Vad kostar en ostrypt originalkrök till en DTR

Eas88

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2004
Hoj
Yamaha DT 125 RE -98
Det kan väl inte vara billigare än en Giannelli krök? :va eftersom originaldelar är så förbannat dyra!! :död
Vad kostar ett ostrypt topplock förresten till DTR? eller ska man kalla det högkomp.?

Tacksam för svar! :Bugar

Solid snake

Guest
Eas88 skrev:
Det kan väl inte vara billigare än en Giannelli krök? :va eftersom originaldelar är så förbannat dyra!! :död
Vad kostar ett ostrypt topplock förresten till DTR? eller ska man kalla det högkomp.?

Tacksam för svar! :Bugar

Det var ju fan va du lägger upp trådar!

Kan du inte fråga allt i en tråd? :kocko

Eas88

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2004
Hoj
Yamaha DT 125 RE -98
Hehe...jag ska lugna mig lite...men jag är frågvis...och ny på forumet... :tummenupp

Solid snake

Guest
Eas88 skrev:
Hehe...jag ska lugna mig lite...men jag är frågvis...och ny på forumet... :tummenupp

Men ta allt i en tråd, blir lättare då, plus att man inte tynger ner servern.

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Solid snake skrev:
Men ta allt i en tråd, blir lättare då, plus att man inte tynger ner servern.

En tråd tar inte större plats än ett inlägg.

Har ingen aning om vad ett orginal kostar, men du du ett giannelli över så tar jag gärna och lägger bananer på det. :p
Behöver också veta vad ostrypt topplock kostar ungefär! :)

Eas88

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2004
Hoj
Yamaha DT 125 RE -98
Giannellit dyker väl upp snart men det ska jag ha själv :tungan ...Någon borde ju veta vad ett ostrypt topplock kostar....har hört att vissa på forumet har det...

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Eas88 skrev:
Giannellit dyker väl upp snart men det ska jag ha själv :tungan ...Någon borde ju veta vad ett ostrypt topplock kostar....har hört att vissa på forumet har det...

Såg att du köpte det på 2-takt-blabla.it, men hur fasen fattar man något på den sidan? :näsblod
Ger det mer effekt trots att man har strypt topplock?

Sen så skall första "du" i mitt förra inlägg vara "har". :p

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
Eas88 skrev:

dt125an är INTE strypt i topplocket, däremot finns det relativt mycke kräm att hämta där, stort förbränningsrum....lämna in på planing, går på 250-300kr skulle jag gissa

Eas88

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2004
Hoj
Yamaha DT 125 RE -98
Jag har läst att det rör sig om farter upp till 150 km/h beroende på drevning.
Jag tryckte lite på den sidan och kom fram till deras mejladress. Sen så skrev jag på engelska till dom och fick svar efter 2 dagar.

DTR:ens topplock borde vara ett lågkompressions eftersom det står i reg beviset "Annat topplock".

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Tjet skrev:
En tråd tar inte större plats än ett inlägg.

Nää. Men skriver han många trådar får han ju fler svar och då tar alla inläggen större plats.

:tungan :tungan

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
Eas88 skrev:
Jag har läst att det rör sig om farter upp till 150 km/h beroende på drevning.
Jag tryckte lite på den sidan och kom fram till deras mejladress. Sen så skrev jag på engelska till dom och fick svar efter 2 dagar.

DTR:ens topplock borde vara ett lågkompressions eftersom det står i reg beviset "Annat topplock".

det står bara att den är strypt i topplocket, det är den inte....finns inget orginal topplock med högre komp......plana däremot...ger nog lite skillnad det :)

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
Padde skrev:
Nää. Men skriver han många trådar får han ju fler svar och då tar alla inläggen större plats.

:tungan :tungan

Och vad kan ett inlägg ta? .. 1 byte per bokstav... så detta inlägget tar 329 byte (0,321 kb)

Plus några byte annan data som håller reda på trådarna, vem som skrev dom och så vidare... :tungan

Förlåt, ironi är inte tillåtet på forumet :7peta <<< denna raden räknas inte in i dom 329 byten :3freak EDIT: << inte denna heller :rofl

Last edited:

Solid snake

Guest
PollySmurf skrev:
Och vad kan ett inlägg ta? .. 1 byte per bokstav... så detta inlägget tar 329 byte (0,321 kb)

Plus några byte annan data som håller reda på trådarna, vem som skrev dom och så vidare... :tungan

Förlåt, ironi är inte tillåtet på forumet :7peta <<< denna raden räknas inte in i dom 329 byten :3freak EDIT: << inte denna heller :rofl

Men om ALLA gör lika många trådar så tynger det ner. :tomten

Eas88

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2004
Hoj
Yamaha DT 125 RE -98
eftersom det inte ska skapas en onödig tråd till (vem som nu bedömer det) så frågar jag här då....
När jag får hem mitt Giannelli system från Italien. Vad ska jag ha för munstycke i förgasaren då? Original sitter på nu.

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
ingen hoj just nu, DTn såld
Messiah skrev:
dt125an är INTE strypt i topplocket
Jasså det säger du. De mekaniker jag pratar med hävdar att det är en extra tjock topplockspackning för att få ner den till 9kw (+ strypning i avgassystem också)
Om du söker lite i forumet så hittar du en som köpte ny topplockspackning och ökade maxhastigheten från 90 till 110.

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
MÅste Ha Svar Fort!!!

hur är det med olika årsmodeller på dtns avgas system. ska skicka efter ett från skrot idag! passar typ 90:ans avgas system på en 02:a??? svara fort så blir jag glad. :tomten

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
ingen hoj just nu, DTn såld
granath_ skrev:
hur är det med olika årsmodeller på dtns avgas system. ska skicka efter ett från skrot idag! passar typ 90:ans avgas system på en 02:a??? svara fort så blir jag glad. :tomten
Ett från 87 passade på min 98a iallafall. Varför ska dom ändra avstånden osv?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept