Jo, ska förmodligen nästa år uppgradera från min 125a och har lite funderingar kring regelbundna oljebyten och sånt.
Jag är fortfarande studerande och har iom det en mycket begränsad budget. Driftkostnaderna för min dt125r är överkomliga men det är ju inte direkt den kräsnaste hojen.
Kommer att ha omkring 30-40k att spendera på min nästa hoj, förhoppningsvis räcker det till en beg. motard med inte allt för många mil/timmar. Men detta är orelevant för frågan.
Jag undrar lite vad driftkostnaden på en hoj i stil med ktm exc 450, ligger på? Och då snackar jag endast oljebyten och byte av luftfilter och allt annat man gör vid regelbunden 5 till 20 timmars service. Har bytt olja ett antal gånger till min dt och även om det inte är några oöverkomliga kostnader så är den ju inte snorbillig precis.
Jag är fortfarande studerande och har iom det en mycket begränsad budget. Driftkostnaderna för min dt125r är överkomliga men det är ju inte direkt den kräsnaste hojen.
Kommer att ha omkring 30-40k att spendera på min nästa hoj, förhoppningsvis räcker det till en beg. motard med inte allt för många mil/timmar. Men detta är orelevant för frågan.
Jag undrar lite vad driftkostnaden på en hoj i stil med ktm exc 450, ligger på? Och då snackar jag endast oljebyten och byte av luftfilter och allt annat man gör vid regelbunden 5 till 20 timmars service. Har bytt olja ett antal gånger till min dt och även om det inte är några oöverkomliga kostnader så är den ju inte snorbillig precis.