Vad luktar dött?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Bara flundrar, men ... det är en stank nere i ett parkeringshus i Eskilstuna som bara blir värre o värre tydligen. Förra veckan så var det påtagligt, nu idag... uj! Tjena vad det luktar. Luktar extremt mycket "skit".

Jag spånade lite om vad det kan vara som luktar då stället i sig är faktiskt rättså rent.

Just i det utrymmet (intill hissen) så finns det ett antal dörrar. Jag i min fantasi funderar därmed på om inte nått dött ligger bakom en dörr.

Vad luktar människan när man förruttnar? Antar djur luktar liknande? Det som man känner direkt är iaf en väldigt stark odör / skitlukt.

Är det det här som kallas för OT-tråd?? :D

Tro mig, något större (människa, björna, giraffer osv.) som är dött luktar mer än bara skit.

hehe jag bara kollar. Jag är helt ovetande om vad som luktar skit mer än en grov och nervös korv i toaletten.

Döda människor luktar inte "skit" i bemärkelsen exkrementer/bajs. Däremot luktar de ohyggligt starkt av ruttet/unket kött. Lite svårt att beskriva om man inte upplevt det (jag har :(, när min alkoholiserade granne satte skorna spred sig stanken i korridoren när ambulansen var och hämtade liket). Den unkna lukten av ruttet människokött gör för övrigt att kräkreflexen blir påverkad, och man kan bli illamående av det. Så äckligt luktar det.

Vet du inte hur ruttet kött luktar? Liklukt är nog den mest asvskyvärda lukt som finns...döda möss i garaget brukar bjuda på den lukten då och då....

Brossan hade ett problem i sitt förra hyreshus. Han har väldigt känslig näsa och började känna inne i sin lägenhet en så småningom stegrande illaluktande doft. När han öppnade dörren så var det tio gånger värre och när han skulle ta hissen ner så höll han på att svimma. I hissen hittade han en äcklig goja som han städade bort med all kraft han hade kvar. Dock kvarstod doften. Tre dagar senare hade doften avtagit markant och i hallen satt det en lapp från hyresvärden:

"Vi beklagar den hemska doften i trapphuset och i hissen, men någon illvillig person hade tagit sig in i hisschaktet och hängt en full icakasse full med gammal rutten fisk under hissen. Vi har nu åtgärdat problemet och anlitat en saneringsfirma"

Det luktade nog inte godis eller blommor antar jag, jag var på besök ett halvår senare och undrade varför det luktade så illa i hissen. :zpy :3freak

Hmm... En källare mitt i Esikstuna? Kan ju inte gärna vara en grävling då iaf. Är det nån brunn eller så det kommer ifrån? Det kan va ett avloppsrör med frostskada kanske, ett sånt har jag ett par kvarter härifrån (luktar just skit ur en dagvattenbrunn).

Byggde ställningar utanför ventilationsutblåset på karolinska patologen för nåra år sen.Spydde varje gång fläkten startade,när det var dags för rivning va det ingen från firman som ville åka dit.Sälj skiten billigt till snickarna skrek alla i kör till chefen.Vedervärdig lukt.

"Stanken av de dödas kroppar sätter sig i uniformen, i skinnet, i håret och i vattnet vi har kvar. Efter några dagar smakar man den i munnen. Vet du vad? Jag tror att vi aldrig mer skulle ha några krig om alla fick känna på den lukten någon gång".
-Okänd soldat

Så äckligt luktar det....

Avloppet kan vara igensatt, luktar förjävligt då!
Och likdoft, aldrig känt doften av döda djur som ligger längs vägarna på somrarna? man känner doften innanför hjälmen flera hundra meter innan katastrofområdet, finns inget som luktar värre!

-PLM- skrev:
Avloppet kan vara igensatt, luktar förjävligt då!
Och likdoft, aldrig känt doften av döda djur som ligger längs vägarna på somrarna? man känner doften innanför hjälmen flera hundra meter innan katastrofområdet, finns inget som luktar värre!

Du menar när magen är som en balong och om man skulle peta så skulle det poffa?

:fakta luktar äkligt :hihi

Chris Ash skrev:
Vet du inte hur ruttet kött luktar? Liklukt är nog den mest asvskyvärda lukt som finns...döda möss i garaget brukar bjuda på den lukten då och då....

Precis, bor man på landet och har ett gammalt hus/garage så vet man tyvärr hur död mus/råtta luktar. Värst är när man inte hittar liket. Då kan det stinka ett tag :zpy

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick