vad sägs om en feministdebatt igen?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Varför ska inte människor kunna få ha olika åsikter? Det är väl bara respektera varandra. En del tycker att det Ullis gör är helt okej och en del tycker inte det. Fine.
Jag ser både fördelar och nackdelar med detta. Men att detta skulle gynna själva sporten roadracing har jag svårt att förstå. Vi får väl se hur mycket mer publik det blir till sommaren.

Och till Ullis vill jag bara säga att kör ditt race. Jag säger varken att det är rätt eller fel men det är ditt liv bebji så du gör vad du känner för!

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Liwa1 skrev:
Personligen hade jag sponsorer mer än nog, men vek aldrig ut mig lättklätt. Fick mycket tv tid, dagstidningar och media pga bra resultat och hur jag var pr mässigt utåt = glada sponsorer.

Tackade dock nej till ett stort erbjudande för underkläder som vill sponsra och ta bilder på mig i deras underkläder.

Får man fråga vilken sport och klass du tävlade i? Det är inte någon retorisk fråga, undrar bara.

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
...tröttsamt med folk som anser sig veta vad som är rätt och fel gällande andra vuxna människors högst privata beslut & förehavanden.
Burkan är väl ett bra exempel på att "officiella rättesnören" gällande vad i/hur/om kvinnor klär sig, inte är önskvärd väg att gå.
Har någon problem med/mår dåligt av att någon visar sig, oavsett hur naken, i en tidning som profilerar sig med lättkläddhet och som man dessutom måste inköpa för att ta del av/"utsättas för" så är det just deras egna problem som hanteras bäst hos psykoterapeut e.d.

Hade vi levt i en bättre värld om man fortsatt att klippa Elvis i TV-sändning från midjan & ner, fortsatt slå sönder "helvetiska" hårdrocksskivor eller haft kvar förbudet mot att färdas fortare än 60 km/t eftersom man ju då bevisligen åker i från sin själ ??

....eller andra fastslaget farliga saker för samhället.

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
Goodstuff skrev:
Att tro att alla som tycker det finns negativa aspekter av utviksbilder är "drabbade" av den svenska avundsjukan (Vilken fantastisk grej den är! Går alltid att slänga in överallt när man inte har motargument. "Ähh du är bara avundsjuk.") är väl att göra det lite väl lätt för sig?

Och dom som retar sig på avundsjukeargumentet tycks nästan alltid stå på den röda halvan i Sverige. Undrar varför?

/O

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Olzki skrev:
Och dom som retar sig på avundsjukeargumentet tycks nästan alltid stå på den röda halvan i Sverige. Undrar varför?

/O
och vad skuller det betyda? drog du just mig över en kam eller?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Olzki skrev:

/O

Det måste vara för att argumentet är briljant och att kategoriseringar och enkla svar alltid är överlägset allt annat.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Olzki skrev:

/O

Den grova genraliseringen kan du säkert förklara bäst själv för jag har ingen aning.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
R2 skrev:
roadracing, utviks sporten :(
Eller en porrig sport ;)

Tycker som vanligt inte att det är nått fel med dessa bilder.. Ringde och fråga om de ville att jag och Otee skulle vika ut oss, tänkte det kunde vara bra för att få sponsorer ...de va måttligt intresserade :(

Kämpa på ullis :hej

mamartin

Mamartin
Gick med
28 Mar 2004
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -02
Ahh fin bild asså, tycker dom har fått till den riktigt bra, fina former, båda två =) Riktigt skön bild att kolla på alltså. Får garanterat upp ögonen för många på racing genom såna repo. Cool cool :fyllisar

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Olzki skrev:

/O

Ja du har rätt om mig i alla fall. Alla arbetare som är med i LO var med och betalade min lön idag. Fast jag vet inte om jag retar mig, jag bara blir nöjd över att högern är så korkad att den tror att folk är så enkla. Det blir så mycket enklare att vinna val då.

Men i alla fall. Skulle vara kul att läsa vad du menar. Det går inte att vara så trångsynt att man tror att vad folk röstar på enbart beror på inkomst?

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
En bild säger mer än tusen ord heter det väl. Men texten var väl på tog för kort. Jag hade nog trott att de skulla skriva lite mer och ha mer bilder när de hade en tjej med en stor personlighet. Det var en klar miss från Moore.

Kör hårt Ullis.

PS bifogar mina favoritbilder på Ullis

PS Varför skulle det vara fel att använda sitt utseende för att nå framgång. Vi är alla olika och kör olika saker för att uppnå våra mål och så länge vi väljer själv och inte skadar någon måsta det vara ok i demokratiskt land.

Bifogat

• Gridden EM Assen-liten.jpg
    Gridden EM Assen-liten.jpg
    97.9 KB · Visningar: 280
  • EM Anderstorp04-gridden.jpg
    EM Anderstorp04-gridden.jpg
    69.2 KB · Visningar: 311

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
Jonte VSB R-T skrev:
Ja du har rätt om mig i alla fall. Alla arbetare som är med i LO var med och betalade min lön idag. Fast jag vet inte om jag retar mig, jag bara blir nöjd över att högern är så korkad att den tror att folk är så enkla. Det blir så mycket enklare att vinna val då.

Men i alla fall. Skulle vara kul att läsa vad du menar. Det går inte att vara så trångsynt att man tror att vad folk röstar på enbart beror på inkomst?

Jag är röd och fick in 34.167 SEK (mkt övertid med hög marginalskatt) på lönekontot vid tolvslaget. Jag skulle antagligen ha fått mer om det hade varit en borgerlig regering. Jag klarar mig dock, men det finns många svaga grupper som inte skulle göra det med en borgerlig regering. Jag tror att avundsjuka och egoism är mer utbrett bland högerfolk. Mycket vill ha mer.

/Hising

Last edited:

sandstream

Guest
Nurse Ratched skrev:
Jag skulle antagligen ha fått mer om det hade varit en borgerlig regering. Jag klarar mig dock, men det finns många svaga grupper som inte skulle göra det med en borgerlig regering. Jag tror att avundsjuka och egoism är mer utbrett bland högerfolk. Mycket vill ha mer.
Låter som att du svalt vänsterpropagandan med hull och hår :rolleyes:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Alla som klagar är skitfula och att göra det lätt för sig när man säger att det handlar om avundsjuka är för att det inte är svårare än så att ha rätt i den frågan.

Hur länge är man ung o vacker?
Varför inte föreviga den stunden med ett par bilder?

Fläckar det svensk RR? Svensk RR??????????????????????????????

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Pejo skrev:
Får man fråga vilken sport och klass du tävlade i? Det är inte någon retorisk fråga, undrar bara.

Där ser man vilken reklam som funkar tyvärr.
I stort sett alla på SH vet vem Ullis är medans vad t.ex Liwa pysslade med har ingen aning om trots mycket tv tid, dagstidningar och media.

Jaja hoppas det går bra med RR för Ullis :tummenupp

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
WestW skrev:
I stort sett alla på SH vet vem Ullis är medans vad t.ex Liwa pysslade med har ingen aning om trots mycket tv tid, dagstidningar och media.

Eller så ser man hur du tolkar hur reklam fungerar... det kanske är lite mer komplicerat än vad du tror.

Sen har ju information en halveringstid också. När i tiden spelar roll. Och sen får Ullis mycket mer uppmärksamhet här på SH.com också. Liwa's gebit kanske inte skapade så mycket debatt ?? Kom på att jag inte vetat vem Ullis "är" om det inte varit för att det varit för debatten om hennes annons/artikel...., och framförallt, nån tråd förra året då det var lite debatt om vem som tagit vilken pallplats...

Last edited:

sandstream

Guest
Mavve skrev:
Alla som klagar är skitfula och att göra det lätt för sig när man säger att det handlar om avundsjuka är för att det inte är svårare än så att ha rätt i den frågan.

Hur länge är man ung o vacker?
Varför inte föreviga den stunden med ett par bilder?

Fläckar det svensk RR? Svensk RR??????????????????????????????
Med risk för att göra dig besviken så är det faktiskt lite mer komplicerat än så.

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
WestW skrev:

Men tänk till lite...

Vem sjutton har koll på vad folk gjorde för över 10 år sedan. SH fanns inte ens då och många som kör hoj nu var knappt torra bakom öronen. Så lite mer fakta på dina ben hade inte varit fel innan du lite hånande kommenterade den pr tid jag fick och som på den tiden var enorm och gav mycket till sponsorer, så pass att jag alltså även kunde tacka nej till sponsorer.

Sen spelar det ingen roll om man är "känd" på SH. Det är inte det sponsorerna räknar och ser PR i.

I övrigt önskar jag faktiskt alla tjejerna som ska tävla i hoj i år ett stort lycka till. Det finns ju fler tjejer än Ullis och dom ska inte falla bort tycker jag.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0