Lystnade mycket på In Flames förr 3-4 år sen...
Hur är deras nya platta? Man kanske skulle tanka!
När jag hörde den första gången var jag lika negativ som jag varit till allt som släppts efter Colony, men den tar sig sakta men säkert. Det är lite som Metallica, man måste ställa in sig på att det inte kommer låta som förr helt enkelt. Dock är ju många spår ren skit, det förekommer inte på de gamla alstern alls om du frågar mig. Men Disconnected, Mirrors Truth & Delight And Angers var riktigt bra live, även Alias & just Mirrors lyfte nå enormt då det nästan blev samma allsång som under Only For The Week :14is_headbang
en hel bunt med småbarn som skriker för fulla halsar skrev:
You'll receive what you give
And this is like nothing
I feel like shit
But atleast I feel something
Ne, frågar du mig så är alla deras skivor värda att lyssna på, oavsett utgivningsår. Sen att jag lyssnat uteslutande på In Flames fram & tillbaka till jobbet det senaste åren kan ju ge en fingervisning om hur pass opartisk jag är
De har gått ner sig duktigt, nu kan de ju vara med i den där dansbands-tävlingen som de visar på SVT. Fast fortfarande bra förvisso, inte många svenska band som lyckas hålla sån kvalitet.
Jo, det blir ju mer & mer trallvänligt, men kan bara komma på Dark Tranquillity som skulle vara bättre sett ur svenks metalsynpunkt över en längre period. Men hur man än vrider och vänder på det så har dom gjort många riktigt bra låtar efter t.ex Colony-släppet. Discover Me Like Emptiness från Soundtrack.. är en av mina personliga favoriter
Slänger in en YT från min In flames tid
Oh, du skulle varit på Hovet för några veckor sen, vi hade röjt helvet kan jag lova,
sanningsenlig recension.