natten.

Det fanns ingen tid idag och inte imorgon heller :( Iofs så finns det säkert fler kiropraktorer men orka ringa runt halva länet...

Last edited:

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Deecati... Har inte du haft mycke problem med kroppen? Har bara för mig att du vart sjukskriven för något annat...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Deecati... Har inte du haft mycke problem med kroppen? Har bara för mig att du vart sjukskriven för något annat...

Allt är ju relativt. Kraschade med hojen 2005 och slog 2 kotor ur led och fick en disk på sniskan, det är väl det största problemet som även fick lite biverkningar.
Men otränad är jag ju helt klart, tränade tillbaka hyffsad funktion i ryggen men har varit för lat för att fortsätta ordentligt :gnissla
Men jag är inte sjukskriven längre, det var länge sen.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln