Vad kostade körkortet?

klingberg

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
Honda NSR -97
runt 4k inkl. allt

Läraren försvann(!!) dagarna innan uppkörningen då vi skulle repetera (ca 2 lektioner kvar). Det var även han som skulle transportera upp hojarna till uppkörningen, men som tur var gick det bra till slut :)

Senare kom det fram att han hade flyttat till Norge, och var helt okontaktbar via telefon.

TSR_Osten

student
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
en suzukiii
runt 3500:- för rubbet, allt såsom teori + uppkörning och 3 (!) körlektioner :brinnerup ( min budget på 2500:- sprack i och med att det fick bli en 3:de lektion oxo ) :rolleyes:

Dweezil

hubba bubba
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
*såld*
Jag betalade 5760:- för allt, men detta var 2001

Edit: Hmm...tog aldrig A1, gick direkt på "tung"

Last edited:

rosena

speedskiiare
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
diverse
BPM skrev:
Kostade mig Uppskrivning+Uppkörning och 120kr för tillverkningen.

Ganska nöjd =)
Nån som vet vad för grejer som är bra att tänka på vid uppkörning, finns små grejer som avgör mkt har jag hört !! tacksam för svar
,,, har körning 11 juni :p

Bramstedt

GT-R Owner
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
Nissan Skyline R32 GT-R V-Spec
2st teoriprov a 180kr styck.
1st uppkörning a 840kr styck.

Summa: 1200kr :banana

BPM

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
Kawa ZX6R fighter, KTM 640 SM, FZR 1000
rosena skrev:
Nån som vet vad för grejer som är bra att tänka på vid uppkörning, finns små grejer som avgör mkt har jag hört !! tacksam för svar
,,, har körning 11 juni :p

Öva mycket, och rätt!

Det är faktiskt inte så speciellt svårt.
Fick faktiskt den mesta träningen från moppetiden...jag övningskörde max 15 mil.

Och på manöverprovet så är det viktigt att du har en hoj som dels funkar (erhm) och som dels kommer upp i 90 (eeeerrrrhmmm) , men framförallt en som passar dig. Samma övningar med flickvännens XR var omöjliga med min TZR.

Lycka till!

MrEsso

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2004
Hoj
Rieju
coffe skrev:
1411098 Inte skall du var ledsen för det Philsson :pannkyss
Jag hade tyvärr ingen att övningsköra med så det fick bli såhär :gråta

14st dubbellektioner + uthyrning av skolans mc + (2)uppkörningar + teorin + körkortstillverkning = 16590:-
Då är inte kläder eller motorcykeln (eller reservdelarna) inräknade :näsblod

Skönt att det finns någon mer som har lagt totalt för mycket pengar på kortet. Själv lade jag 15 000:- nånstans för att jag inte övningskörde och för att körskolan var jävla utsugare. Kuggade sista uppkörningstillfället på hösten och fick ta 5 lektioner till innan jag fick köra upp igen. Nu när jag har köpt hoj och kläder också så är jag totalt pank och om några månader får jag ta bilkörkort :(

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Hojlös
MrEsso skrev:
2304819 Skönt att det finns någon mer som har lagt totalt för mycket pengar på kortet. Själv lade jag 15 000:- nånstans för att jag inte övningskörde och för att körskolan var jävla utsugare. Kuggade sista uppkörningstillfället på hösten och fick ta 5 lektioner till innan jag fick köra upp igen. Nu när jag har köpt hoj och kläder också så är jag totalt pank och om några månader får jag ta bilkörkort :(

15 000:- :va
Byter körskola nästa till bilkortet hoppas jag! :tummenupp

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
MrEsso skrev:
2304819 Skönt att det finns någon mer som har lagt totalt för mycket pengar på kortet. Själv lade jag 15 000:- nånstans för att jag inte övningskörde och för att körskolan var jävla utsugare. Kuggade sista uppkörningstillfället på hösten och fick ta 5 lektioner till innan jag fick köra upp igen. Nu när jag har köpt hoj och kläder också så är jag totalt pank och om några månader får jag ta bilkörkort :(

det blev samma för mig, men jag tog 2 st till och mitt kostade nog cirka 10 000

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
2lektioner á 1200kr + 2 bommade teorier 360 :( och nu en teori imorrn också 220kr...

körskolan säger att jag är klar med körningen men jag tar en till lektion innan uppkörningen (när den nu blir)...

förhoppningsvis under 7k :p

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Fetvadd skrev:
2306256 tja enligt min fd körskolelärare ligger medel körkortet på runt 20 000 :D

edit: skryt på ni bara :tummenupp

Okej mysko! Ingen av mina polare typ 5-6 stycken, hamnade över 6-7000:- iaf. Men det är kanske bättre lärare här uppe :rolleyes: Eller smartare elever :hihi

skämt åsido... :)

Madrock

Road slickers
Gick med
18 Jul 2006
Hoj
Yamaha MT-09 2016
1kr jag fick mitt snvart:D:p Nerrå har inte börjat än men hoppas det inte överstiger 7000 för då har jag inte råd=(

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Brutale 1078RR
4300 landade mitt på allt betalt och uppkörning imorrn. nåt extra speciellt ja bör tänka på?

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Söderen_ skrev:
2323040 4300 landade mitt på allt betalt och uppkörning imorrn. nåt extra speciellt ja bör tänka på?

Tjör inte mot rött.

Ha bra flyt i körningen och tänk inte på att vägverksgubben är bakom dig.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy