notrightrider
Be spontaneous. Disappear for days.
Molly Hatchet
Flirtin' with disaster
Känns som vi är där nu igen...
Flirtin' with disaster
- Ah, äntligen skön southern bonnagitarrock. Aldrig hört bandnamnet ens, men nu måste jag Googla lite o se om de gjort något mer bra sedan 70-talet.Molly Hatchet
Flirtin' with disaster
- Ah, äntligen skön southern bonnagitarrock. Aldrig hört bandnamnet ens, men nu måste jag Googla lite o se om de gjort något mer bra sedan 70-talet.
- Lynyrd Skynyrd-vibbar all over. Har lyssnat på några låtar nu från olika banduppsättningar, och de rockigare (mindre proggiga) är sköna.Liten varning dock.
Bandnamnet har överlevt själva bandet.
Samtliga ur originaluppsättningen är döda, men gruppen turnerar vidare.
Alla line-ups är dock inte lika bra...
- Lynyrd Skynyrd-vibbar all over. Har lyssnat på några låtar nu från olika banduppsättningar, och de rockigare (mindre proggiga) är sköna.
Jag gillar okomplicerad svängig rock...såna är vi rednecks.
...inte heller Blackfoot - som försvann i MTV-revolutionen. Native Americans var inte gångbara.Dom är inte upptagna i Rock n' Roll Hall of Fame!
På den tiden man inte klippte bort lite "nip-slip" i en musikvideo.... Man klippte IN det...Parabol 19.2E. Ericsson PC med emulator för TV1000 och Filmnet.
Jag byggde också ett notchfilter av en koax stump och en trimkondensator, fick perfekt bild efter injustering av kondensatorn.Jag kunde se TV1000 med ett egenkonstruerat notch-filter på koax antenningången så slapp man hyra ett Finnvik-filter. Det blev stabil bildsynk och linjesynk, men lite grynigt och med liksom en randig transparent pyjamas över bilden, men tillräckligt bra för efterfesten och lite P-film.
![]() |
Sveriges vägar blir bättre
Foto: Samuel Unéus Utvec... |
![]() |
Omfattande körkortsförändringar på gång
EU förväntas inom kort fatt... |
![]() |
Custom Motor Show 2025
Vårens stora event, som kic... |
![]() |
Nytt körkortsdirektiv som på gång
EU förväntas inom kort fatt... |
![]() |
2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj
Söndag 18 maj är det dags f... |
![]() |
Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!
Upplev drömlika Gotland Rin... |
![]() |
Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!
Upplev magiska Gotland Ring... |
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9
I nästa nummer av Bike, nr ... |
|
![]() |
Årets MC-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Fira motorcykelns dag 3 maj
Den 3 maj firas Motorc... |