Kenya skrev:Behöver lite hjälp med c:a priser på servicar till en 954a.
600 mil resp. 1200???
Vad skall göras?
Vad kostar de i runda slängar?
Tacksam för hjäp
X-up skrev:600 mil låter som en "mellanservice" 1200 som en lite mer omfattande.
Vid mellanservice brukar man byta olja, filter, efterdra skruvar, smörja lite här & där, kontrollera lite här & där. Brukar kosta ca 1500:-
De stora servicarna kostar allt mellan 2000:- & uppåt beroende på vad som skall göras.
Kenya skrev:Jo jag antar det. Det är väll ventiljusteringar t.ex på 1200 mila servicen.. kostar det inte mer än 2000-2500 om dom endast ska göra det som står i boken? Trodde dom tog 4000 el liknande för allt arbete...
P@trik skrev:Ventiljustering är vid 2400mil service och det är ju inte alltid ventilerna behöver justeras.(behövdes inte på min).
lite mindre service ca1500 och ca3000 för dom lite större.
Micke_Nilsson skrev:Skönt att man gör det själv då
Kenya skrev:Skulle också kunna göra det själv men hur går det då med garantierna?
JB74 skrev:Det som står i servicehäftet skall följas och utföras av auktoriserad verkstad för att garantin skall gälla.
Sen om man byter olja och filter själv varje vecka spelar ingen roll.
Micke_Nilsson skrev:Jobbar som bilmek och har pratat med Honda om garantierna och dom godkänner att jag utför servicerna själv eftersom det är fackmässigt utfört...
JB74 skrev:Hade inte haft något emot att få göra det själv heller, servicekostnader ä inte roligt alls. Jag gratulerar å gör
katanamannen skrev:Tyvärr är det tiden som kostar, delarna är inte dyra men tiden kostar på...
Se bara till att få stämplar så garantin gäller...
Du får inte göra servicarna själv som en del tror om den ska gälla
Suzuki har ju 5år...
katanamannen skrev:Tyvärr är det tiden som kostar, delarna är inte dyra men tiden kostar på...
Se bara till att få stämplar så garantin gäller...
Du får inte göra servicarna själv som en del tror om den ska gälla
Suzuki har ju 5år...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024