Han säger väl no, no för att han inte vill ta Valentino i handen som sträcks fram samtidigt som Valentino försöker be om ursäkt (Vale säger väl "I made a mistake"?) Sen i intervjun tar han på sig misstaget som slutar med att han går omkull i sanden men säger strax efter att Vale tidigare under loppet gjort omkörningsförsök som inte var ok.
Så uppfattar jag det i alla fall. Definitivt dålig stil att inte acceptera en ursäkt och barnsligt att inte ta en medtävlare i hand. Samtidigt var det ju i stridens hetta, parc fermé omedelbart efter målgång, och mitt i upphetsningen kanske även dessa rutinerade herrar kan råka göra någon obalanserad kommentar. Jag känner definitivt mer för Vale i detta fall, även om jag alltid hejar på Stoner och Ducati. Överhuvudtaget är det ju trist med sura förlorare, bättre då med folk som agerar ut lite. Visst var det lite mer liv i idrottsstjärnorna förr? (var är John McEnroe när man behöver honom).
Valentino har ju duellerat hårt med många olika förare genom åren, men verkar göra det med glimten i ögat och kan både ge och ta. Tyvärr har det väl skurit sig med både Max Biaggi och Sete Gibernau. Om man får tro media så var det spelet utanför banan, skitsnack och protester från Max och sedan Sete, som förstörde den goda stämningen. Trist om det skulle utvecklas till en fejd också mellan Rossi och Stoner tycker jag, men den här lilla skärmytslingen är väl överspelad nu?