Vad kostar en ny regskylt?

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
vet du hur man tar bort tuss på plast dvs sprit penna på pvc plast ta en sprit penna dvs tuss på pvc plast o den e borta tinner eller bensin men men ska inte älta om detta måste vidare ha det :)

//Robin

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:huvet

Är det bara jag som e trött eller e de nån som fattar nåt av dedär.. o va nåt av det har med nåt att göra... :gnissla

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:huvet

Är det bara jag som e trött eller e de nån som fattar nåt av dedär.. o va nåt av det har med nåt att göra... :gnissla

Tuss = Tusch

Vad finnpajasarn hänvisar till är de gratisskyltarna men får av polisen när man blivit av med sin egen, i väntan på nya från vägverket.

De är i gul plast, sen skriver polisen med tuschpenna direkt på plasten. Detta kan man tydligen gnugga bort med aceton....

Å andra sidan kan man ta bort det mesta med Aceton så....äh det var ett riktigt krappy inlägg faktiskt...orkar inte...vill inte....:huvet

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Tuss = Tusch

Vad finnpajasarn hänvisar till är de gratisskyltarna men får av polisen när man blivit av med sin egen, i väntan på nya från vägverket.

De är i gul plast, sen skriver polisen med tuschpenna direkt på plasten. Detta kan man tydligen gnugga bort med aceton....

Å andra sidan kan man ta bort det mesta med Aceton så....äh det var ett riktigt krappy inlägg faktiskt...orkar inte...vill inte....:huvet

Helt plötsligt fattar jag allt.

:tummenupp tack...

Va enkelt det blir ibland.

Fast va ska man med en gul skylt som man tagit bort texten på till:va

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Tuss = Tusch

Men då är man ju utan skylt och kunde besparat sig besväret med att låta bli skylt från början..

Jk=SWE=

Raider of the lost fultjack.
Gick med
6 Jan 2007
Hoj
HD Bobber -06
Snor tråden lite...Men finns det hojjar som FÅR ha en mini skylt? Eller e det standard skylten som gäller på alla hojjar?

Grave_digger

Ingen rök utan en Burnis
Gick med
4 Dec 2004
Hoj
Hornet 900a -03 (blå)
Verkar som det mest blev smutskastning fram och tillbaka här.. Svaret han sökte var 60:- Så Problemet löst. Alla nöjda och Glada :)

Och för att svara på frågan om miniskylten. NEJ ingen har dispans för att ha sådana. Lämna in ett förslag till vv om att få dom godkända, Tror dock ett avslag är att vänta. Anledningen? Av synlighets skäl.. Är vissa avstånd som skylten måste synas på.

Last edited:

Jk=SWE=

Raider of the lost fultjack.
Gick med
6 Jan 2007
Hoj
HD Bobber -06
Verkar som det mest blev smutskastning fram och tillbaka här.. Svaret han sökte var 60:- Så Problemet löst. Alla nöjda och Glada :)

Och för att svara på frågan om miniskylten. NEJ ingen har dispans för att ha sådanan. Lämna in ett förslag till vv om att få dom godkända, Trioor dock ett avslag är att vänta. Anledningen? Av synlighets skäl.. Är vissa avstånd som skylten måste synas på.

Tack! :pannkyss

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Det fick väl användas en sådan "USA" skylt om inte den vanliga fick plats? Men detta enbart om det inte fick plats och ändrade man något så var man tvungen att se till så att en vanlig passade?

Edit: hittade nu.

"Den lilla enradiga skylten, USA-skylten, får bara användas om skyltutrymmet inte medger att den ordinarie skylten får plats. Om man bygger om, sätter på extrautrustning eller ändrar fordonet måste man se till att den skylt man har får plats."

Utav nyfikenhet. På vilken sorts hoj går det inte att få på en svensk standardskylt?

Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03

Och för att svara på frågan om miniskylten. NEJ ingen har dispans för att ha sådana. Lämna in ett förslag till vv om att få dom godkända, Tror dock ett avslag är att vänta. Anledningen? Av synlighets skäl.. Är vissa avstånd som skylten måste synas på.

Får samtidigt skicka in förslag till polisen om att alla poliser ska bära extra starka glasögon då :rolleyes:

Nålberg

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
ER6n 06
Måste ni ha miniskylt?
Isf beställ en personlig skylt till en jänkare och säg till om s.k. USA-skylt. När den kommer, är det bara att ringa in till vv och begära att få din personliga skyltbeteckning flyttad till hojen. (Du får dock inte ha mer än 6 tecken på hoj, 7 på bil) Tänkte göra så med mina bilar, så jag hade miniskyltar till senare, men det sket sig eftersom en USA-skylt får ha max 6 tecken och jag var tvungen att ta NÅLBERG.

För er som vill skratta lite åt mig, var första omgången skyltar s.k. europaskyltar. (Trots att jag uttryckligen sa till om vanliga):gnissla
Blev alltså (s)NÅLBERG :D

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...