Vad lack jag blir på verkstan

VH race team

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
KTM Duke -04
Bokade tid för över 3 veckor sedan på dirtbike i sthlm eftersom min duke inte startade. Lämnade in hojen i måndags, dom skulle ringa när dom visste vad det var. Jag ringde idag och då sa dom att det var ingen komp i den så den måste ha skurit... Det visste jag själv eftersom jag tagit kompprov för 2 veckor sen. Då säger jag jag när kan ni fixa den då? "Ja du vet vi stänger ju verkstan här på tisdag i tre veckor. sen ska vi ta hem grejer å få klart med ktm att det är garantijobb så nån månad får du räkna med." Vad fan är det, om jag lämnar in hojen räknar jag väl med att kunna få den fixad inte att behöva boka en ny verkstadstid och vänta tre veckor till på en ny tid efter att ha fått en felsökning gjord som säger nånting som i stort sett vem som helst kunde räkna ut. Det ser väl likadant ut överallt med kötider så en månad blir jag väl säkert utan (om ingen vet nån ktm verkstad med kort väntetid, jag kan köra den 20 mil). Dom skulle ha sagt när jag bokade tiden att vi stänger verkstan snart så du kanske skulle kolla hos nån annan... :huvet

Morphed

ORGANDONATOR
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
KTM 450 SXF
VH race team skrev:
2284537 Bokade tid för över 3 veckor sedan på dirtbike i sthlm eftersom min duke inte startade. Lämnade in hojen i måndags, dom skulle ringa när dom visste vad det var. Jag ringde idag och då sa dom att det var ingen komp i den så den måste ha skurit... Det visste jag själv eftersom jag tagit kompprov för 2 veckor sen. Då säger jag jag när kan ni fixa den då? "Ja du vet vi stänger ju verkstan här på tisdag i tre veckor. sen ska vi ta hem grejer å få klart med ktm att det är garantijobb så nån månad får du räkna med." Vad fan är det, om jag lämnar in hojen räknar jag väl med att kunna få den fixad inte att behöva boka en ny verkstadstid och vänta tre veckor till på en ny tid efter att ha fått en felsökning gjord som säger nånting som i stort sett vem som helst kunde räkna ut. Det ser väl likadant ut överallt med kötider så en månad blir jag väl säkert utan (om ingen vet nån ktm verkstad med kort väntetid, jag kan köra den 20 mil). Dom skulle ha sagt när jag bokade tiden att vi stänger verkstan snart så du kanske skulle kolla hos nån annan... :huvet

Ring Kumlins Motor i sala!! han gör alla reparationer o service till Karlströms Motor så han kanske har tid o fixa hojen...

Mat_hilda

ABY
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
Honda VFR 400r
VH race team skrev:
2284537 Bokade tid för över 3 veckor sedan på dirtbike i sthlm eftersom min duke inte startade. Lämnade in hojen i måndags, dom skulle ringa när dom visste vad det var. Jag ringde idag och då sa dom att det var ingen komp i den så den måste ha skurit... Det visste jag själv eftersom jag tagit kompprov för 2 veckor sen. Då säger jag jag när kan ni fixa den då? "Ja du vet vi stänger ju verkstan här på tisdag i tre veckor. sen ska vi ta hem grejer å få klart med ktm att det är garantijobb så nån månad får du räkna med." Vad fan är det, om jag lämnar in hojen räknar jag väl med att kunna få den fixad inte att behöva boka en ny verkstadstid och vänta tre veckor till på en ny tid efter att ha fått en felsökning gjord som säger nånting som i stort sett vem som helst kunde räkna ut. Det ser väl likadant ut överallt med kötider så en månad blir jag väl säkert utan (om ingen vet nån ktm verkstad med kort väntetid, jag kan köra den 20 mil). Dom skulle ha sagt när jag bokade tiden att vi stänger verkstan snart så du kanske skulle kolla hos nån annan... :huvet
Dom tänker väl inte ta betalt för det där?

VH race team

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
KTM Duke -04
Mat_hilda skrev:
2286614 Dom tänker väl inte ta betalt för det där?

Om dom säger att dom vill ha pröjs för det då blir det tamejfan bråk alltså. Ska ringa till dom idag och se om jag kan få raka besked om när dom kan fixa den men jag har ingen lust att låta dom göra jobbet längre.

motardnisse skrev:
2286579 Mc proffsen i hägersten då?

http://www.mcproffsen.se/

Det måste va KTM auktoriserad verkstad eftersom det är garantijobb...

Mat_hilda

ABY
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
Honda VFR 400r
VH race team skrev:
2288246 Om dom säger att dom vill ha pröjs för det då blir det tamejfan bråk alltså. Ska ringa till dom idag och se om jag kan få raka besked om när dom kan fixa den men jag har ingen lust att låta dom göra jobbet längre.

Det måste va KTM auktoriserad verkstad eftersom det är garantijobb...

"Jag ringde idag och då sa dom att det var ingen komp i den så den måste ha skurit... Det visste jag själv eftersom jag tagit kompprov för 2 veckor sen. "

Känns inte som dom kan ta betalt för något som du redan visste...? Fixa annan verkstad om de finns... :7peta

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...