Vad ska jag betala Hornet 600?

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
du får kortare hjulbas vilket kan underlätta exempelvis framhjulslyft om man tycker det är kuligt : )
600 har ett annat pisk varför många föredrar den.

Ja och att den är billigare är väl egentligen det främsta skälet för snabbare är den inte. Istället för att köpa ny kedja funkar det fint att bryta upp en länk och korta den. Bäst är egentligen att byta drev. Något högre varv men hastigheten räcker ändå på en nakenhoj!

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
du får kortare hjulbas vilket kan underlätta exempelvis framhjulslyft om man tycker det är kuligt : )
600 har ett annat pisk varför många föredrar den.

Är din seriösa tanke att man skall köra med så spändkedja så att den begränsar fjädringsvägen bak? :näsblod

evv

=P
Gick med
7 Nov 2009
Hoj
Triumph street triple -11
Ja och att den är billigare är väl egentligen det främsta skälet för snabbare är den inte. Istället för att köpa ny kedja funkar det fint att bryta upp en länk och korta den. Bäst är egentligen att byta drev. Något högre varv men hastigheten räcker ändå på en nakenhoj!

Helt riktigt. Eller både och som jag har på min. Större bakdrev och kortare kedja.

Är din seriösa tanke att man skall köra med så spändkedja så att den begränsar fjädringsvägen bak? :näsblod

Nej det är den verkligen inte. Men du har för tusan en bra bit justering som du kan använda dig av. Det kan du sällan använda orginal länkad kedja till om du inte vill att den ska släpa i backen.

Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Fördelen med 600 (vet inte hur det är med 900) är att den är riktigt billig att försäkra.

jag betalar 7800:-/hel/helår med Märkesförsäkringen.

Hornet 600 är piggast av 600:eek:rna om du frågar mig. T ex ER6 är mkt segare.

Triumph Street Triple är fina oxå. Sportchassi iaf på R-modellen (samma som daytona) och 675cc, 3 cyl, så det blir lite mer vrid.

Sen rent generellt så skulle jag inte ta hojen på avbetalning. Bättre då att ta ett litet lån på det som saknas vid sidan om och inte ha hojen som säkerhet. Har du själva hojen belånad så brukar dom ha åsikter om hur den skall vara försäkrad osv.

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Nej det är den verkligen inte. Men du har för tusan en bra bit justering som du kan använda dig av. Det kan du sällan använda orginal länkad kedja till om du inte vill att den ska släpa i backen.

Ahh ok sorry, uppfatade det som du hade inverterat orsak och verkanssambandet eftersom du skrev att "sen kan man köpa kortare kedja som gör sitt lilla till"

Gredde

Körkort igen!
Gick med
15 Oct 2008
Hoj
Xt 660R
När jag köpte min hornet 600 för två år sen gav jag 32 000. En 03:a med gpr slipon, kraschpuckar, crossstyre m.m. Så känns som den inte är värde mer än max 20-25? Tycker det är otroliga överpriser på blocket (marknaden).

Last edited:

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Hoj
Italienskt
Jag sålde min 07:a som gått 500 mil för 43.000:- förra sommaren. Så kanske 20-25.000:- för din.
Är det inte 98:eek:rna som har 16-tums framhjul föresten...?

evv

=P
Gick med
7 Nov 2009
Hoj
Triumph street triple -11
Jag sålde min 07:a som gått 500 mil för 43.000:- förra sommaren. Så kanske 20-25.000:- för din.
Är det inte 98:eek:rna som har 16-tums framhjul föresten...?

17-tums kom på -00 :eek:rna....väldigt sen 99a kanske.
43 för din tyckte jag var ett bra pris. Tanke på att den gått så lite :)

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...