Vad ska jag bjuda för en RD 350?

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Vad får du för 25000kr i dag- en EU moppe.........
 

Alien-Evert

VåldtäCkare
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Mark
Hoj
RD350LC YPVS hybrid, RD125LC, nerplockad i småbitar.
Ni (okunniga) som gnäller om att RD 350 är slöa, jag föreslår att ni sätter er på en 350LC med trimrör och rätt squismått. Snabb är den kanske inte, topphastigheten original ligger på omkring 160-170 km/h, (YPVS något snabbare) men jag kan lova er att era knän kommer skaka och ni är glada att ni fortfarande lever när ni kliver av. Och då har man bara börjat trimma lite smått. Lägg där till ett YPVS block med ett trimkitt på 485 cc, sen ordentliga förgasare, avstämda rör osv, då jävlar!

Men... Man köper inte en RD 350, eller ens en 500, för att köra fort a´la Ghostrider. Det är huliganhojar som är som roligast upp till ca: 130 km/h.

Jag tror förresten att många minns RD 350 (oberoende av modell) som ganska slöa för att folk i allmänhet inte kunde ett skit om 2-taktare på 80/90-talet innan internet fanns eller hade slagit igenom. Bara en sån sak som att ändra squishmåttet från 2,3 till 0,9 mm ger ca: 10hk extra, jag tvivlar på att alla RD-ägare i Sverige visste detta "back in the days". :)

PS: 0:40 in i klippet. Slö? I don't think so.. :tummenupp

http://www.youtube.com/watch?v=NjZVhaiULrQ&feature=feedf_more
 
Last edited:

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Va? Ska dom börja sälja ut skyltexen?
Finns ett par moppar där jag skulle va intresserad av isåfall:)
 

sportbike

Guest
Va? Ska dom börja sälja ut skyltexen?
Finns ett par moppar där jag skulle va intresserad av isåfall:)

Jag var egentligen sugen på RD500:an från början, men den var såld.
Då mindes jag att han har en Honda RC30 också, men trots att det vore kul att ha en ny sån för att finåka lite med så tycker jag nog att den bör bevaras orörd till eftervärlden.
Det var då jag fick nys om 350:n.

Vi får se vad Bengt har för idé.
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
...Bara en sån sak som att ändra squishmåttet från 2,3 till 0,9 mm ger ca: 10hk extra, jag tvivlar på att alla RD-ägare i Sverige visste detta "back in the days". :)

Ursäkta en okunnig, men vad är squishmått för något?


Visst är en fräsch rd350 en kul liten sak, men det beror på vad man söker. Skulle nog själv hålla den i tråden nämda i så mycket orginalskick som möjligt.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Ursäkta en okunnig, men vad är squishmått för något?

Squishmått är måttet mellan kolv och squishbandet på topplocket :tummenupp så litet mått som möjligt pressar upp maximalt med gaser i förbränningskammaren, FÖR litet mått och kolv/topp slår i varann vär vevstaken växer av värmen samt eventuellt sot på kolven
 

sportbike

Guest
Det var ingen som noterade den hala flakan som står ovanför?
 

jonasb46

160 varv på ringen (2006)
Gick med
14 Jul 2004
Ort
Malmö
Hoj
RSV4 Factory, RS 250
Det var ingen som noterade den hala flakan som står ovanför?

Såg den men kunde inte få ut så mycket av bilden, du skulle ju klart fotat den istället även om det kanske inte hade varit till så mycket nytta för tråden..

Förövrigt ser RDn svinfräsch ut på bild iallafall, men får väl säga som övriga att den kan man nog få billigt, ingen som vill ha en sån..
 

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Varför säljer han ut hojarna? Går det inge bra för MC Varuhuset ?

Det är nästan synd att sätta en så fin gammal hoj i trafik...
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Den är nog värd 20 K i alla fall. De 59 kusarna eller vad det var är kanske inte så imponerande om man är van vid större hojar, men känslan av astrimmad moppe är rätt kul och ska inte förglömmas. :tummenupp
 

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Nu gör jag nog bort mig, men var inte den motorcykeln uppe för diskution några veckor bakåt, och då med ett mycket högre pris? 60-70 tkr?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Enligt bilden ser det ut som att hojen är i ganska bra skick och jag vill minnas att jag har sett den live för något år sedan och då var den verkligen i bra skick. Utifrån detta skulle jag tippa att den går för fyrtio, kanske uppåt femtio tusen. Ni som svamlar om tio, tjugo tusen kan drömma vidare. Ett antal personer som samlar på klassiska motorcyklar och är mycket väl insatta i prisbilden vet redan att denna hoj är till salu...
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Enligt bilden ser det ut som att hojen är i ganska bra skick och jag vill minnas att jag har sett den live för något år sedan och då var den verkligen i bra skick. Utifrån detta skulle jag tippa att den går för fyrtio, kanske uppåt femtio tusen. Ni som svamlar om tio, tjugo tusen kan drömma vidare. Ett antal personer som samlar på klassiska motorcyklar och är mycket väl insatta i prisbilden vet redan att denna hoj är till salu...

Det finns många tusen exemplar i världen, drömmen om att en knäpp miljonär ska ringa och bjuda förti bara för att den är orörd sedan slutet av åttiotalet är bara en dröm när det gäller dessa.

I slutet av åttiotalet kostade en ramsne Kawasaki trepip som en kinesisk moped, och typ -91 började de bli värda lite mer som nostalgibikes, denna Yamaha är inte där ännu, och Mc-varuhusets miniparad av åttiotalare med spruckna gummin kommer inte täcka kvadratmeterhyran ens på deras påvra adress, delades hus med unkarlshotell för hemlösa fyllon...

Hahah:yoparty Ni VET är det är så...
 

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
Sjukt sugen på en projekt-rd, ombyggd med lite modernare komponenter. Ingen som har objekt liggandes till bra peng?

/benfre
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top