Vad ska du/ni göra på Julafton?

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Firar den hemma i Kiruna med släkten, massa snö, pepparkakor, julskinka och julklappar. Juldagen firas ute på krogen för att träffa alla andra hemvändare! :fyllisar

Fana

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2009
Hoj
Letar
Traditionsenligt hemma hos föräldrarna med bror, svägerska, deras lilla kille, och farmor. Känns som att julen blivit rolig igen sen den lille kom med i bilden, ser fram emot att skämma bort honom lite lagom under jularna framöver.

Nyårsfirande blir det i dagarna tre med vännerna nere i en kompis vackert belägna hus i varbergstrakten :)

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Honda cbr600F
Jag ser att det är inte bara jag som jobbar julafton....sen på kvällen är det hem till föräldrar med syskon och övriga släkten..

frillan

TSIO-550
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki RGV 250- 97, Moto Guzzi 1200 Sport -10.
Jobba natten mot julafton, sova på julafton å sen jobba igen julaftonsnatten.

Jag har jour över julhelgen. Så vi får se till att landets kuggar är väloljade medans pöbeln ligger frossar skinka.

Mellan jobb så åker jag ut till syrrans hus med resten av familjen, resten av släkten e för upptagna med små ungävlar.

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
Hoppas de snöar för då måste jag jobba.

Annars kryssa runt till de olika familje "avdelningarna" och äta. Mamma på ett ställe, pappa på ett ställe och flickvännen och hennes familj på ett annat ställe. :glömdet

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Åka snowboard alt. skidor hela dagen, vilket är bästa jultraditionen sedan några år tillbaka.
Julbord på hotellet med familjen.
Hem till stugan för att ge/få någon julklapp innan det blir nån film.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Tänkte ignorera "familjen" detta året och spendera både jul och nyår i garaget. Julen kan fara långt åt h*lve....

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Det ända som är bra med julen det är maten, så jag antar att jag kommer äta...

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag VILL sitta hemma själv i år och äta ett skrovmål på max till middag, men sist jag försökte det så ringde min farmor och hotade med att dö innan nästa julafton om jag inte firade med henne, så jag körde 36 mil för att äta gröt istället.
Det där lät ju nästan lite väl ensamt å bittert! :( Hade inte du några ungar å fira jul med? :va

Jag firar hemma hos mamma, dels av tradition och dels för att det är viktigaste dan av alla att inte va ensam på sen pappa dog. Sen är det ju alltid skönt att vara hemma över jul och bli lite ompysslad, skotta lite snö och stoppa i sig onyttigheter :)

Zeeall

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen...
ungefär samma som ikväll. sitta hemma och lyssna på musik. fast det ät skinka istället för kebabpizza...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det där lät ju nästan lite väl ensamt å bittert! :( Hade inte du några ungar å fira jul med? :va )

Näpp, i år har jag inga ungar att fira med, sen är mina ungar i åldern att dom heldre tar en öl och ser en film än att göra snölyktor och vänta på tomten...

Jul är för små barn och fruntimmer!

Ju mindre jag ser av julen desto bättre är det!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln