Vad kan man ta reda på om en tjuv

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Blanda inte in andra mer än honom själv.
En sak dem berättade på jobbet var en lite mindre sak om någons stereo som blivit stulen. Tjuven ringde honom ett par dagar senare och frågade om koden till stereon (den var kodad) och den utsatte svarade givetvis "dra åt helvete" och gav honom inte någon kod.
Dagen efter när han kommer ut till bilen så har han åkt på en djup stor repa längst hela bilen och på kvällen så ringer det igen..
- "Kan du ge mig koden till stereon?"
Han gav ju honom den utan att tveka för lacka om en bil kostar mer än en stereo och han kan ju även heller inte bevisa att det är "tjuven" som gjort repan.
Så..

*Skaffa ett nytt kontatkort som du ringer ifrån
*Ring till honom och be honom lämna prylarna på anvisad plats och sen försvinna och glömma allting, misslyckas det så får han skylla sig själv som man säger :3freak

Och är han inte helt från vettet så förstår även honom att han inte har några bevis till att sätta ditt dig (sålänge du inte kör det.. 08.00 när alla far till jobbet) och även att det inte är värt att ha dina prylar utan lämnar dem ganska snabbt.

Krävs ju en hel del kallhet för att göra något sånt och jag själv skulle nog kanske inte fixat det, annars är väll stora satans tunga saker som du ställer utanför hans dörr eller blandar lite betong som du fyller upp brevlådan med, dörrlåset, billåset var ganska störande för honom.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Gör som Quaya sade. Ring honom och be att han lämnar tillbaka sakerna.

Å om du vill jävlas så häller du surstömmingsspad i hans friskluftinstag. Gärna inför en väldigt varm och solig dag. Den lukten får han aldrig bort utan byta hela värmepaketet.

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
Skeppshult. En blå.
-Rosen- skrev:
2247786 om han har en fax så kan du faxhaxxa honom :brynad
...även om han inte har en fax kan man faxa honom! Skitkul med en fax som ringer med repeat dygnet runt! :hihi

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
MHK skrev:
2247243
Vad kan man nu hitta på för att vara rent ut sakt jävlig?

Allt får ha en rimlig gräns samt jag vill vara anoym, han har en stor släkt med ej svenskt uttseende.

Jag hade tänkt mig att göra följande tjänster åt han om de blir aktuellt;

* Säga upp lägenheten
* Låna Pengar
* Beställa divese Varor
* Surströmming i bil

Fyll på listan, vad kan man mer ta reda på för info om en person smidigt?
Eller så börjar du med att fundera på hur mycket du är beredd att offra innan du ger igen. Risken finns att du blir avslöjad...
Min inställning är att det är bättre att vara feg och få ut pengarna på försäkringen än att riskera sin egen eller ens bekantas hälsa bara för att hämnas om man inte har något att sätta emot om det kommer en hämnd.

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Jag tycker du beger dig till en liten enslig sjö och väntar på några glada badare och sedan gör du inbrott i deras bil och snor allt som finns av värde.

Sedan står du helt sonika kvar och uppger tjyvens reg nr och signalement.

Sådär, nu har du skjutit över hämnden och fått lite schyssta prylar.

Reb0

Edit: Självklart skall du skita i det och låte polisen sköta det. Kan eskalera till något du inte kan hantera om du har otur.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
RebelZero skrev:
2248501 Jag tycker du beger dig till en liten enslig sjö och väntar på några glada badare och sedan gör du inbrott i deras bil och snor allt som finns av värde.

Reb0
:rofl
Fan vad smart.

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
ärretta
RebelZero skrev:
2248501 Jag tycker du beger dig till en liten enslig sjö och väntar på några glada badare och sedan gör du inbrott i deras bil och snor allt som finns av värde.

Reb0
Hahahahahaha!
Låter som en klockren plan! :rofl

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
MHK skrev:
2247263 han bor i ett stort hyreshus....
Mata hans pittbull med köttfärs och laxermedel genom brevinkastet när tjuv och ev silikonbrud är på jobbet, om de har något...
/Jörgen

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
beställ hem mat, taxi, jehovas vittnen och alla sekter du kan leta rätt på, gå med i filmklubbar, beställ filmer, skivor, möbler. Ja allt du kan hitta på som kan komma till hans post eller knacka på hans dörr. Upprepa detta flera gånger i veckan i flera år. Gå gärna ut mitt i natten flera gånger i veckan och tjuvring från ett nytt oregistrerat simkort.

Det är flera år av tung psykisk terror som är the way to go.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Släng in annons på blocket med riktigt bortskänkes pris... Och telefonnummer med uppmaning att alla ska ringa jämt!

(gjorde det åt en polare som fyllde 20, över 200 missade samtal, 50 medelanden i röstinkorgen)

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
timm skrev:
2248461 ...även om han inte har en fax kan man faxa honom! Skitkul med en fax som ringer med repeat dygnet runt! :hihi
jo det är sant, men erkänn att det ahde varit jobbigt att komma hem och se 200 papper på golvet full med meningslös text :D

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
*såld*
FreddaAbborre skrev:
2248880 Släng in annons på blocket med riktigt bortskänkes pris... Och telefonnummer med uppmaning att alla ska ringa jämt!

(gjorde det åt en polare som fyllde 20, över 200 missade samtal, 50 medelanden i röstinkorgen)

De ska jag prova!

=)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll