Vad kostar däckbyte?

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Pegaso 650
"Någon som har testat att köra på fälgen? Den borde ju inte slitas lika snabbt som gummidäck."

Så dog den tråden

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
syltburk skrev:
2355954 Det var väl på den dära "Däckpool" va? I så fall, mängdrabatt :banana :banana

det var det!
Hoppas bara på att få mina däck nu, bakdäcket är snart blankt i mitten...

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
syltburk skrev:
2355922 Det gör jag inte. Hur gör man det? Jag har inget centralstöd eller liknande så ska jag lägga hojen på sidan då eller?

Ja jisses...har du hört talas om depåstöd? :)

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Paser skrev:
2356069 det var det!
Hoppas bara på att få mina däck nu, bakdäcket är snart blankt i mitten...

Okej! Mitt framdäck är värst, börjar se farligt ut. Bakdäcket är bara lite olagligt. Jag beställde däck på mcdackonline.com. Dom skötte sig men fraktbolaget Schenker klantade sig genom att skicka iväg mitt däck till fel ställe utan att ens skicka en avi till mig, så det blev en vecka försenat.

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
syltburk skrev:
2356077 Okej! Mitt framdäck är värst, börjar se farligt ut. Bakdäcket är bara lite olagligt. Jag beställde däck på mcdackonline.com. Dom skötte sig men fraktbolaget Schenker klantade sig genom att skicka iväg mitt däck till fel ställe utan att ens skicka en avi till mig, så det blev en vecka försenat.

hoppas att det går bättre för mig, ska till norge på fredag så måste verkligen ha nya bakdäcket iaf.

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
De höga priset du fick kan ju bero på att däckfirman inte fick sälja ett däck till dig. Hade jag vatt däckhandlare så hade jag oxå tatt betalt när nån kommer me däck som han köpt billigt i Tyskland. De lever ju på o sälja däck.

Själv så betalar jag 75kr hjulet balanserat o klart för o byta mina slicks:tummenupp

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
yates skrev:
2356093 De höga priset du fick kan ju bero på att däckfirman inte fick sälja ett däck till dig. Hade jag vatt däckhandlare så hade jag oxå tatt betalt när nån kommer me däck som han köpt billigt i Tyskland. De lever ju på o sälja däck.

Själv så betalar jag 75kr hjulet balanserat o klart för o byta mina slicks:tummenupp

Jo det kan jag förstå att vissa vill straffa de som inte handlar däck av dem. Men med tanke på hur många som köper sina däck annan stans (specielt mc-däck) så borde det ju finnas någon som tar normalt pris och därmed får alla dessa som kunder.

Wedell

Superstock 600 med hallonsylt.
Gick med
17 Nov 2004
Hoj
CBR600rr 07a
dunlopp bussarna tar 100 kr för byte och balansering. 700 kr det är ju ett rent idiotpris :S

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
addexxx skrev:
2356109 dunlopp bussarna tar 100 kr för byte och balansering. 700 kr det är ju ett rent idiotpris :S

Läs hela tråden ist, priset var om han bara lämnade ifrån sig nycklarna..

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
syltburk skrev:
2355914 Jag ska sätta på två st nya däck nu så jag ringde däckgubben och frågade vad det skulle kosta att byta (jag har redan köpt däcken). Han sa 700 kr! Låter inte det dyrt? Hade jag varit lite händig och haft lite mer verktyg så hade jag gjort det själv, får göra det nästa gång i stället.

Låna sig ett depåstöd och en verktygssats, det kan väl aldrig vara omöjligt ens i Uddevalla? :hihi
Sen tar du fälgarna till nån som kränger till vettiga priser.

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
I helgen har jag, för första gången, krängt och balanserat däck själv.
Det kräver en del utrustning och något att sparka på mellan alla svordomar,
men efter 2-3 byten har man "sparat in" alla utlägg.

Förhoppningsvis går det lättare nästa gång...

/A

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Rundningsmärke skrev:
2356306 I helgen har jag, för första gången, krängt och balanserat däck själv.
Det kräver en del utrustning och något att sparka på mellan alla svordomar,
men efter 2-3 byten har man "sparat in" alla utlägg.

Förhoppningsvis går det lättare nästa gång...

/A

Det var duktigt. Hur gjorde du för att balansera då?

Om folk tycker att jag ställer dumma frågor så beror det på att jag inte känner någon med MC eller ens någon som är motorintresserad så jag har ingenstans att fråga förutom här. Vi är väl alla barn i början?

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
syltburk skrev:
2356318 Det var duktigt. Hur gjorde du för att balansera då?

Om folk tycker att jag ställer dumma frågor så beror det på att jag inte känner någon med MC eller ens någon som är motorintresserad så jag har ingenstans att fråga förutom här. Vi är väl alla barn i början?

Här är ett tips: http://www.sporthoj.com/annonser/?id=30239

Utöver ovanstående behöver man däckjärn, fälgskydd och däckpasta är också bra att ha.
Jag sprang in hos en däckhandlare och hämtade däckpasta och några kartor klistervikter för 50:-.

En bra beskrivning finns här: http://www.bikeproject.com/Articles/index.php?GID=3085

/A

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Funkar skitbra att kränga däck med den avtryckaren som finns i annonsen.

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Jag fick med ett hobbysnickrat depåstöd bak, två tältpinnar med en metallring påsvetsad på ena pinnen så det passar på bombinen och man utnyttjar stödet på andra sidan. Fram brukar jag hänga upp hojjen i carporten medans man åker in med fälgen och får nytt däck monterat. Har man lösa fälgar brukar däckpriset man får vara med montering, iaf när jag köpt nya hos den lokala mc dealern.

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Jag får tacka ödmjukast för alla svar! :Bugar :bow
Jag ska försöka pruta nån hundring och förhoppningsvis fixa det själv nästa gång.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC