vad ska jag göra?

vitablixten_kil

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
Ktm
lämnade in min hoj på ktm för att fixa ett "elfel"
efter två dagar ringer de och säger att generatorn är trasig.de beställer en ny, efter tre veckor ringer de att generatorn har kommit(under tiden har min kära lc4 varit i deras ägo)
två dagar senare ringer de och säger att generatorn är bytt,men hojen fungerar inte. mekanikern säger att pga de saknar utrustning för att kontrollera vad det egentliga felet är så får jag köpa grejer så de kan testa sig fram(cdibox osv)..
kan man alltid förvänta sig sådan service av ktm?
någon med tips vad jag ska få göra?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nja var verkligen generatorn fel på? Om inte så tycker de ska stå för kostnaden.Sällan verkstäder som inte har någon utrustning orkar felsöka utan byter delar och prövar!

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Låter inte rimligt att du ska stå för delar som verkstaden behöver för att felsöka!

vitablixten_kil

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
Ktm
skönt att höra att jag inte är den enda som tycker det är oskäligt att jag ska stå för kostnaden.
fan vad less jag är,jag vill ut och gasa nu...

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
lämnade in min hoj på ktm för att fixa ett "elfel"
efter två dagar ringer de och säger att generatorn är trasig.de beställer en ny, efter tre veckor ringer de att generatorn har kommit(under tiden har min kära lc4 varit i deras ägo)
två dagar senare ringer de och säger att generatorn är bytt,men hojen fungerar inte. mekanikern säger att pga de saknar utrustning för att kontrollera vad det egentliga felet är så får jag köpa grejer så de kan testa sig fram(cdibox osv)..
kan man alltid förvänta sig sådan service av ktm?
någon med tips vad jag ska få göra?

Var bland det dummaste jag hört att du ska behöva betala för deras felsökningsverktyg/utrustning!! Det är ungefär som om man går till en bilverkstad och behöver få avgassystemet utbytt för där är hål och så säger de att eftersom deras lift gått sönder så får du bekosta en ny annars kan dem inte komma åt att byta på ett bra sätt!!!:va

Du kan ju kontra med att du varit tvungen att köpa en ny hoj för den andra har stått på verkstad så länge men då kanske dem kan bekosta den????:arsele

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Kan du inte ringa och höra med lite olika ktm försäljare/reparatörer i norrland? Vet iof inte hur glest det är mellan dom :S

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
Stå på dig. Inte fan ska du betala någon utrustning o du ska inte heller betala den delen de bytte ut om de inte kan visa att det var fel på den. Blir less när man hör om sånna "kvackare"!

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM