Vad ska du ha för cykel efter 125 cc ?

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
KalleNorton skrev:
850=framhjulsdrift=gay.

Beror väl aningen vad du ska ha bilen till.

Suck suck suck..

Jag anser att ska jag köra och leka ordentligt gör jag inte det med den bilen jag använder i vanliga fall utan köper en bil till utanför det, En bil som du kanske lägger ner mycket pengar på utseende osv är ju inte jätte roligt att sen ligga och busa med.

Edit: Börjar man leka med ett fordon kan det var svårt att sluta, utan bara försöker göra allting snabbare och snyggare/bättre eftersom det är roligt. Ganska lätt att det händer något oförutsägbart. Då vill jag i vilket fall inte sitta i en dyr bil. Bättre att ha en bil till att åka runt och ha roligt i (dessutom skita i hur den ser ut osv) och en bil och som man mer har som transport medel och kanske putsar upp mer.

Jag var ute med en polare och "lekte" för ett tag sedan, han hade en hyffsat gammal bil men ändå så den gick frammåt och inga direkta större fel, det viktigaste fungerade. Började ju med lite små försitigt burns osv, skit kul tyckte vi fortsatte och körde runt som jäffla galningar på ett avspärrat område. Efter lite lek osv (nu snackar vi kanske 30 minuters körning) var den nästan skrotklar, så fort går det att leka isönder en bil. ;).. Han hade ju ny bil på G i vilket fall så han sket i den kärran då, men ett tydligt exempel på att man ska ha en bil till lek och en som man är rädd om. :hihi

Reminder: Lek går såååå lätt till överdrift när man väl börjat köra så en gång.

Last edited:

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Hoj
Hamas kom och sprängde den
Blir la en Jeep Grand Cherokee och en KTM 660..
Finansiering lär väl mamma stå för. Jag hjälper till så gott jag kan.

Ps: Ni har förstått fel, det inte framhjulsdrift eller bakhjulsdrift som är gay, det är volvo som är det.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
sismo skrev:
Blir la en Jeep Grand Cherokee och en KTM 660..
Finansiering lär väl mamma stå för. Jag hjälper till så gott jag kan.

Ps: Ni har förstått fel, det inte framhjulsdrift eller bakhjulsdrift som är gay, det är volvo som är det.

Ja de passar med din signatur. :tungan (volvo aka sossekonteiner.)

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Varför är det aldrig någon som verkligen köper den hoj han/hon säger att han ska göra när det blir dags för mellanhoj?

Det har varit ett antal sådana här trådar här inne och alltid verkar folk ha ett behov av att skryta om en hoj de inte har, men som de minsann alldeles säkert ska skaffa. Missuppfatta mig inte, det är bra att drömma och ha något att se fram emot, jag bara undrar varför det är så få som förverkligar det? :)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
H4 skrev:
Blir en Hornet för mig.

Btw: En strypt 600/1000 cc går väl sämre än en ostrypt 125:a, fast med mycket mer bottendrag då?

Nej en strypt 600 piskar en 125a utan problem. Spec i högre hastigheter

Padde; Köp INTE en 850

Saker jag lagat på min I ÅR; Skuren kupéfläkt, fläktmotstånd paj, oljeläckage mellan topp/kamaxelbärande ventilkåpan, backljuskontakt paj, spolarmotor bak paj, abs pumpmotor paj, bromsar runt om pga rostiga kolvar, drivknutsdamasker paj, krängningshämmarstag glapp, oljeläckage främre vevaxeltätning
Dragit av 4 hjulbultar vid demontering (pissbultarna blir spröda med åren)

Last edited:

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Ljunghusen skrev:

Padde; Köp INTE en 850

Saker jag lagat på min I ÅR; Skuren kupéfläkt, fläktmotstånd paj, oljeläckage mellan topp/kamaxelbärande ventilkåpan, backljuskontakt paj, spolarmotor bak paj, abs pumpmotor paj, bromsar runt om pga rostiga kolvar, drivknutsdamasker paj, krängningshämmarstag glapp, oljeläckage främre vevaxeltätning

Njaa.. Jag vet faktiskt inte vad jag ska ha för kärra. Får se.

En del polare har 850 deras har aldrig strulat. Nån kör jäffligt hårt med sina.

Soulflylost

My homiez call me Mr. Oizo..
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Cagiva Planet -01
Padde skrev:
Njaa.. Jag vet faktiskt inte vad jag ska ha för kärra. Får se.

En del polare har 850 deras har aldrig strulat. Nån kör jäffligt hårt med sina.

Word :fakta volvo håller :mattias

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Estremo skrev:
Varför är det aldrig någon som verkligen köper den hoj han/hon säger att han ska göra när det blir dags för mellanhoj?

Det har varit ett antal sådana här trådar här inne och alltid verkar folk ha ett behov av att skryta om en hoj de inte har, men som de minsann alldeles säkert ska skaffa. Missuppfatta mig inte, det är bra att drömma och ha något att se fram emot, jag bara undrar varför det är så få som förverkligar det? :)

Precis!

Jag kan inte säga viken hoj jag kommer att när det är dags nu. Men tänker så att om jag har över 30lax så ska jag försöka få tag i en ZX6R, under 30lax; CBR600f...

Men sen så kommer väl RG:n att rasa och då kommer jag bara att ha råd med betala telefonräkningen i ett par år....

Soulflylost

My homiez call me Mr. Oizo..
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Cagiva Planet -01
Ljunghusen skrev:
Vet inte om du missade mitt inlägg men :lol

alla bilar har måndag´s exemplar :mattias

o du har bara en jävla otur.. alla som jag känner och som har haft 850 - 855 har varit väldigt nöjda iaf :)

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Estremo skrev:

Jo, jag vet..

Jag kommer aldrig ha råd med en Superduke men om jag får chansen, då tar jag den!

Blir vell antagligen en budget runt 30-40k och sen drar jag och testar hojar på löpande band sen får jag se vilken som jag tyckte bäst om :)

Ang. Volvo:

Gubbstämpel :hihi
Fula :hihi
Kasst drag :hihi

Jag skulle aldrig slänga mina pengar på en Volvo iallafall!
Hellre en gammal Audi Quattro eller liknande.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Soulflylost skrev:
o du har bara en jävla otur.. alla som jag känner och som har haft 850 - 855 har varit väldigt nöjda iaf :)

Mm verkar vara så. Aldrig hört att nått strulat :S..

Har därimot hört att -94ans 850 ska ha fel på värmeslingorna elr vad det är i stolarna (röv-värmare) så några hade börjat brinna.

Men alla bilar och alla motor kan gå isönder, beror väl lite på hur bilen är skött sen innan osv..

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
Ljunghusen skrev:

Padde; Köp INTE en 850

Exakt!

Volvo = skrot/piss/skit!

Farsan fick en sprillans ny V70 som tjänstebil för tre år sedan. Den var inne på service ett par ggr i månaden. Fick byta hela jävla växellådan, ACn bytades, det klonkade varje gång man körde över ett gupp osv. Listan kan bli lång.

På en sprillans ny bil får det bara inte finnas så mkt fel.
Farsan bytade tjänstebil till en Passat förra året och den har vi fortfarande inte haft ett enda problem med.

Köp tysk kvalité istället! :tummenupp

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
stoooffe skrev:
Exakt!

Volvo = skrot/piss/skit!

Farsan fick en sprillans ny V70 som tjänstebil för tre år sedan. Den var inne på service ett par ggr i månaden. Fick byta hela jävla växellådan, ACn bytades, det klonkade varje gång man körde över ett gupp osv. Listan kan bli lång.

På en sprillans ny bil får det bara inte finnas så mkt fel.
Farsan bytade tjänstebil till en Passat förra året och den har vi fortfarande inte haft ett enda problem med.

Köp tysk kvalité istället! :tummenupp

Hehe farsan har kört nya volvos sen -94-95 och bytt upp modell efter 2 år elr liknande.

ALDRIG ett fel! :lol

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Ska iaf sälja min volvo nu... Vad finns det för likgiltiga bilar (dvs rymlig, säker, praktisk, acc, farthållare, drag m.m)?
Funtar på saab 9000 cse´2,3t runt -97, är dom bra? Nästan aldrig meckat saab men vet att kupéfilterbyte på den bilen är beräknat på 30 minuter :lol

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!