Vad ska jag göra med pengarna?

Freddo

Såldes för att betala studier på Hawaii
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Såldes för att betala studier på Hawaii
Köp 1 liter mjölk (det får man starka ben av enligt reklamen) sedan springer du ikapp glassbilen och för de 2-3 kronor du har kvar borde du i alla fall få någon glass om 750RR var villig att ge bort mycket glass för 10 spänn.

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
Fantômas skrev:
Växla dem till enkronor.

Åk till en parkeringsplats där du vet att det ofta lappas bilar, invänta en p-vakt och följ sedan med på dennes runda runt och kolla nån bil som inte har betalt p-avgiften.

När p-vakten sedan står och väntar ut sina minuter så lägger du en krona på automaten plockar ut p-lappen och går bort och fäster den under vindrutetorkaren.

Kronorna kan då räcka till många bilar i en omgång eller en bil under en längre tid, bara till att välja själv. :D

Hur kul som helst att reta p-vakter, bjud med nån polare eller videofilma.

:rock
MOAHAHAHA :D :tummenupp
Helt klockren :whip

Cale

aka Robospine & Domiseven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV Mille -99
Fantômas skrev:
Växla dem till enkronor.

Åk till en parkeringsplats där du vet att det ofta lappas bilar, invänta en p-vakt och följ sedan med på dennes runda runt och kolla nån bil som inte har betalt p-avgiften.

När p-vakten sedan står och väntar ut sina minuter så lägger du en krona på automaten plockar ut p-lappen och går bort och fäster den under vindrutetorkaren.

Kronorna kan då räcka till många bilar i en omgång eller en bil under en längre tid, bara till att välja själv. :D

Hehe, kul idé..
Men får man inte böter för att stoppa i pengar åt andra.. eller är det bara i UVESA, o på sånna där vrid-automater?

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Fantômas skrev:
Växla dem till enkronor.

LOL! :bow Måste testa detta.

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Varför inte köpa tio stycken mobiler med 24 månaders abonnemang?

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Hobbex har en fräck slangbella som man skjuter vattenballonger med. Slangbella + några ballonger för en tia. Ett måste såhär när det är varmt ute. :)

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
När jag var liten fick man en krododiltår (godis) för 10 öre... om det funkar fortfarande så kan du köpa hundra stycken!

eller så kan du köpa lösgodis... ta skumbananer eller nåt annat lätt godis så lär du få litegrann...

eller så kan du åka till 10-kronorsaffären i skärholmen och handla en jojo som lyser i mörkret....lr nå annat kul...

eller så kan du stoppa den i en 1,½ L PET-flaska. När man samlat upp till toppen så har man en himla massa 10or....

God natt ni!

Förresten så vann jag 50kr på en triss igår...ska nog köpa 3 nya...

Cale

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV Mille -99
Anciol skrev:
När jag var liten fick man en krododiltår (godis) för 10 öre... om det funkar fortfarande så kan du köpa hundra stycken!

eller så kan du köpa lösgodis... ta skumbananer eller nåt annat lätt godis så lär du få litegrann...

eller så kan du åka till 10-kronorsaffären i skärholmen och handla en jojo som lyser i mörkret....lr nå annat kul...

eller så kan du stoppa den i en 1,½ L PET-flaska. När man samlat upp till toppen så har man en himla massa 10or....

God natt ni!

Förresten så vann jag 50kr på en triss igår...ska nog köpa 3 nya...

Newsflash, tioöringarna används inte längre ;) ;) ;)

Vi har en tiokronors-affär ett par hundra meter från lägenheten..

Enkronor o femtioöringar hamnar i en glasburk.. sist jag växlade in dem så var det 700:- :)

aja.. ett par roliga idéer hade ni iaf..
det var det jag ville testa :D
för jag kommer köpa en ny lott iaf..

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Cale skrev:
aja.. ett par roliga idéer hade ni iaf..
det var det jag ville testa :D
för jag kommer köpa en ny lott iaf..

Men hallå grabben, inte kan du köpa en ny lott efter alla våra bra förslag. Jag tycker den med p-automater var kanon. Gör ett repotage om det med så kan vi all få oss ett gott skratt.

Då betyder det att 10 kr höjt värdet till mycket mycket mer
:hej

Cale

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV Mille -99
Det blev en sån här.. Gissa vad det är:
hand%20i%20burk.jpg

Ny ledtråd:
hand%20i%20p%e5se.jpg

Tada:
hand.jpg

Helnöjd, man kan verkligen ha roligt med en sån.. en stund..

Riva tapeter:
tapet.jpg

jaha.jpg

Last edited:

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Köp lite mat till ett marsvin för 10an :D Du har väl inget marsvin?om du har det köp fiskmat. Finns en affär inne i v:ås där man kan köpa en JÄVLA massa grejer för 10 kronor!!!Slösa bensin dit och köp en kass dassborste att ha som hojprydnad :tummenupp

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Det var ett BRA köp och säkert inget du redan hade. Perfekt för riva bort tapeter nytvättade fönster med :tummenupp

Cale

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV Mille -99
SimmPsi skrev:
Köp lite mat till ett marsvin för 10an :D Du har väl inget marsvin?om du har det köp fiskmat. Finns en affär inne i v:ås där man kan köpa en JÄVLA massa grejer för 10 kronor!!!Slösa bensin dit och köp en kass dassborste att ha som hojprydnad :tummenupp

Hallå killar, ge upp nu.. jag har köpt en slime-hand ju :fakta

(Jag har ett sport-marsvin ju dessutom)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...