Vad ser du för film eller serie just nu?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Tv4 och Svt play glömmer jag ofta bort mellan varven eftersom dom inte byter filmerna i den takt jag önskar men dom har oftast några klassiska bra filmer tillgängliga, sådan man iofs oftast sett men tillräckligt bra för att se igen.
Igår såg jag Hell or high water på svt play, den är klart bra. Det fanns även ytterligare några klassiker men som jag nog sett för många gånger redan.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Lutar nästan åt att andra är bättre.
Och då irriterar ändå båda huvudpersonerna mig.
Finns någon uppföljning/film också?
Rapace är ändå en sådan makalös tönt IRL, måste bara få uttrycka det, förlåt och tack.

Det är jävligt länge sedan jag såg den serien men är det inte lite av den där irritationen på hur dumma misstag dom gör som gör serien bra? Det där att det inte fungerar så perfekt, bidrar ju till drama och gör väl serien lite mer verklighetsförankrad, att någon lågutbildade målare gör dumma misstag är ju inte någon högoddsare.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tv4 och Svt play glömmer jag ofta bort mellan varven eftersom dom inte byter filmerna i den takt jag önskar men dom har oftast några klassiska bra filmer tillgängliga, sådan man iofs oftast sett men tillräckligt bra för att se igen.
Igår såg jag Hell or high water på svt play, den är klart bra. Det fanns även ytterligare några klassiker men som jag nog sett för många gånger redan.
TV4 tror jag inte ens att jag kan se.
Sist jag försökte kostade det pengar eller inloggning fungerade inte eller något sådant.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är jävligt länge sedan jag såg den serien men är det inte lite av den där irritationen på hur dumma misstag dom gör som gör serien bra? Det där att det inte fungerar så perfekt, bidrar ju till drama och gör väl serien lite mer verklighetsförankrad, att någon lågutbildade målare gör dumma misstag är ju inte någon högoddsare.
En galet bra serie är SVT miniserie om helikopterrånet. Det är så fascinerande hur man kan göra så mycket rätt men ändå röra till allt genom att gå på McDonalds efter rånet. Tänk att initialt komma undan med så mycket pengar och åka dit på en cheeseburgare i Hägernäs.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
TV4 tror jag inte ens att jag kan se.
Sist jag försökte kostade det pengar eller inloggning fungerade inte eller något sådant.

Jag betalar ingenting, men jag måste logga in med ett konto hos TV4, och så tvingas jag se reklam. Reklamen slipper du nog med betalning.
Kanske inte ens gäller alla filmer, jag minns inte säkert. Jag brukar kolla utbudet hos svt före tv4, kanske främst för att slippa logga in.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Three Billboards outside Ebbing Missouri.
Lite annorlunda men ganska bra just därför.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
En riktig pärla på svt play:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Förra veckan såg jag den danska Speak no evil och igår såg jag versionen som Hollywood förstört.

Fan vad jag är less på att allt ska vara så jävla woke numera. Se gärna den danska men ska ni se Hollywoodversionen så ladda ner den på piratbukten eller nåt så inte Hollywood får pengar för skiten.

Edit: Den är inte skitusel utan jag irriterar mig mest på att dom förstört originalet.

Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Monster (två bröder dödar sina föräldrar)
Jag såg första avsnittet, men valde sedan att se dokumentären istället då det är allmänt känt att skaparen av serien varit ganska flexibel med sanningshalten. Lite tråkigt kan jag tycka. Om sanningen är så pass otäck som den ändå är ser jag ingen anledning att hålla på och göra fiktion av det.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Jag såg första avsnittet, men valde sedan att se dokumentären istället då det är allmänt känt att skaparen av serien varit ganska flexibel med sanningshalten. Lite tråkigt kan jag tycka. Om sanningen är så pass otäck som den ändå är ser jag ingen anledning att hålla på och göra fiktion av det.
I brist på annat.
Har sett två avsnitt nu å tjejen verkar åxå gilla den. Lite åtminstone

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
The Ministry of ungentlemanly warfare av Guy Richie.
En till annorlunda film men dock en Guy film så måste ju se den. 🤷

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Netflix.
Ancient Apocalypse, ett annat sätt att se på vår historia som bryter mot det konventionella sättet vi tror vi en gång levt.
Följt Graham under säkert 10-15 år från och till.
Lite blandad kvalitet under åren men mycket är också tänkvärt. 👍

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
Följt Graham under säkert 10-15 år från och till.
Lite blandad kvalitet under åren men mycket är också tänkvärt. 👍
Ny bekantskap, men helt klart intressant iom att "den allmänt vedertagna" historien om oss ifrågasätts.
Har alltid haft för mej att vi är idag rätt korkade- jajaja....vi har varit på månen (?), men, detta Graham belyser är att vi tidigare, och då innihelvete mycket tidigare HAR varit så mycket mer framstående än vad "den allmänt vedertagna" historien lärt oss.
Lägger en del skuld i en del religioner som utövas idag som skäl till att nya upptäckter och ideer samt förståelse förnekas...för det sätter fokus på att religionen bara är en bluff.
Gillar syndaflods teorierna, beskrivet i biblen bland annat- ingen rök utan eld...något har hänt mänskligheten tidigare, vi har varit framstående som art, något har raderat oss, vi har sakta rest oss, vi har tappat vårt förflutna och sökt oss fram till det principiella avskräde vi är idag- smarta...ja...men inte samklang med den jord som föder oss.

"Lördags filosofier"

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...