Vad kostar en ostrypt originalkrök till en DTR

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
gringoo skrev:
Ett från 87 passade på min 98a iallafall. Varför ska dom ändra avstånden osv?

inte en aning var därför jag fråga. blev det bra då? jag menar gick den nå bättre :) det är ju så att jag har en orginal krök till min men vill inte förstöra den, så därför tänkte jag köpa från typ 90:a för jag har hört att dom är ostrypta i avgassystemet!?? :va
men visst är det sammma motor på 98 och 02 iaf. så det ska ju inte vara nå krångel? :tungan

achooo_prosit

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
690 smc 10
granath_ skrev:
inte en aning var därför jag fråga. blev det bra då? jag menar gick den nå bättre :) det är ju så att jag har en orginal krök till min men vill inte förstöra den, så därför tänkte jag köpa från typ 90:a för jag har hört att dom är ostrypta i avgassystemet!?? :va
men visst är det sammma motor på 98 och 02 iaf. så det ska ju inte vara nå krångel? :tungan

Ja jag e nästan säker på att det är samma motor för dem har ju hålt i samma model nu i snart 15 r dem kom ju med en ny dtr detta året

Eas88

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2004
Hoj
Yamaha DT 125 RE -98
snacket om den där packningen är bara bluff. där det står strypt i avgassytem och annat topplock i reg. beviset är det endast en strypning i avgasröret!! Jag ringde till yamaha scandinavia o frågade. :arsele
Nu skiter jag i alla jävla strypningar i min hoj o köper ett giannelli istället! :yoparty

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
ingen hoj just nu, DTn såld
Eas88 skrev:
snacket om den där packningen är bara bluff. där det står strypt i avgassytem och annat topplock i reg. beviset är det endast en strypning i avgasröret!! Jag ringde till yamaha scandinavia o frågade. :arsele
Nu skiter jag i alla jävla strypningar i min hoj o köper ett giannelli istället! :yoparty
OK. Du snackade med nån liten praktikant i växeln?

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
granath_ skrev:
Nej det var inget krångel alls. Det konstigaste var att den inte gick bättre med ett helt ostrypt avgassystem ifrån 90, så den måste ha varit strypt i topplocket....

Eas88

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2004
Hoj
Yamaha DT 125 RE -98
Jag snackade med en snubbe som kunde en hel del vill jag lova. Förresten så bytte jag topplockspackning på min DTR förra veckan...Inte fan satt det någon tjock packning där!! Den går bara i 110 om man pressar skiten till max.
Ska nämnas att avgassystemet var nyss ursotat då också. Kolven är som ny, ringarna likaså och YPVS:en går som den ska! Så som sagt, ett Giannelli system ska på!

gringoo skrev:
Nej det var inget krångel alls. Det konstigaste var att den inte gick bättre med ett helt ostrypt avgassystem ifrån 90, så den måste ha varit strypt i topplocket....

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
då har jag bara en fråga till.. den måste väl bli piggare i ax. iaf. jag menar jag satt på bara min xil-dämpare och det blev lite skillnad, och det är ju pluggen i kröken som är det verkliga stoppet :va

Eas88

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2004
Hoj
Yamaha DT 125 RE -98
granath_ skrev:
då har jag bara en fråga till.. den måste väl bli piggare i ax. iaf. jag menar jag satt på bara min xil-dämpare och det blev lite skillnad, och det är ju pluggen i kröken som är det verkliga stoppet :va

Jag har spanat in Dynografer på DTR:ens ostrypta krök mot ett system från DEP. DT:ns krök tappar jättemycket på högre varv mot DEP...

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
granath_ skrev:
men ffs ja testade ett annat dt avgassystem helt utan strypningar, inte fan gick det snabbare inte

Eas88

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2004
Hoj
Yamaha DT 125 RE -98
Sliten kolv eller ringar? Av de andra att döma så går det fortare med Gianneli på iaf...

achooo_prosit

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
690 smc 10
Eas88 skrev:

Så det finns igen strypning i topplocket på en dtr???? :va :confused:

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
achooo_prosit skrev:
Så det finns igen strypning i topplocket på en dtr???? :va :confused:
Jag tror personligen ( behöver inte stämma) att det sitter en i dom tysk importerade nyare DTR .
Sen så verkar det som om nyare dtns original system inte verkar ge så mycke effekt utan att det är värt att byta till ett trimsystem.
Han som tjata arton gånger om att han prova att sätta dit ett avgasysstem från en äldre dt , det kan vara så att man kanske ska ha ett system som är anpassat för hojjen , det systemet är anpassat för en annan sorts motor.
Det är vad jag tror puss och godnatt. :tungan

achooo_prosit

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
690 smc 10
marcus_136 skrev:
Jag tror personligen ( behöver inte stämma) att det sitter en i dom tysk importerade nyare DTR .
Sen så verkar det som om nyare dtns original system inte verkar ge så mycke effekt utan att det är värt att byta till ett trimsystem.
Han som tjata arton gånger om att han prova att sätta dit ett avgasysstem från en äldre dt , det kan vara så att man kanske ska ha ett system som är anpassat för hojjen , det systemet är anpassat för en annan sorts motor.

Ja jag vet i fan skit samma igentligen... jag får ändå mitt effekt från deppipes imon så då får vi se hur den går :D Godnatt på dig med :trött

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
marcus_136 skrev:
18 ? ffs dom frågade ju....... :huvet

achooo_prosit

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
690 smc 10
Eas88 skrev:
Mysigt hörrudu! Men Jörgen på JNR var dyr tyckte jag! :(

Tyckte du!! Jaja men jag får en hemleverans idag mellan 17:00-21:00 :D Och det kostar mig strax under 3000:- och då tror ju jag att det är ett betydligt bättre och snyggare effekt än gianelli... men det e ju upp till bevis...

Eas88

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2004
Hoj
Yamaha DT 125 RE -98
achooo_prosit skrev:
Tyckte du!! Jaja men jag får en hemleverans idag mellan 17:00-21:00 :D Och det kostar mig strax under 3000:- och då tror ju jag att det är ett betydligt bättre och snyggare effekt än gianelli... men det e ju upp till bevis...

Vem vet? Men jag skulle tro att det är väldigt lika. Hade du åkt över till Danmark så hade det varit billigare...Mailade till en firma där och dom var billigare än Jörgen. Var inne på det ett tag att åka dit men så var det ännu billigare i Italien...

achooo_prosit

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
690 smc 10
Eas88 skrev:
Vem vet? Men jag skulle tro att det är väldigt lika. Hade du åkt över till Danmark så hade det varit billigare...Mailade till en firma där och dom var billigare än Jörgen. Var inne på det ett tag att åka dit men så var det ännu billigare i Italien...

Jaja men nu får jag det hem till dören och det e ganska skönt och jag snackade oxå med dem i danmark och dem skulle inte få in såna förens i augusti pallar inte vänta

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept