Vad säger polisen om slip-on?

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
Sökte rätt mycket om liknande frågor, hittade inget, jag kanske är dålig på att söka?

Vad säger egentligen polisen ang slip-on? Har fått böter många gånger och är lite skraj om kortet, vad kan polisen göra om jag har slip-on? Jag menar kan dom mäta på plats eller måste dom kalla mig till ombesikning eller något likande?
 

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
Jag blev skickad till besiktningen, men jag fick inga böter...

Edit. Iofs berodde det på annat också...
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Ett slip on kan ju faktiskt vara tystare än orginal tom! Det är ju inte rörstumpen i sig som gör att man blir skickad till ombesiktning. Men hör dom dig en halvmil bort så kommer du nog få problem :hihi
 

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Timrå
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
Eftersom det är från person till person vad som är störande för omgivningen så måste dom ändå mäta. Jag menar, bara för att dom tycker att någon är full får dom inte ta lappen utan där ska man mäta utandningen och sen blodprov. Samma land, samma slags lagar så därför måste dom ha bevis (enl mig iaf) för att kunna bötesfälla dig för något.
 

Dark_Messenger

Guest
Slip-on är väl mer eller mindre standard? Kör bara kör. Det finns värre saker att oroa sig för.

Fö brukar inte snutarna haja skillnaden mellan en gixxer och en eu-skoter så är de på det humöret åker du dit oavsett. :D
 
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Sverige
Hoj
japp
Tror ni ärligt att poliser, eller andra än vi som tillbringar större delen av dagarna på sporthoj.com ser/hör skillnad?

Jag tror faktiskt inte det...

Offtopic:

Förra sommarn pekade mina arbetskompisar på en äckligt ful cbr 600 från 93 och sa.."visst äre en sån du har"?, Usch...snacka om att häda gixxern.

När jag sen visade min hoj så fick man höra "jamen sååååå stor skillnad vare väl ändå inte, e ju typ likadana....du e ju bara så inne i det där".
 

lill-snorren

frölunda 4-ever
Gick med
18 Apr 2008
Ort
värmlands kungarike
Hoj
aprilia sxv 550-07 suzuki jr50(dotterns)
i en flygande besiktning får du garanterat böter och ombesiktning ! om du blir stoppad så är ju inte poliserna helt skruvade men skiljer sej väldigt mkt ev.böter och ombesiktning där med eler så låter dem dig åka har varit med om båda.

Eftersom det är från person till person vad som är störande för omgivningen så måste dom ändå mäta. Jag menar, bara för att dom tycker att någon är full får dom inte ta lappen utan där ska man mäta utandningen och sen blodprov. Samma land, samma slags lagar så därför måste dom ha bevis (enl mig iaf) för att kunna bötesfälla dig för något.

nix behöver inte alls mäta kan skicka dig till besikningen direkt + böter har nämligen varit med om detta
 
Last edited:

Nicotin

Guest
körde hela förra sommaren med min gp pipa och körde förbi många poliser och blev stannad men ingen sa ngt om denna.

en polis sa till och med att det är bra att höras, hellre det än att synas försent..
 

Sladjan R1

vevaxlar till salu!
Gick med
2 Apr 2008
Ort
Syd
Hoj
R1 07'
Bötfäller de alla amerikanska V8-or också då? Njurarna vibrerar när man står bredvid en sådan ju!

Man borde börja bötfälla folk som har skrikig röst också...eller skicka dem på ombesiktning!
 

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
Tack igen för alla bra svar, slip-onet åker på igen :)
 

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
2007 R1
Jag tror att så länge dom inte stör sig på hur man kör så är de lugnt, ser dom att man kör fort så stannar dom dig men eftersom dom inte har kunnat mäta hur fort man körde så går dom igenom hojen och hittar massa fel :mad:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top