Vad menar Stoner?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Hur ska man förstå vad Stoner menar när han möter Rossi i depån efter Laguna Seca (ca 20 sek in i klippet) och säger "No, no..." och att han begick "a misstake but..."? Dålig förlorare? Förvirrad? Både och?

[YOUTUBE-ID]lboSRZT2XxI[/YOUTUBE-ID]

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
"A'bowt wott? ehuh..." :rofl

Med "No, No..." tror JAG att han menar att Rossi inte hade riktig koll i korkskruven och att Casey lika gärna kunnat sluta i air-fencet. Syns ganska bra vid 0:24 hur nära det är att han kör ut.

"A mistake but.." handlar nog om att Rossi inte hade nån skuld i själva avkörningen.

Men är det inte dags att släppa detta nu..? :rolleyes:

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Han säger väl no, no för att han inte vill ta Valentino i handen som sträcks fram samtidigt som Valentino försöker be om ursäkt (Vale säger väl "I made a mistake"?) Sen i intervjun tar han på sig misstaget som slutar med att han går omkull i sanden men säger strax efter att Vale tidigare under loppet gjort omkörningsförsök som inte var ok.

Så uppfattar jag det i alla fall. Definitivt dålig stil att inte acceptera en ursäkt och barnsligt att inte ta en medtävlare i hand. Samtidigt var det ju i stridens hetta, parc fermé omedelbart efter målgång, och mitt i upphetsningen kanske även dessa rutinerade herrar kan råka göra någon obalanserad kommentar. Jag känner definitivt mer för Vale i detta fall, även om jag alltid hejar på Stoner och Ducati. Överhuvudtaget är det ju trist med sura förlorare, bättre då med folk som agerar ut lite. Visst var det lite mer liv i idrottsstjärnorna förr? (var är John McEnroe när man behöver honom).

Valentino har ju duellerat hårt med många olika förare genom åren, men verkar göra det med glimten i ögat och kan både ge och ta. Tyvärr har det väl skurit sig med både Max Biaggi och Sete Gibernau. Om man får tro media så var det spelet utanför banan, skitsnack och protester från Max och sedan Sete, som förstörde den goda stämningen. Trist om det skulle utvecklas till en fejd också mellan Rossi och Stoner tycker jag, men den här lilla skärmytslingen är väl överspelad nu?

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
...
Trist om det skulle utvecklas till en fejd också mellan Rossi och Stoner tycker jag, men den här lilla skärmytslingen är väl överspelad nu?

Stoner sa nått igår eller förrgår i en intervju nu med deras Wrooom 2009 att han skulle varamera agresiv i år. Är nog en pik åt Rossi för det på Laguna Seca 08:a. SÅ det svider nog än. Rossi hitta nog en öm punkt där. :)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Youtube har börjat suga rejält! 2 av 3 filmer är bortplockade pga request, upphovsrätt, mm... :mad:

Dr.Bike

Guest
Stoner sa nått igår eller förrgår i en intervju nu med deras Wrooom 2009 att han skulle varamera agresiv i år. Är nog en pik åt Rossi för det på Laguna Seca 08:a. SÅ det svider nog än. Rossi hitta nog en öm punkt där. :)

Öm punkt och öm punkt... Rossi kör ju aggressivt.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Överhuvudtaget är det ju trist med sura förlorare, bättre då med folk som agerar ut lite. Visst var det lite mer liv i idrottsstjärnorna förr? (var är John McEnroe när man behöver honom).

Det var inte lika mycket pengar i sporten då. I takt med att sponsorerna sköljer in sina pengar ställs krav på politiskt korrekt uppträdande. Inget företagsnamn vill bli förknippade med uppträdande som kan uppfattas som stötande eller negativt av konsumenter vilket förvandlar tidigare stora personligheter till vandrande slätstrukna annonspelare. Synd. Jag tillhör dem som tycker att de stora pengarna inte hör hemma i sporten, deras bidrag till sporten är tveksamt. Visst kan man med hjälp av pengar konkurrera ut annan underhållning, göra sporter större, finansiera talangjakt och utveckla tanlanger. Men till vilken nytta? Sporter som begravs i pengar tappar förlorar ibland det sportsliga. Dessutom går det sport och underhållning hand i hand när det ges plats åt stora personligheter. Jag saknar också John McEnroe.

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
"No no"....för att lipsillen inte vill ta i hand med Rossi. Och "I made a mistake" för att förklara att Rossi inte hade något att göra med hans ikullkörning.
Klart att Rossi har lite skuld i det, han stressade ju skiten ur lipsillen Stoner.
Stoner är bra, riktigt bra men Rossi är bättre i allt. Stoner klarade helt enkelt inte av pressen.

Jag bara älskar Rossis svar; "this is racing"
Och det är så sant!! Hade Stoner kört 500cc på Schwantz och grabbarnas tid så hade sådanna saker som hände på Laguna Seca vardagsmat.

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...