Vad kostar det att lacka om en sporthoj?

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
Är det ngn som har en hum om vad det kostar att lacka om rubbet på en sporthoj? Tipsa gärna om ngt ställe i Stockholm.

Fördärvar man andrahansvärdet genom att hojen inte har orginalfärg, eller hur ligger det till? Låt säga att man omlackar en svart hoj till svart (för att förtydliga frågan).

Jag funderar på att köpa en zx9r (96-97) och om det är ekonomiskt försvarbart vore det kul att modda lacken.

/Thelinski

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
nu känner jag inte till priserna i Sthlm men häromkring kostar en lack från 4000 och uppåt.
Att det skulle sänka värdet på en zx9r från -96 -97 låter föga troligt. Den är ju ändå över 10 år gammal.

Dark_Messenger

Guest
Du kan ju alltid kolla om han/hon kan tänka sig att göra det "vid sidan om".. Bör bli hyffsat mkt billigare då. Det bästa vore ju förstås om du kände någon lackeringskunnig.

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
Ok, mellan 4-8000. Tyvärr så känner jag ingen i den branchen, men om NI gör det och den personen jobbar i STHLMs-trakten och har justerbar moral (kan tänka sig jobba svart), be denne att höra av sig till mig!! :)

Tack för svaren
/Thelinski

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250

Fördärvar man andrahansvärdet genom att hojen inte har orginalfärg, eller hur ligger det till?

Själv ser jag helst att hojen jag köper har originallack, och tycker kanske att en hoj som inte har det ska ner några tusingar i pris. Iofs kan det hänga ihop med att omlackade hojar ofta bara har en färg och bara väldigt enkla "hemmagjorda" dekaler vilket inte alltid ser så proffsigt ut.

Demonite

"Always ready to race"
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
ingen för tillfället...
Tjena Thelinski!

Jag vet en kille som lackade min tank, hade en buckla i den så de blev en del spacklande å jox men resultatet blev jävligt bra. Han kan göra de svart och du skulle kunna kika på min hoj om du vill se hur resultatet blir.

Vill du att ja hör me han ifall han kan tänka sig att lacka din hoj?

mvh
/simme

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Beror väl på också om du ska ha en färg eller flasha till det lite, blir ju rätt mycket timmar direkt när det ska börjas tejpas och ha sig. Jag målar mina hojar själv, och skiter i andrahandsvärdet eventuella minus, målar om för att jag vill ha en hoj som är lite orginell. Skulle man hitta en köpare som ungefär samma smak som en själv kan det kanske höja lite tom, men det är helt hypotetiskt, planerar att ha kvar millen i många år än.

Bifogat

• millenlitemindre.JPG
    millenlitemindre.JPG
    129.5 KB · Visningar: 122
Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...