johanssonsan
Ny medlem
"Någon som har testat att köra på fälgen? Den borde ju inte slitas lika snabbt som gummidäck."
Så dog den tråden
Så dog den tråden
syltburk skrev:2355954Det var väl på den dära "Däckpool" va? I så fall, mängdrabatt
johanssonsan skrev:2356064"Någon som har testat att köra på fälgen? Den borde ju inte slitas lika snabbt som gummidäck."
Så dog den tråden
syltburk skrev:2355922Det gör jag inte. Hur gör man det? Jag har inget centralstöd eller liknande så ska jag lägga hojen på sidan då eller?
Paser skrev:2356069det var det!
Hoppas bara på att få mina däck nu, bakdäcket är snart blankt i mitten...
syltburk skrev:2356077Okej! Mitt framdäck är värst, börjar se farligt ut. Bakdäcket är bara lite olagligt. Jag beställde däck på mcdackonline.com. Dom skötte sig men fraktbolaget Schenker klantade sig genom att skicka iväg mitt däck till fel ställe utan att ens skicka en avi till mig, så det blev en vecka försenat.
yates skrev:2356093De höga priset du fick kan ju bero på att däckfirman inte fick sälja ett däck till dig. Hade jag vatt däckhandlare så hade jag oxå tatt betalt när nån kommer me däck som han köpt billigt i Tyskland. De lever ju på o sälja däck.
Själv så betalar jag 75kr hjulet balanserat o klart för o byta mina slicks
addexxx skrev:2356109dunlopp bussarna tar 100 kr för byte och balansering. 700 kr det är ju ett rent idiotpris :S
syltburk skrev:2355914Jag ska sätta på två st nya däck nu så jag ringde däckgubben och frågade vad det skulle kosta att byta (jag har redan köpt däcken). Han sa 700 kr! Låter inte det dyrt? Hade jag varit lite händig och haft lite mer verktyg så hade jag gjort det själv, får göra det nästa gång i stället.
Rundningsmärke skrev:2356306I helgen har jag, för första gången, krängt och balanserat däck själv.
Det kräver en del utrustning och något att sparka på mellan alla svordomar,
men efter 2-3 byten har man "sparat in" alla utlägg.
Förhoppningsvis går det lättare nästa gång...
/A
syltburk skrev:2356318Det var duktigt. Hur gjorde du för att balansera då?
Om folk tycker att jag ställer dumma frågor så beror det på att jag inte känner någon med MC eller ens någon som är motorintresserad så jag har ingenstans att fråga förutom här. Vi är väl alla barn i början?
Rundningsmärke skrev:2356336Här är ett tips: http://www.sporthoj.com/annonser/?id=30239
Utöver ovanstående behöver man däckjärn, fälgskydd och däckpasta är också bra att ha.
Jag sprang in hos en däckhandlare och hämtade däckpasta och några kartor klistervikter för 50:-.
En bra beskrivning finns här: http://www.bikeproject.com/Articles/index.php?GID=3085
/A
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |